www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۲:۰۶ 1401/05/27

پایان کار نمایندگان کاراته ایران در بازیهای کشورهای اسلامی با ۵ نقره و ۳ برنز

نمایندگان کاراته ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی با کسب ۵ مدال نقره و ۳ برنز به کار خود پایان دادند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، در جریان رقابت‌های روز پایانی کاراته قهرمانی بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه، فاطمه صادقی و مبینا حیدری موفق به کسب مدال نقره شدند و کاتای تیمی و لیلا برجعلی نیز به مدال برنز رسیدند تا پرونده کاراته ایران در این مسابقات با ۵ مدال نقره و ۳ برنز بسته شود.

فاطمه صادقی در دیدار پایانی مسابقات کاتای انفرادی به مصاف دلیرا بوزان از ترکیه رفت و موفق به کسب امتیاز ۲۵.۱۴ شد، اما با توجه به امتیاز ۲۵.۷۴ کاتاروی ترکیه، مغلوب حریف خود شد و به مدال نقره رسید.

صادقی برای حضور در دیدار نهایی ابتدا در دور نخست موفق به کسب امتیاز ۲۵.۱۴ شد و به عنوان صدرنشین گروه خود بالاتر از نمایندگان مراکش، الجزایر، کویت قرقیزستان، ترکمنستان و کامرون به مرحله بعد صعود کرد. وی در دور دوم نیز با کسب امتیاز ۲۴.۸۰ در جایگاه اول گروه خود قرار گرفت و بالاتر از نمایندگان مراکش و الجزایر و کویت به دیدار نهایی راه یافت.

همچنین ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد فرازمهر نمایندگان کاتا تیمی آقایان با برتری در دیدار رده‌بندی کاتای تیمی مقابل الجزایر به مدال برنز رسیدند.

تیم ایران در این مسابقات ابتدا با کسب امتیاز ۲۳.۴۰ بعد از تیم‌های کویت، مراکش و اندونزی به عنوان تیم چهارم به دور بعد صعود کرد و در دور دوم نیز با کسب امتیاز ۲۳.۶۰ پس از تیم‌های کویت و مراکش در جایگاه سوم قرار گرفتند و به دیدار رده‌بندی راه یافتند.

همچنین در دیدار نهایی وزن ۶۸- کیلوگرم، مبینا حیدری با شکست ۲ بر یک مقابل ایرینا زارتسکا از آذربایجان به مدال نقره رسید.

حیدری برای حضور در دیدار نهایی ابتدا با نتیجه ۲ بر یک دیوپ بینتا از سنگال را شکست داد و در ادامه یک بر صفر از سد مکائو کریما از الجزایر گذشت. وی در دیدار نیمه‌نهایی نیز ۸ بر ۳ ادا التمور از ترکیه را مغلوب کرد و فینالیست شد.

لیلا برجعلی نماینده وزن ۶۸+ کیلوگرم ایران نیز با برتری ۳ بر یک مقابل استلا اوگاندوا  از کامرون به مدال برنز رسید.
برجعلی ابتدا چهار بر صفر اولگا مالتسوا از قرقیزستان را شکست داد و در ادامه پس از تساوی ۴-۴ مقابل فریدا علیوا از آذربایجان، با قانون سنشو برنده شد تا راهی دیدار نیمه نهایی شود. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۶ مغلوب آکویل ملتم از ترکیه شد و به دیدار رده‌بندی رسید.

همچنین رزیتا علیپور نماینده وزن ۶۱- کیلوگرم ایران، در مبارزه نخست خود و در حالی که با نتیجه ۳ بر ۲ از زولخومر تورسونالیوا از ازبکستان عقب بود، به دلیل اعتراض از سوی داوران شیکاک و از مسابقات اخراج شد.

در بخش کومیته مردان نیز مهدی خدابخشی در وزن ۸۴- کیلوگرم، در نخستین دیدار به مصاف محمدو فالیلو از سنگال رفت و پس از تساوی ۲-۲، با قانون سنشو (کسب امتیاز نخست) مقابل حریف خود به برتری رسید اما در مبارزه دوم پس از تساوی ۲-۲ مقابل ژانگبیر بیباریس از قزاقستان، در هانتی (رأی داوران) مغلوب حریف خود شد و با توجه به شکست حریفش در ادامه مسابقات از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مجید نیکوهمت نماینده جوان ایران در سنگین وزن نیز در مبارزه نخست با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب آسیمین قربانلی از آذربایجان شد، اما با توجه به صعود کاراته‌کای آذربایجانی به دیدار نهایی، به جدول شانس مجدد راه یافت اما در این مرحله نیز مقابل حریفی از الجزایر ۴ بر یک باخت و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

به این ترتیب در پایان مسابقات کاراته بازی‌های کشورهای اسلامی، نمایندگان کاراته ایران با کسب ۵ مدال نقره (ابوالفضل شهرجردی، کاتای تیمی بانوان، فاطمه صادقی، علی اصغر آسیابری و مبینا حیدری) و ۳ مدال برنز(سارا بهمنیار، لیلا برجعلی و کاتای تیمی آقایان) به کار خود خاتمه دادند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید