www.khabarrazmavar.ir

نگاهی گذرا به اعضای کمیته فنی انجمن موای تای

شناسه خبر : ۱۳:۴۳ 1398/04/01

کمیته فنی یا محفلی دوستانه؟! / اعضای کمیته فنی در یک کیک بوکسینگ خاص حضور دارند!

در شرایطی که مسابقات جهانی موای تای به زودی در مهد این ورزش یعنی تایلند برگزار خواهد شد، تیم ایران با کمترین اردوهای آمادگی و البته با ترکیبی ناقص، عازم این رقابت ها خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور، تا همین چند سال پیش، ورزش موای تای قطب مدال آوری فدراسیون ورزش های رزمی و یکی از موفق ترین رشته های رزمی ایران در میادین مختلف بین المللی، قاره ای و جهانی بود. اما دوران افول این ورزش مدال آور از زمانی آغاز شد که بسیاری از بزرگان موای تای کنار رفتند و متاسفانه شرایط فنی این هنر رزمی، در وضعیت بحرانی قرار گرفت.

از بعد مدیریتی، این که خود فدراسیون ورزش های رزمی متولی اداره انجمن موای تای است، چندان قابل انتقاد نیست و البته که نظر بسیاری از اهالی موای تای نیز همین است که این ورزش، تحت نظارت و حمایت فدراسیون باشد. اما از منظر فنی، انتقادات فراوانی به تصمیم گیرندگان و افراد حاضر در کمیته فنی موای تای وارد است.

حوادث تلخ مسابقات اخیر انتخابی تیم های ملی آقایان و بانوان در شاهین شهر، بدون شک نوک تیز پیکان انتقادات را به سمت و سوی کمیته فنی موای تای نشانه گرفت. بعد از آن هم که قرار است تیم ایران با ترکیب ناقص در رقابت های جهانی تایلند شرکت کند و تاسف بارتر این که تنها یک مرحله اردو ( که آن هم قطعی نیست ) برای اردونشینان تا قبل از اعزام مشخص شده است.

نگاهی کوتاه به اعضای کمیته فنی موای تای و سوابق آنها نشان می دهد که این کمیته بیشتر به یک جمع دوستانه و خودمانی می ماند که به غیر از یکی دو نفر، بقیه از نامداران موی تای نیستند و بدون ضوابط، صاحب این منصب مهم یعنی عضویت در کمیته فنی انجمن موای تای ایران شده اند و بالاخره و مهم تر این که تعدادی از آنها، اساسا عضو خانواده موای تای نیستند و از سایر رشته ها از جمله کیک بوکسینگ آن هم تنها یک نوع خاص کیک بوکسینگ وارد موای تای و کمیته فنی آن شده اند.

* اسدالله محمدی از اسلامشهر

مسئول کیک بوکسینگ wfmc در ترکیه و مسئول موای تای اسلام شهر

* مهدی قلی زاده از پاکدشت

* علی اصغر و علی اکبر اسماعیلی از شهریار

جالب است بدانید علی اکبر اسماعیلی مسئول کیک بوکسینگ wfmc در ایران است و مسئولیت برگزاری مسابقات این ورزش را در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان نیز بر عهده دارد. وی همزمان در کمیته فنی انجمن موای تای، مسئول کمیته تحقیق و پژوهش انجمن موای تای نیز هست.

علی اکبر اسماعیلی برگزارکننده مسابقات کیک بوکسینگ wfmc در کشورهای روسیه و گرجستان است که در انجمن موای تای ایران نیز مسئولیت کمیته توسعه همگانی را عهده دار است.

* محمد انجدانی

* محسن هداوند که مسئولیت کمیته مسابقات را نیز بر عهده دارد.

* علی مهین ترابی که ریاست سبک تاپ کیک بوکسینگ را برعهده دارد.

* بهزاد رخنه

* مهرداد یار احمدی مسئول موی تای حرفه ای  wpmf در ایران و مسئول استعدادیابی انجمن موی تای کشورمان.

* مهدی قلی زاده نماینده سبک کیک بوکیسنگ wpk  در شهرستان پاکدشت

* گرشا مرادی مربی کیک بوکسینگ شهریار که دبیری کمیته تحقیق و پژوهش انجمن موای تای را نیز برعهده دارد.

* علی گرشاسبی دبیر اسبق انجمن موای تای که اکنون مسئولیت کمیته استان های این انجمن را در اختیار دارد.

نگاهی گذرا به اسامی بالا جند نکته را روشن می سازد. اول، اکثر این افراد چهره های شناخته شده در موای تای کشور نیستند و یا این که ما آنها را نمی شناسیم! دوم، سه نفر از این اعضا در یک تشکیلات کیک بوکسینگ خارج از کشور با هم همکاری دارند که این نشان می دهد ما در درون مملکت خودمان با قحط الرجال روبرو هستیم! سوم، بیشتر اعضای کمیته فنی انجمن موای تای ایران، از ورزش کیک بوکسینگ آن هم فقط یک نوع خاص از کیک بوکسینگ آمده اند و جالب این که هنوز هم در کیک بوکسینگ فعالیت داشته و مسئولیت دارند. در این مورد هم باید گفت ما واقعا در موای تای آن قدر کمبود نیروی انسانی داریم که دست به دامان رشته های دیگر شده ایم و بالاخره این که، به غیر از دوستان خارج نشین در کمیته فنی، بقیه نفرات از تهران یا شهرهای تابعه پایتخت هستند. گویا موای تای در سایر شهرهای دیگر اصلا وجود خارجی و یا حتی یک صاحبنظر یا آدم فنی ندارد.

به هر حال، دریافتیم که علت ضعف و رکود سال های اخیر ورزش زیبا، مدال آور و پرطرفدار موای تای در داخل کشور و همچنین در رویدادهای برون مرزی، چه بوده است. چرا که دوستان کمیته فنی را محفلی دوستانه برای خود و البته اهدافشان انتخاب کرده اند و به تنها چیزی که نمی اندیشند، موای تای است!

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید