www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۵۳ 1401/10/05

پنج فایت مهم که در 2023 برگزار می شود

برسی پنج مبارزه مهم یو اف سی که احتمالا در سال جدید میلادی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، پس از نزدیک شدن به پایان سال میلادی و آغاز سال ۲۰۲۳، به برسی پنج مبارزه مهم و پر طرفدار در سال جدید میلادی می پردازیم که انتظار می رود این پنج مبارزه با تصمیم دِینا وایت در سال ۲۰۲۳ در اکتاگون برگزار شود.

۱.جان جونز در مقابل فرانسیس انگانو

دوری «جان جونز» از این ورزش باعث شد تا این قهرمان سابق  دسته ی نیمه سنگین وزن از زمان پیروزی خود در مقابل «دومینیک ریس» در رویداد UFC 247 در فوریه 2020، از کیج یو اف سی خارج شد و به تازگی با اعلام بازگشت خود به یو اف سی تمایل خود را برای مبارزه در دسته سنگین وزن اعلام کرد. در همین حال، حریف احتمالی او، قهرمان فعلی سنگین وزن UFC، فرانسیس انگانو نیز پس از انجام عمل جراحی برای ترمیم مشکل زانوی خود پس از پیروزی بر هم تیمی سابقش، سیریل گان، در UFC 270، از ریل مبارزه خارج شد. جونز که توسط بسیاری بزرگترین رزمی کار در تمام دوران ها در نظر گرفته می شود، در صورت ورود موفقیت آمیز به دسته سنگین وزن، می تواند این پادشاهی را تثبیت کند. چه راهی بهتر از مقابله با یکی از سر سخت‌ترین مبارزی که ورزش ام ام ای تا به حال دیده است و قهرمان فعلی این دسته، برای انجام این کار؟

۲. ولنتینا شوچنکو در مقابل ژانگ ویلی

ولنتینا شوچنکو مدت‌هاست که به عنوان ملکه مگس وزن زنان سلطنت می‌کند و بر هر رقیبی که در مسیر او قرار می‌گیرد غلبه می‌کند. با توجه به اینکه UFC تمایلی به رزرو یک مبارزه با«آماندا نونس» ندارد، چرا نمی توان ژانگ ویلی را یک حریف جدید شایسته در نظر گرفت؟ ژانگ پس از پیروزی مقابل «کارلا اسپارزا» در بازپس گیری عنوان قهرمانی خود در کاه وزن موفق بود و با توجه به اینکه این فایتر 33 ساله، قبلاً به این مسابقه ابراز علاقه کرده است چرا اجازه نمی دهیم این دو رزمی کار برای اولین بار هشت ضلعی را با هم تقسیم کنند؟

۳. لئون ادواردز در مقابل کامارو عثمان 3

کامارو عثمان پس از برکناری تایرون وودلی در مسابقات UFC 235 در صدر جدول ولترویت ​​سلطنت خود را آغاز کرد. پنج دفاع پیاپی از عنوان قهرمانی برای وی، پس از خرید او دنبال شد و او در مسیر کسب پیروزی ششم بود تا اینکه «لئون ادواردز» سد راه وی شد و با ناک اوت کردن وی که بعنوان ناک اوت سال در نظر گرفته شد ،از دستیبایی به این مهم باز ماند.

به نظر می رسد فقط برای هر دو نفر مناسب است که برای بار سوم هشت ضلعی را با هم تقسیم کنند، برای ادواردز فرصتی برای رفع هر گونه شک و تردیدی از کسانی که هنوز ممکن است او پیروزی اخیر وی را اتفاقی می دانند. برای عثمان نیز این فرصتی برای بازپس گیری عنوانی در دسته ولترویت ​​است که مدت طولانی از آن با موفقیت دفاع کرد.

۴.مایکل چندلر در مقابل کانر مک گرگور

پس از دوری بلند مدت فایتر پر طرفدار ایرلندی از هشت ضلعی ،که در سال اخیر در لیست بهترین مبارزان یو اف سی نیز قرار گرفت،شنیده ها حاکی از این است که مک گرگور پس از بازگشت چندباره به یو اف سی در اندیشه مبارزه با چندلر است. در صورت رویارویی کانر مک گرگور و مایکل چندلر در هشت ضلعی، این همان مبارزه پر هیجان و پر زد و خوردی است که می توانید انتظار داشته باشید. در حالی که گمانه زنی ها هنوز در مورد اینکه آیا «بدنام ایرلندی» می تواند به زودی به هشت ضلعی باز گردد، وجود دارد، مایکل چندلر به صراحت اعلام کرده است که او مفتخر است که مردی باشد که از بازگشت او استقبال می کند.

۵.الکس پریرا مقابل اسرائیل آدسانیا 2

درصورت انجام این مبارزه ،این دو فایتر یو اف سی، برای چهارمین بار با یکدیگر به رقابت می پردازند. به نظر می‌رسد پریرا آخرین فایتری باشد که قهرمان سابق میان‌وزن را در راندهای پایانی مسابقه اصلی خود در UFC 281 از سلطنت خلع کرده است. برای پریرا، چه دفاعی بهتر از شکست دادن فایتری که مدت‌ها در این دسته سلطنت کرده و البته در سه مبارزه قبل، دو مبارزه در کیک بوکس و سومی هم در ام ام ای موفق به شکست دادن قهرمان شده است. در مورد آدسانیا، نیز پس از برطرف کردن خطاها و اشتباهات در مبارزه قبل اکنون او می تواند فرصتی برای بازپس گیری عنوان قبلی خود داشته باشد، زیرا تنها چند دقیقه با حفظ آن در UFC 281 فاصله داشت اما برای بار سوم نتوانست در مقابل پریرا حرفی برای گفتن داشته باشد و شاید در سال ۲۰۲۳ با شکست دادن پریرا بتواند سنت شکنی کند و عنوان را پس بگیرد!

آخرین اخبار