www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۳۹ 1398/02/03

چالش علی اکبری فرصتی برای رزمی است / چند سطر برای شاگردان بروس لی و قهرمانان دنیا

سال ها پیش یکی از کارشناسان خبره دنیای پرورش اندام با کنایه نسبت به اوضاع به هم ریخته و نا بسامان این ورزش در کشورمان جمله ای را به کار می برد که بسیار با مسما بود. این کارشناس می گفت: پرورش اندام ایران پدران زیادی دارد اما مادر ندارد!

الحق و الانصاف این روزها (ببخشید اصلاح میکنم : همیشه) اوضاع شیر تو شیر رزمی کشورمان نیز از داشتن یک مادر دلسوز و مدیر محروم است و در عوض پدران متعددی دارد که هر کدام خود را صاحب بی چون و چرای آن می دانند و صد البته فقط و فقط به دنبال مطرح کردن خود هستند.

اما چه شد که این چند سطر بالا را نوشتیم؟

این روزها خبری در دنیای رزمی (ام ام ای) کشورمان منتشر شده که اظهارنظرهایی بعضا خنده دار و بی منطق را به همراه داشته است.
خبر این بود: امیر علی اکبری تمامی کسانی که خواهان مبارزه با او هستند را به چالش دعوت کرد.
با انتشار این مطلب بود که عده ای از قهرمانان همیشه در صحنه و بزرگان دنیای ام ام ای و قهرمانان یو اف سی و شاگردان بروس لی و برادران رویسی گریسی که از قضا همگی ساکن کشور عزیزمان هستند روزه سکوت را شکستند و برای عرض اندام پا به عرصه فضای مجازی گذاشتند و ضمن یادآوری افتخاراتشان ، قهرمان کشورمان را مورد لطف قرار دادند.
عده ای دیگر نیز که عینک روشنفکری به چشم دارند و مثلا کمی آگاه تر و منطقی تر هستند نیز مدعی شدند کار علی اکبری بسیار نادرست است و از محبوبیت او خواهد کاست.
اما اگر این عینک بدبینانه و بددلانه را کنار بگذاریم ، خواهیم دید که این اقدام مبارز کشورمان چه جوانب مثبتی را در بردارد.
یک حساب دو دو تا چهارتای ساده و منطق ابتدایی مشخص می کند که مبارزه احتمالی امیر با دو سه حریف مختلف داخلی در بهترین حالت هیچ عایده مثبتی برای قهرمانمان ندارد اما دو یا سه نتیجه خوب خواهد داشت. نتیجه ای که همین دو گروه معترض ، بعدها به آن اعتراف خواهند کرد.
مبارزه علی اکبری که این روز ها بر قله ام ام ای ایران ایستاده و بی شک آینده درخشانی نیز خواهد داشت، تنها و تنها میدانی را محیا خواهد کرد که رویای عده ای جوان رنگ واقعیت بگیرد و با ایستادن در برابر قهرمانمان به خود باوری و اعتماد به نفسی (غیرکاذب) دست یابند که مطمئنا اثرات مثبت آن در آینده مشخص تر می شود.
نکته مثبت دیگر این قضیه ، رسمیت بخشیدن به گروهی از ام ام ای کاران (شما بخوانید ام ام ای دوستان) داخلیست چراکه در روزهایی که هیچکس و هیچ نهادی مبارزات ام ام ای را به رسمیت نمی شناسند ، مطرح کردن چنین پیشنهادی ، بازار این ورزش را پر رونق تر می کند و راه را برای عاشقان مبارزات قفس هموار می سازد.
بار دیگر یادآور می شویم که حضور علی اکبری در این چالش در بهترین حالتش هیچ نکته مثبتی را برای شخص او به همراه ندارد (شما تصور کنید فوتبالیستی مثل علیرضا بیرانوند فوتبالدوستان آماتور و تازه کار را به چالش پنالتی دعوت کند! نتیجه هر چه که باشد کسی برای دروازه بان ملی به خاطر گرفتن پنالتی چند بازیکن آماتور دست نمی زند). اما این اقدام اثرات مثبتی را برای هنرهای رزمی ترکیبی در داخل کشورمان رقم می زند.
این اتفاق همانند تمامی اتفاقات مشابه (در هر زمینه ای) در جامعه ما واکنش های متاثرکننده ای را به همراه داشت. همانند همیشه عده ای عقب ایستادند و تمسخر کردند. عده ای دیگر نیز خود را خدای بی چون و چرای این اتفاق دانستند.
امیدوارم روزی برسد که نه تنها در رزمی نه تنها در ورزش بلکه در هر موضوعی ، نگاه بد بینانه و بد دلانه ای نداشته باشیم و ذهنمان را مثبت کنیم که اساس موفقیت همین است.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید