www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۲۸ 1395/05/14

کاراته بالاخره المپیکی شد

بالاخره پس از سالها تلاش خستگی ناپذیر، در جریان برگزاری صد و بیست و نهمین اجلاس کمیته بین المللی المپیک که در ریو برزیل برگزار شد، تصمیم قطعی برای ورود کاراته به بازیهای المیپک 2020 توکیو اتخاذ و رویای میلیونها کاراته کا در سرتاسر جهان به حقیقت پیوست.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، در سالهای اخیر مسئولین سیاسی ژاپن و انجمن کاراته این کشور برای به نتیجه رسیدن این رویای دیرینه جدی تر از قبل در کنار فدراسیون جهانی قرار گرفته بودند و فدراسیون جهانی هم با راه انداختن کمپینهای مختلف، پتانسیل علاقمندان کاراته در فضای مجازی را به خدمت گرفته بود. نتیجه این همکاری ها در نهایت المپیکی شدن کاراته را رقم زد. مسئولین فدراسیون جهانی بخش زیادی از دلایل این موفقیت را حمایت طرفداران کاراته دانسته و از آنها خواسته اند همچنان به این حمایتها ادامه دهد.
حضور کاراته در المپیک علاوه بر کاراته کاران سرتاسر دنیا، برای ژاپنی ها که میزبان بازیهای 2020 هم هستند بطور خاص خبر خوشحال کننده ای بود. جالب اینکه علاوه بر کاراته، رشته بیس بال نیز که در ژاپن حتی از فوتبال نیز محبوب تر است به بازیهای المپیک 2020 اضافه شده تا جشن ژاپنی ها تکمیل شود. صخره نوردی، سافت بال، موج سواری و اسکیت بورد دیگر رشته هایی هستند که در المپیک 2020 توکیو رسما حضور خواهند داشت.

photo_2016-08-04_13-07-36

.

photo_2016-08-04_13-07-41

karate-in-olympics

آخرین اخبار