www.khabarrazmavar.ir

وقتی بزرگان موی تای خانه نشین می شوند

شناسه خبر : ۱۵:۲۹ 1395/09/23

کمیته فنی به دست غیرفنی ها و بی کارنامه ها می افتد

اتفاقاتی که در جام جهانی موی تای افتاد، یک بار دیگر نشان داد این رشته رزمی سابقا مدال آور! با مشکلات فنی، مدیریتی و اجرایی فراوانی روبروست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رزم آور ، عملکرد تیم های ملی دختران و پسران ایران در پیکارهای جام جهانی موی تای در کازان روسیه، از هر لحاظ، چه فنی و چه فرهنگی قابل نقد و بررسی است. از نظر فنی که تعداد و رنگ مدال ها و البته چگونگی رسیدن به این عناوین (ورزشکاری که با یک برد نشان برنز می گیرد!) نشان می دهد که در این دو سال کار خاصی روی موی تای کشور انجام نشده است. به لحاظ فرهنگی نیز دیدیم که چگونه با آرمان‌های یک ملت بازی شد. هرچه بود، این رقابت ها مثل سایر مسابقات، تمام شد و صد البته کسی در مورد نتایج آن نقد و کنکاش نخواهد کرد.

در این میان آن چه اهمیت دارد، آینده اداره این هنر رزمی مدال آور است که متأسفانه، روشن و امیدبخش نیست. برای اثبات این مدعا فقط کافی است نگاهی به ترکیب اعضای کمیته فنی انجمن موی تای بیندازیم تا خیلی چیزها دستگیرمان شود. در جدیدترین نشست اعضای کمیته فنی انجمن موی تای که تصاویر آن بر روی سایت فدراسیون ورزش های رزمی نیز منتشر شده، کسانی حضور دارند که هیچ سابقه ای در عرصه های فنی و مدیریتی ندارند و حتی تا آن جا که ما می دانیم حتی سابقه فعالیت در موی تای حتی به عنوان ورزشکار هم ندارند.

البته برخی از این دوستان، منتقدان مسئولان سابق انجمن بوده اند و گویی در فدراسیون فعلی و انجمن کنونی، حالا به آرزوی خود رسید اند، هرچند که تا دلتان بخواهد در این سال ها رنگ عوض کرده اند! اما روی سخن ما آنهایی است که معلوم نیست بر چه اساسی عضو کمیته فنی موی تای شده اند، آن هم در حالی که موی تای ایران آن قدر آدم بزرگ و فنی دارد که مطمئنا هیچ گاه فرصت به این قبیل افراد نمی رسد.

وقتی بزرگانی همچون: «محمد آقا توحیدی» و یا «حشمت الله صابریان» و خیلی های دیگر در موی تای کشورمان حضور دارند، چرا سکان هدایت فنی این ورزش رزمی پرطرفدار به برخی آقایان حاضر در کمیته فعلی مثلا فنی موی تای افتاده، جای سوال که هیچ، جای گریه دارد! البته ما به همراه خانواده بزرگ موی تای و بزرگان و دلسوزان این ورزش، به خوبی می دانیم علت سپردن کمیته فنی موی تای به این دوستان چیست؟ همه دیده ایم در این دو سال، چه بر سر انجمن های مدال آور از جمله: جوجیتسو و ساواته آمده و حالا هم نوبت موی تای است که قربانی جاه طلبی و تصمیمات شخصی و اهداف خاصی شود که ورزش های رزمی مدال آور و پرجمعیت همچون موی تای را تا مرز نابودی کشانده است.

آخرین اخبار