www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۸:۵۳ 1394/05/18

چشمان تیز بین سراج مراقب تخلفات و نقض قوانین / سراج: مراقب متخلفان و کلاهبرداران در ورزش های رزمی هستم

سرهنگ علی سراج با کسب 14رای از مجموع 16رای مجمع ورزش های رزمی ،صندلی ریاست هیات استان تهران را از آن خود کرد،که البته این اتنخاب بدون حاشیه نماند و فریبرز حاتمی عضو دیگر حاضر در مجمع و داوطلب این پست به این رای گیری اعتراض و به وزارت ورزش شکایت کرده است. به گزارش […]

سرهنگ علی سراج با کسب 14رای از مجموع 16رای مجمع ورزش های رزمی ،صندلی ریاست هیات استان تهران را از آن خود کرد،که البته این اتنخاب بدون حاشیه نماند و فریبرز حاتمی عضو دیگر حاضر در مجمع و داوطلب این پست به این رای گیری اعتراض و به وزارت ورزش شکایت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز، علی سراج که دارای تحصیلات عالی در رشته تربیت بدنی و 27سال سابقه مستمر در عرصه ورزش کشور در رشته های مختلف ازجمله در رشته جودو را درکارنامه خود دارد. وی همچنین از بنیانگذاران یگان رزمی ذوالفقار است.

رییس جدید هیات رزمی استان تهران در مصاحبه با خبرنگار رزم نیوز در خصوص برنامه های آتی خود گفت: متاسفانه هیات ورزشهای رزمی به اذهان اکثریت اعضا خانواده رزمی که مجموعا شامل 89 سبک دارای مجوز رسمی از فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان است در طی سالهای اخیر سابقه و عملکرد خوبی نداشته و شاهد به همریختگی و عدم یکپارچگی در هیات هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: نداشتن یک سازمان یکپارچه یکی از علل این عدم رضایت است که سعی داریم در برنامه های خود با جذب نیروی انسانی با انگیزه ،متعهد و توانمند در هیات این یکپارچگی را ایجاد کنیم. موضوع قابل توجه دیگر توسعه  ، احیا در آموزش ورزش های رزمی است ،در سالهای اخیر ورزش های رسمی جایگاه خود را در مردم از دست داده و کم کم این ورزش ها دارند منفور می شوند، چون برای خانواده ها این ذهنیت بوجود آمده که رزمی کار خشن و ورزش رزمی یعنی خشونت و به این دلیل مانع ورود فرزندان خود به این حوزه می شوند که برای کسب استقبال دوباره مردمی نیاز به فرهنگسازی است.

سراج گفت: ورزشکاری که رزمی کار می کند با توجه به رزم انفرادی و تحرکات به سمت اعتماد به نفس و کنترل خشم خود اتفاقا می رود.

وی در خصوص فرهنگسازی ورزش های رزمی اظهار کرد: بعنوان مثال توجه کنید به کشور چین هر 4سال یکبار درالمپیک شرکت می کند و بیشترین مدال ها را کسب می کند دلیل این موضوع این است که در بخش همگانی اکثریت ورزش رزمی کار می کنند و دارای آمادگی جسمانی و روحی بالایی هستند و عضلات و بدن بصورت طبیعی آماده است. اما در ایران بیشتر مردم به دنبال ورزشهایی مانند بدنسازی و ایروبیک رفته اند.

رییس هیات رزمی تهران بیان کرد: ورزشکاران رزمی از مظلوم ترین اقشار در ورزش هستند،ریاضت و زحمت فراوان برای قهرمانی می کشند اما به حقشان نسبت به رشته های ورزشی دیگر نمی رسند و توجهی به آنها نمی شود.

وی افزود: در این خصوص برنامه من جذب و دعوت مسئولین از مجلس ،شورای شهر و شهرداری ها به عنوان کمیته  اختصاصی و اسپانسر است.

سراج در خصوص دیگر برنامه های خود گفت: تصمیم به راه اندازی لیگ ورزشهای رزمی در بخش آقایان و بانوان در رده های مختلف است که در این صورت به راحتی می توانیم برترین ها را به فدراسیون ها معرفی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که در تخلفات برخی افراد مرجع رسیدگی کننده کیست گفت: متاسفانه ما از دوران قبل از ریاست آقای رشیدی شاهد اتفاقاتی در حوزه رزمی بودیم ،اینکه یک جوان 24 ساله می آید در یک باشگاه با عنوان مربی و دارنده دان 2 یا 3 در یک یا چندین سبک و رشته رزمی فعالیت می کند با توجه به قوانین که باید سالهای متوالی را بگذراند برای رسیدن به هریک از این درجات دلیل بذل و بخشش هایی است که در گذشته نسبت به برخی افراد صورت گرفته است.

رییس هیات رزمی تهران افزود: در حال حاضر گزارشات و پرونده هایی در دست فدراسیون رزمی و هیات است که در آن افراد اقدام به کلاهبرداری به نام دارنده مدارک بین المللی که وجه قانونی ندارد با سوئ استفاده از عدم آگاهی نوجوانان و جوانان را دچار انحراف می کنند. پرونده هایی هم داریم که شخص اقدام به فروش حکم کرده است.

سراج در ادامه افزود: اگر این تخلفات در هر استانی رخ می دهد باید به هیات رزمی همان استان مراجعه شود و در صورن نتیجه نگرفتن به فدراسیون ورزش های رزمی ارجاع شوند.

وی در پایان گفت: اگر فرهنگ هر خانواده یک پزشک و یک مشاوره حقوقی داشتن در ایران هم وجود داشت دست این افراد بسته می شد و لطمه به بدنه ورزش هم نمی توانستند بزنند. مردم باید بدانند برای هر کاری به کجا مراجعه کنند میخواهند در باشگاهی ثبت نام کنند به هیات استان یا فدراسیون مربوطه مراجعه کنند و از مشاوره ،مشاوران استفاده کنند و با باشگاه ای معتبر،اساتید تایید شده آشنا شوند.

انتهای پیام

Water 2

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید