www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۵۷ 1398/09/25

کاپیتان در کارزار”چین”/ مردانی بدنبال جایزه ۳۹ هزار دلاری و سهمیه المپیک

کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران که با ۹۳۰ امتیاز در رده دوم رنکینگ گرنداسلم ایستاده است، در آخرین فرصت خود برای رسیدن به صدر رنکینگ و کسب سهمیه المپیک توکیو باید در رقابت‌های گرنداسلم چین و در حضور مدعیان جهانی به مدال طلا برسد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، سومین مرحله رقابتهای تکواندو گرنداسلم از روز چهارشنبه به میزبانی شهر ووشی چین آغاز می‌شود و سجاد مردانی نماینده سنگین وزن ایران و نفر دوم رنکینگ گرنداسلم در آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک به مصاف مدعیان جهانی می‌رود.

در دوره گذشته این رقابت‌ها که آذرماه سال گذشته در چین برگزار شد، مردانی با شکست تمامی رقبا موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شد.

مردانی برای رسیدن به سهمیه المپیک باید ضمن تکرار مدال طلا و رسیدن به رده نخست رنکینگ، از سد مدعیان بزرگی همچون کیو دون این از کره جنوبی و نفر نخست رنکینگ عبور کند، اتفاقی که سال گذشته رخ داد و مردانی در فینال موفق شد این تکواندوکار کره‌ای را ۳ بر ۲ از پیش رو بردارد و به مدال طلا برسد.

نفرات اول این رقابت‌ها موفق به کسب ۷۵۰ امتیاز می‌شوند، نفر دوم ۴۵۰ امتیاز می‌گیرد و نفر سوم نیز ۲۷۰ امتیاز کسب خواهد کرد. همچنین به نفر چهارم ۱۶۲ امتیاز تعلق می‌گیرد. در حال حاضر مردانی با ۹۳۰ امتیاز پس از رقیب کره‌ای که با ۹۵۰ امتیاز صدرنشین است، در رده دوم جای دارد و تکواندوکار چینی نیز دیگر رقیب مردانی در این رقابت ها خواهد بود. در صورتکیه تکواندوکاران کره‌ای و چینی موفق به کسب مدال نشوند، مردانی با کسب مدالی غیر از طلا نیز می‌تواند المپیکی شود.

در حال حاضر تکواندوکار کره ای پس از کسب ۸۰ امتیاز مدال طلای فینال گرندپری در مسکو با ۵۲۱ امتیاز پس از لارین روس در رده دوم است و بدون توجه به نتیجه‌ای که در گرنداسلم چین می‌گیرد، موفق به کسب سهمیه المپیک شده است. در صورتیکه این کره ای با قهرمانی در گرنداسلم به سهمیه المپیک برسد نفر ششم در رنکینگ مربوط به رقابت های گرندپری موفق به کسب سهمیه المپیک خواهد شد.

اما همانند دوره‌های گذشته اینبار نیز جوایز دلاری ویژه، باعث شده بسیاری از چهره‌های مطرح جهان، حتی نفراتی که موفق به کسب سهمیه از طریق رقابت‌های گرندپری شده‌اند راهی ووشی شوند تا برای رسیدن به جایزه دلاری به روی شیاپ چانگ بروند.

به قهرمان این رقابت‌ها ۷۰ هزار دلار (۴۹ هزار دلار برای بازیکن و ۲۱ هزار برای مربی)، نایب قهرمان ۲۰ هزار دلار (۱۴ هزار برای بازیکن و ۶ هزار برای مربی) و نفر سوم ۵ هزار دلار (۳۵۰۰ دلار برای بازیکن و ۱۵۰۰ دلار مربی) پاداش تعلق می‌گیرد. طبق اعلام سایت برگزاری این بازی‌ها، مبلغ ۲۰ درصد از این جوایز نیز به عنوان مالیات کشور میزبان کسر خواهد شد که با این اوصاف جایزه هر ورزشکار برای کسب مدال طلا ۳۹۲۰۰ دلار خواهد بود.

در این رقابت‌ها ۱۰۷ تکواندوکار از ۲۳ کشور جهان حضور دارند که از روز چهارشنبه کار خود را آغاز خواهند کرد.

 یلدا ولی نژاد و سینا بهرامی در اوزان ۶۷- و ۶۸- کیلوگرم روز چهارشنبه و سجاد مردانی و کوثر اساسه در اوزان ۸۰+ و ۵۷- کیلوگرم روز پنجشنبه ۲۸ آذرماه به دیدار رقبای خود می روند.

سجاد مردانی با مدال نقره جهان ۲۰۱۳ به دنبال دومین حضور خود در المپیک و کسب مدال در این رقابت‌هاست، اتفاقی که با توجه به شایستگی و تجربه بالای کاپیتان تیم ملی دور از دسترس نیست، ماموریتی سخت و دشوار اما شدنی.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید