www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۸:۰۸ 1401/01/17

چگونه برای مسابقه آماده شویم؟

یک ورزشکار با برنامه‌ریزی صحیح و در نظر گرفتن استراتژی مناسب می‌تواند خود را به بهترین شکل ممکن آماده انجام مسابقه کرده و بهترین نتیجه را کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، آماده‌سازی کوتاه مدت شامل استراتژی‌های روحیه بخش روز قبل از مسابقه، صبح روز مسابقه، دقیقا پیش از آغاز مسابقه و در طول مسابقه است و باید استراتژی‌های آماده‌سازی ذهنی کوتاه مدت پیش از مسابقه را مورد بررسی قرار داد.

تمرکز روی نقاط قوت

بر اساس این مطلب که از سوی افسانه صنعت‌کاران تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: نقاط ضعف خود را به آموزش‌های بلندمدت بسپارید و پیش از مسابقه اعتماد به نفس خود را تقویت کنید چراکه یاد آوری‌های نقاط قوت خود در تسریع این امر به شما کمک خواهد کرد.

برنامه‌ریزی از قبل

تا جایی که امکان دارد باید از شرایط تنش‌زا که باعث تخلیه انرژی و عملکرد می‌شود پرهیز کرد و از فعالیت‌هایی که باعث خستگی، افسردگی و منفی‌گرایی می‌شود، دوری جست.

 برنامه استراحت، تغذیه، تمرین و آرام‌سازی

 برنامه‌ریزی به منظور استراحت، تغذیه، تمرین و آرام‌سازی موجب می‌شود تا احساس بهتر و اعتماد به نفس بیشتری در خود داشته باشید.

اجتناب از تمرین بیش از حد

کار و تمرین سخت به شما کمک می‌کند اما تمرینات بیش از حد و پر فشار در دقایق آخر گزینه مناسبی نیست و بهتر است روی نقاط مثبت خود تمرکز کنید.

 تهیه نقشه بازی

بسیار مهم است که بدانید در طول مسابقه قصد انجام چه کاری را دارید؟ نقشه استراتژیک خود را به شانس وابسته نکنید و سعی کنید تمام اصول خود را مورد توجه قرار دهید.

به تصویر کشیدن نتایج مثبت

تجزیه و تحلیل اینکه ممکن است چه اتفاقاتی رخ دهد و برنامه‌ریزی برای تمام پیامدهای منفی را به هفته‌های قبل از تمرین موکول و سعی کنید مثبت‌اندیشی را در دقایق آخر به عنوان جایگزین مدنظر قرار دهید.

با چه کسی زمان خود را سپری کنید؟

شما باید با کسانی باشید که از توانایی‌های شما حمایت کرده و ضمن باور کامل به شما، تشویق‌تان کنند؛ این مساله مستقیما بر باور و توانایی‌های شما تاثیر گذار است و هر انسانی در مورد عملکردهای موفقیت آمیز خود داستانی دارد اما نکته کلیدی، تشخیص این نکته است که شما باید نحوه آمادگی خود را کنترل کنید و در جهت روحیه بخشیدن ضمن تشویق خود، شاهد اوج عملکردتان باشید.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.