www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۸:۳۰ 1395/05/24

کاراته المپیکی شد ولی همچنان تنها !

رقابت های کاراته دانشجویان جهان که از آن به عنوان رقابت های جهانی کوچک نام برده می‌شود از 20 مرداد ماه در کشور پرتغال آغاز شد اما هیچ یک از نمایندگان ایران در آن حضور ندارند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور و به نقل از خبرگزاری ایسنا ، دهمین دوره رقابت های قهرمانی کاراته دانشجویان جهان از 20 مرداد ماه در پرتغال آغاز شده است و نمایندگان 40 کشور در این رویداد مهم شرکت کرده اند. اهمیت رقابت های دانشجویان جهان تا حدی بالا است که از آن به عنوان مسابقات جهانی کوچک نام برده می شود. تیم ملی ایران قرار بود در بخش مردان و زنان در این رویداد مهم شرکت کند تا محک خوبی پیش از رقابت های جهانی اتریش داشته باشد، اما تیم ملی کاراته به این مسابقات اعزام نشد و دلیل آن دیر صادر شدن ویزا اعلام شد.

رقابت های جهانی کاراته آبان سال جاری در کشور اتریش برگزار خواهد شد و شرکت در مسابقات دانشجویان می توانست محک خوبی برای ملی پوشان باشد.  فدراسیون کاراته نزدیک به یک سال است که با سرپرست هدایت می شود و قرار بود انتخابات کاراته 11 مرداد ماه برگزار شود اما یک روز قبل از زمان برگزاری، انتخابات از سوی وزارت ورزش لغو و به زمان دیگری موکول شد.

رشته ورزشی کاراته قرار است در المپیک 2020 حضور داشته باشد، اگر سطح توقع از کاراته کاران بالا است و انتظار مدال المپیک از کاراته داریم؛ باید از امروز استارت حرکت رو به جلو را بزنیم تا نتیجه آن را چهار سال آینده ببینیم، نه اینکه بدون برنامه ریزی صحیح و اصولی منتظر معجزه باشیم.

کاراته ایران در بازی های آسیایی اثبات کرده است که همیشه دست کاروان ایران را گرفته است اما باید قبول کرد المپیک میدان بزرگی است و با هیچ رویداد دیگری قابل مقایسه نیست. پس اگر انتظار مدال المپیک را داریم باید از امروز تا چهار سال آینده برنامه ریزی المپیکی داشته باشیم.

از دست دادن رویدادها به ضرر ورزشکاران است. در حال حاضر از سوی فدراسیون جهانی کاراته، شرایط حضور در المپیک اعلام نشده است ولی ممکن است کاراته همچون تکواندو بر اساس رنکینگ کسب سهمیه کند. اگر رنکینگ خوب می خواهیم نباید از مسابقات مهمی همچون دانشجویان جهان غافل شویم.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.