www.khabarrazmavar.ir

بازخوانی پرونده جوجیتسو در بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا /

شناسه خبر : ۱۴:۴۷ 1396/06/29

پای صحبت های اولین بانوی مدال آور تاریخ جوجیتسوی ایران

رقابت های جوجیتسو بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا ۲۰۱۷ در حالی به پایان رسید که رکورد جدیدی در تاریخ این رشته ورزشی در ایران به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، رقابتهای جوجیتسو بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا ۲۰۱۷ برگزار شد و نمایندگان ایران موفق شدند یک مدال طلا، دو مدال نقره و دو برنز به دست آورند.

در این پیکارها سوده کمندانی موفق شد با کسب یک مدال برنز نام خود را به عنوان اولین بانوی مدال آور ایران در رشته جوجیتسو بازی های داخل سالن ثبت کند.
وی در اولین مبارزه خود در وزن به علاوه ۷۷ کیلوگرم رشته جوجیتسو، سلوا محبوب از امارات را شکست داد، کمندانی در مبارزه دوم خود با سابینا اقا جانف از ترکمنستان برخورد کرد.

در این دیدار دشوار جوجیتسوکار ترکمنستانی که از تشویق بی امان تماشاگران در سالن مسابقات بهره می برد در نهایت با نتیجه ۶ بر صفر مبارزه را به سود خود واگذار کرد.
کمندانی در مرحله بعد برای رسیدن به مدال برنز با رقیبی از کشور پاکستان به نام آیدم کونول مبارزه کرد.

وی با یک رقابت هوشیارانه موفق شد این مبارزه را با نتیجه ۲ بر صفر به سود خود پایان داده و به مدال برنز رشته جوجیتسوی پنجمین دوره بازیهای داخل سالن آسیا دست یابد

کمندانی از خیر دومین مدال گذاشت

هر چند کمندانی پس از کسب مدال برنز اظهار امیدواری کرد که در مبارزات وزن آزاد که بین مدال آوران تمامی رشته ها برگزار می شود هم یک مدال دیگر بگیرد اما از مبارزه با حریف مغولستانی خود انصراف داد و از خیر مدال دوم گذشت.

کمندانی: سطح مسابقات قابل مقایسه با آسیایی نبود

نخستین بانوی مدال تاریخ جوجیتسو ایران در بازی های داخل سالن آسیا درخصوص رقابت های عشق آباد به خبرنگار رزم آور گفت: سطح مسابقات بسیار بالا بود و اصلا قابل مقایسه با مسابقات آسیایی نبود.
نفر اول جهان در وزن من اهل کشور اردن است که همان دور اول حذف شد و ما واقعا مسابقات سختی را داشتیم.

وی در ادامه افزود: من حریف ترکمنستانی ام را در مسابقات قهرمانی آسیا ٢٠١۶ برده بودم ولی در این پیکارها بعد از ۶ دقیقه مبارزه نزدیک باختم!

کمندانی تاکید کرد: از نظر من هم تعداد شرکت کننده ها بیشتر بود و هم اینکه رقیبان نسبت به رقابت های قهرمانی آسیا قوی تر شده بودند و با برنامه ریزی بهتری در بازی های داخل سالن شرکت کردند البته باز هم خدارا به خاطر مدالی که کسب کردم سپاسگزارم.

گلایه بانوی مدال آور جوجیتسو از وضعیت تمرینات تیم ملی

سوده کمندانی معتقد است، در صورت داشتن اردوهای منسجم تر مدال های جوجیتسوکاران ایران هم خوش رنگ تر می شود: “ما اردوی منسجم نداریم، خوشبین و حسینی به عنوان کادر فنی تیم ملی به ما برنامه تمرینی می دهند و ما مجبور هستیم هر روز صبح از کرج تا آکادمی ملی المپیک که محل تمرینمان است مسافت زیادی را طی کنیم به همین دلیل ۵ صبح بیدار می شویم تا بتوانیم با تمام کم و کاست ها قدردان زحمات مربیانمان باشیم و پرچم ایران را به اهتزاز دربیاریم.”

همسرم باعث شد به دنیای قهرمانی باز گردم

سوده کمندانی درباره همسرش که او نیز در تیم ملی جوجیتسو حضور دارد گفت: ” امیرحسین خادمیان کسی است که باعث شد من دوباره به دنیای قهرمانی پا بگذارم و پیشرفت زیادی بکنم ، اگر همسرم نبود الان در این جایگاه نبودم”

شرایط آقایان با بانوان متفاوت است

بانوی مدال آور جوجیتسو ایران درخصوص عملکرد همسرش در بازی های داخل سالن آسیا گفت: وزن امیرحسین شلوغ است، همه مدعی قهرمانی هستند، بسیاری از حریفانش حتی در کشور خودشان تمرین نمی کنند.
وی اضافه کرد: امیر حسین از مدعیان قهرمانی بود ولی مشکلات زیادی مثل تحصیل ، کار و ورزش همزمان و … باعث شد کارش سخت تر شود درواقع شرایط بانوان با آقایان متفاوت است.

فینالی خانگی در رقابتهای وزن ۹۴+ جوجیتسو

در وزن به علاوه ۹۴ کیلوگرم مردان بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا ، مسعود حسن زاده نماینده جوجیتسو کشورمان با شکست رقیب لبنانی خود به دیدار فینال راه یافت بعد از او مسعود جلیلوند دیگر ورزشکار کشورمان در مرحله نیمه نهایی یناسیبیان ازباساروف از کشور میزبان را با نتیجه دو بر صفر شکست داد و به دیدار پایانی راه یافت در پایان این فینال تمام ایرانی جلیلوند به مدال طلا رسید و مدال نقره هم سهم حسن زاده شد.

مسعود حسن‌زاده، مدال نقره رقابت های وزن آزاد را هم تصاحب کرد

مسعود حسن زاده که در رقابت های وزن آزاد جوجیتسو بازی های داخل سالن هم شرکت کرده بود، در بازی فینال مقابل فیصل فهد ابل کتابی جوجیتسو کار اماراتی قرار گرفت این ورزشکار همان ورزشکاری بود که موفق شده بود فقط با فعالیت بیشترو بدون کسب امتیازی فنی مسعود جلیلوند از ایران را شکست دهد و به فینال راه یابد.
وی در فینال هم با همان روش قبلی مسعود حسن زاده را شکست داد و به مدال طلا رسید و سهم حسن زاده نقره شد.

حسن زاده: مدال هایم به برکت خون شهید حججی است

مسعود حسن زاده دارنده دو مدال نقره جوجیتسو در بازی های داخل سالن آسیا ۲۰۱۷ بیان کرد:” این افتخار به دست نیامد مگر به برکت خون شهید حججی که کاوران اعزامی کشورمان به نام اوست”

جلیلوند به مدال برنز رقابت های آزاد بسنده کرد

مسعود جلیلوند که موفق شده بود در مسابقات وزن به علاوه ۹۴ کیلوگرم رشته جوجیتسو در بخش مردان مدال طلا را از خود کند، در رقابت های وزن آزاد در اولین دیدار خود باخت و به مدال برنز رسید.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید