www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۱:۰۷ 1401/08/30

پایان کار تکواندوکاران ایران با 3 برنز در مکزیک

با شکست دو نماینده ایران در روز پایانی رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان، پرونده تیم اعزامی کشورمان در این دوره از مسابقات با سه مدال برنز بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، بیست و پنجمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان که با حضور تکواندوکارانی از 120 کشور جهان دوشنبه 23 آبان ماه به میزبانی مکزیک در سالن «متروپلیتن» شهر گوادالاخارا آغاز شده، تا ساعاتی دیگر با معرفی تیم های برتر به پایان می رسید.

در روز پایانی این مسابقات تیم کشورمان دو نماینده داشت،  مهلا مومن زاده  در وزن ۴۶- کیلوگرم دور نخست در پیکار با  «سان هوانگ» از چین تایپه در حالی که راند نخست را 6 بریک پیروز شده بود، در دو راند بعدی با نتایج 5 بر 4 و 5  بر یک بازنده شد و از دور رقابتها کنار رفت.

 حسین لطفی در وزن 58- کیلوگرم دیگر نماینده کشورمان بود که کار خود را با برتری 2 بر صفر و با نتایج 9 بر یک و 12 بر صفر برابر «دیوید فونتس» از گواتمالا آغاز کرد و سپس در یک مبارزه برتر «آدریان ویسنته» قهرمان عنوان دار اسپانیایی را 2 بر یک شکست داد. وی راند اول را 3 بر یک به حریف واگذار کرد، اما موفق شد در دو راند متوالی 20 بر 13 و 15 بر8 پیروز شد و در ادامه مقابل «عمر لاکال» از مراکس با نتایج 10 بر 10 و 9 بر 2 پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه  یافت.

لطفی در این مرحله و در یک قدمی کسب مدال نتیجه را 2 بر صفر(3 بر یک و 8 بر 6) به «محمد خلیل جندابی»  دارنده مدال نقره المپیک و رنکینگ سه دنیا از تونس واگذار کرد و از دست یابی به مدال بازماند.

بنابراین تیم ملی تکواندو ایران در این دوره از مسابقات با سه مدال برنز رضا کلهر در وزن 68- کیلوگرم، مهران برخورداری در وزن 80- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن 87+ کیلوگرم به کار خود  پایان داد .

مهدی حاجی موسائی، متین رضایی، ابوالفضل عباسی ، غزل سلطانی، ناهید کیانی، نرگس میرنواللهی، زینب اسماعیلی و اکرم خدابنده هم از دور رقابتها کنار رفتند.

رده بندی تیمی این مسابقات در پایان رقابتهای امروز مشخص می شود.

هدایت تیم ملی تکواندو بانوان برعهده مینو مداح به عنوان سرمربی است؛ ندا زارع و مهروز ساعی به عنوان مربی وی را همراهی می‌کنند. در گروه آقایان نیز بیژن مقانلو سرمربی است و مسعود حجی زواره و  نعیما خواجوی مربیان تیم ملی می باشند.

آخرین اخبار