www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۲۶ 1396/07/12

چین از سکوی قهرمانی جهان ناک اوت شد/ الهه منصوریان مدال طلایش را برای فروش گذاشت

تیم ملی ووشوی ایران موفق شد برای اولین بار به عنوان قهرمانی رقابت های قهرمانی برسد و چین را که سال ها بود در سکوی نخست جاخوش کرده بود بیرون کند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، چهاردهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی جهان که از ۷ مهر به میزبانی شهر «کازان» روسیه آغاز شده بود با درخشش ووشوکاران ایران در دو بخش ساندا و تالو به کار خود پایان داد.

تیم ملی ساندا ایران با کسب هفت مدال طلا و یک نقره موفق شد بر سکوی قهرمانی این دوره از رقابت ها بایستد.

تیم ووشو چین با کسب هفت مدال طلا نایب قهرمانی شد و روسیه با ۲ طلا٬ یک نقره و ۲ برنز در سکوی سومی قرار گرفت.

همچنین در مجموع دو بخش تالو و ساندا تیم ایران با هشت طلا٬ یک نقره و دو برنز و یک پله صعود نسبت به دوره گذشته نایب قهرمان جهان شد.

مریم هاشمی اولین فینالیست ایران/ هاشمی بعد از کسب مدال طلا خداحافظی کرد

مریم هاشمی، سانداکار وزن منهای ۷۰ کیلوگرم در اولین مبارزه با «ماریا شنپربورگ» از روبه رو شد و در حالی که تنها یک دقیقه از آغاز رقابت گذشته بود به دلیل اختلاف بالای امتیازات از سوی داوران برنده اعلام شد تا نخستین فینالیست ایران لقب بگیرد.

هاشمی در دیدار نهایی با «هرگی باکایدون» دارنده چندین مدال جهان و آسیا از فیلیپین روبرو شد و در پایان رقابتی دشوار به پیروزی دست یافت و به چهارمین مدال طلای خود در تاریخ مسابقات جهانی دست یافت وی پس از این مدال از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

شهربانو منصوریان و کسب طلایی دیگر

شهربانو منصوریان سانداکار وزن منهای ۶۵ کیلوگرم در گام نخست به مصاف «ماریوت موکامنووا» از قزاقستان رفت و در همان ۵۰ ثانیه ابتدایی با ضربات مشت سنگین٬ حریف خود را با ناک اوت شکست داد.

وی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف حریفی از آمریکا رفت و در همان راند نخست به دلیل اختلاف امتیاز بالا برنده اعلام شد.

منصوریان در مرحله نیمه نهایی ساندای بانوان به مصاف «دوای گیشام» از هند رفت و با پیروزی در دو راند متوالی جواز حضور در فینال را کسب کرد.

وی در فینال وزن منهای ۶۵ کیلوگرم ساندای بانوان به مصاف «زکی احمد» از مصر رفت و در دیداری تماشایی در دو راند به پیروزی رسید و طلای جهان را برگردن آویخت.

الهه منصوریان مدال طلایش را به نفع بنیاد خیریه برای فروش گذاشت

الهه منصوریان، سانداکار وزن منهای ۵۲ کیلوگرم تیم ملی ووشوی بانوان ایران در نخستین دیدار به مصاف رقیبی از اندونزی رفت و در همان راند نخست حریفش را ناک اوت کرد.

منصوریان در مرحله نیمه نهایی به مصاف «هی بین کیم» نماینده عنوان دار کره جنوبی و رقیب دیرینه خود رفت و با برتری مقابل این حریف در دو راند متوالی به فینال رسید.

وی در فینال با «لوان تای هوانگ» از ویتنام روبرو شد و در دو راند متوالی پیروز شد و به دومین مدال طلای جهانی خود دست یافت.

منصوریان بعد از کسب این مدال اعلام کرد که مدالش را به نفع یک بنیاد خیریه برای فروش می گذارد.

یوسف صبری اولین تجربه جهانی بزرگسالان و اولین طلا

یوسف صبری در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم تیم ملی ووشوی مردان ایران که اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی جهان در رده سنی بزرگسالان را تجربه می کرد، در گام نخست برابر «کاستانیتوس» از یونان پیروز شد.

وی در دومین مبارزه خود نماینده افغاستان را در دو راند مغلوب کرد.

صبری در مبارزه ای تماشایی با «اسماعیل علی اوف» سانداکار مطرح و عنوان دار روسیه روبرو شد و در نهایت در دو راند متوالی با برتری میدان را ترک کرد و فینالیست شد.

این درحالی است که علی اوف از حمایت هزاران تماشاگر حاضر در سالن برخوردار بود.

وی در آخرین دیدار به مصاف «فی لونگ کای» از ماکائو رفت و این رقیب را ناک اوت کرد تا مدال طلا را برگردن بیاویزد.

محسن محمدسیفی و چهارمین طلای جهانی

محسن محمدسیفی، سانداکار وزن منهای ۷۰ کیلوگرم تیم ملی ووشوی مردان ایران در نخستین مبارزه خود رقیب اسپانیایی را ناک اوت کرد.

سپس رقیبی از اندونزی را در دو راند متوالی شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.

در نیمه نهایی وزن منهای ۷۰ کیلوگرم سیفی با ارائه مبارزه ای تماشایی در دو راند بر «عبدالهادی» از الجزایر پیروز شد و به فینال رسید. محمدسیفی در دیدار پایانی در دو راند پیاپی «فاتح جلال» مصری را شکست داد و طلایی شد تا چهارمین طلای خود در آوردگاه جهانی را کسب کند.

معین تقوی و اولین طلای بزرگسالان جهان

معین تقوی ، نماینده وزن منهای ۸۵ کیلوگرم تیم ملی ووشوی ایران در اولین گام حریف فرانسوی را مغلوب کرد. سپس به مصاف نماینده آفریقای جنوبی رفت و در دو راند به پیروزی رسید و فینالیست شد.

تقوی در مبارزه نهایی مقابل «ایلیا وارچینا» از بلاروس ایستاد و این حریف قدرتمند را در دو راند شکست داد تا دستاوردی مهم از مسابقات جهانی را دشت کند.

اولین تجربه میلاد عارفی مقام و کسب مدال طلا

میلاد عارفی مقام ، سانداکار جوان وزن منهای ۹۰ کیلوگرم تیم ملی ووشوی که برای نخستین بار رویداد جهانی را تجربه می کرد توانست رقیب قزاقستانی اش را مغلوب کند و به مرحله بعدی برود.

وی در مرحله نیمه نهایی وزن منهای ۹۰ کیلوگرم با «آرجو سینگ» هندی رقابت کرد و با پیروزی برابر این رقیب جواز حضور در فینال را کسب کرد. نماینده هند در مرحله قبلی با برتری برابر «بوزیچیت» دارنده پنج مدال جهان از روسیه شگفتی ساز شده بود.

عارفی مقام در مبارزه پایانی در دو راند بر «عمر علی» از مصر چیره شد و طلای مسابقات جهانی را به نام خود ثبت کرد.

حمیدرضا قلی پور تنها ناکام فینالیست ساندا

حمیدرضا قلی پور، سانداکار پرافتخار تیم ملی ووشو و دارنده چهار مدال طلای جهانی در وزن به اضافه ۹۰ کیلوگرم حریفی از لبنان را مغلوب کرد.

در مرحله نیمه نهایی در رقابتی دشوار با «دانیل فلورین» از رومانی مبارزه کرد و با کسب پیروزی در دو راند برابر این حریف به فینال رسید، اما وی در این مرحله مصدوم شد و نتوانست در دیدار پایانی وزن خود برابر حریف قدرتمند چینی حرفی برای گفتن داشته باشد و به ناچار از کسب مدال طلا بازماند.

عملکرد تالوکاران ایران در رقابت های جهانی روسیه:

زهرا کیانی نخستین مدال ایران را کسب کرد

زهرا کیانی در فرم «جین شو» با امتیاز ۹٫۵۶ بر سکوی سوم ایستاد و مدال برنز را برای تیم ایران به ارمغان آورد

زهرا کیانی پس از کسب نخستین مدال برنز تیم ملی ووشوی ایران در رقابت‌های جهانی روسیه گفت: از اینکه توانستم در رقابت‌های قهرمانی جهان ووشو نخستین مدال تیم ملی را به دست آورم خوشحالم، رقابت سنگینی در این فرم داشتم. ۲۳ تالوکار پرقدرت در آن شرکت کرده بودند.

دارنده مدال برنز رقابت های قهرمانی جهان ووشو خاطرنشان کرد: قبل از رقابت های جهانی،بدون فاصله در مسابقات جوانان حضور داشتم همین باعث شده بود تا کارم سخت تر شود، ولی خدا را شکر توانستم مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کنم که فکر می‌کنم این رنگ مدال در این سطح رقابت‌ها قابل قبول بود.

فرشاد عربی با یک صدم اختلاف پنجم شد

فرشاد عربی تالوکار باتجربه تیم ملی ووشوی ایران در فرم «نن گوئن» مردان با امتیاز ۹٫۶۰ در رتبه پنجم ایستاد.

نمایندگان چین تایپه، ماکائو و کره جنوبی به ترتیب با امتیازات ۹٫۶۵، ۹٫۶۳ و ۹٫۶۱ در رتبه های اول تا سوم این فرم ایستادند و نماینده ویتنام نیز با ۹٫۶۰ و هم امتیاز با فرشاد عربی در جایگاه چهارم قرار گرفت.

حانیه رجبی به مدال برنز رسید

در روز پایانی از چهاردهمین دوره مسابقات ووشوی قهرمانی جهان در شهر کازان روسیه حانیه رجبی در فرم «شوان جی ین» با امتیاز ۹٫۴۵ به مدال برنز دست یافت.

«تیا ژنگ» از هنگ کنگ با امتیاز ۹٫۶۲ طلایی شد و «لیودما تمنا» از اوکراین با امتیاز ۹٫۴۷ به مدال نقره رسید.

تیم دوئلین نخستین طلایی ایران

تیم دوئلین ایران با ترکیب فرشادعربی٬ نوید مکوندی و امیر محمدرضایی به مصاف حریفان رفت و با امتیاز ۹٫۶۱ به مدال طلا دست یافت. تیم کره جنوبی با امتیاز ۹٫۴۸ نقره گرفت و اوکراین با امتیاز ۹٫۴۷ به نشان برنز رسید.

علی نژاد: عنوان قهرمانی در جهان به زلزله ووشوی ایران در دنیا شباهت داشت

مهدی علی‌نژاد، رئیس فدراسیون ووشو پس از درخشش تیم ملی ووشو در رقابت‌های جهانی گفت: این موفقیت بزرگ حاصل برنامه‌ریزی بیش از ۱۰ سال بود من این موفقیت را به زلزله ووشوی ایران در دنیا تشبیه می‌کنم.

وی در ادامه بیان کرد: چینی‌ها در رقابت‌های جهانی آینده میزبان هستند و از این شرایط نهایت استفاده را می‌برند و امیدوارم تیمی که به شانگهای اعزام می‌کنیم به‌خوبی تیم امسال باشد تا در آن میدان بزرگ هم از اعتبار ووشوی ایران دفاع کنیم.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.