www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۱:۴۴ 1401/11/02

پنج ستاره؛ بهترین جودوکار جهان کیست؟ + فیلم

پنج ستاره برای کسب عنوان بهترین جودوکار سال ۲۰۲۲ جهان در بخش مردان رقابت می‌کنند.

به گزارش ایرنا؛ فدراسیون جهانی جودو، نام پنج چهره مطرح و عنوان‌دار این رشته را برای کسب عنوان بهترین جودوکار سال ۲۰۲۲ دنیا در بخش آقایان معرفی کرده است. این پنج جودوکار در سال گذشته میلادی به مقام قهرمانی جهان رسیده‌اند.

 

نگاهی به این پنج ستاره دنیای تاتامی:

تاتو گریگالاشویلی نماینده وزن منهای ۸۱ کیلوگرم گرجستان نخستین نفر این فهرست است. او در مسابقات جهانی عملکرد درخشانی داشت. تاتو همچنین چند مدال رنگارنگ مسابقات بین‌المللی را هم کسب کرد. او به‌عنوان بهترین ورزشکار سال ۲۰۲۲ گرجستان انتخاب شد و بالاتر از تالاخادزه غول وزنه‌برداری گرجستان و جهان ایستاد.

اندی گرانادا نماینده سنگین وزن کوبا که به حکومت نمایندگان فرانسه و آسیایی شرقی در این وزن پایان داد و همه حریفان را به تاتامی دوخت.

دولت بوبونوف ستاره وزن منهای ۹۰ کیلوگرم ازبکستان. قهرمان جهان و دارنده چندین مدال رنگارنگ از مسابقات گوناگون. او مدال برنز المپیک توکیو را هم در کارنامه دارد.

سوگباتار سنداوچیر ادامه دهنده راه جودوکاران اسبق مغول است. در وزن منهای ۷۳ با جنگندگی و ارائه فنون روز، همه حریفان را گیج و سردرگم می کند. شادی‌ها او پس از هر پیروزی، نامش را بیش از همیشه بر سر زبان‌ها انداخته است. اشک‌هایش روی سکوی قهرمانی جهان، نشان از میهن‌پرستی او دارد.

هیفومی آبه ستاره سبک وزن جودوی ژاپن که در خانواده‌ایی کاملا جودویی است. او در المپیک هم یک ستاره بود و اکنون بهترین نماینده وزن منهای ۶۶ کیلوگرم جهان است. او و خواهرش از بهترین‌های جودوی دنیا هستند.

در نهایت کاربران با آرای خود یکی از این پنج ستاره را به‌عنوان بهترین جودوکار جهان انتخاب می‌کنند.

کیلیپ فدراسیون جهانی برای معرفی این پنج ستاره را در زیر تماشا کنید:

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید