www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۴۵ 1394/07/11

ووشو قهرمانی جهان – اندونزی؛ جت لی مهمان ویژه مسابقات/ پورغلامی در کمیته داوران

رقابتهای ووشو قهرمانی جهان درحالی ماه آینده به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد که فدراسیون جهانی با دعوت از چهره‌های شاخص ووشو جهان برنامه های متنوعی را برای این مسابقات تدارک دیده است. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، سيزدهمين دوره رقابت‌هاي ووشوي قهرماني جهان طي روزهاي ۲۰ تا ۲۷  آبان ماه به میزبانی اندونزی […]

رقابتهای ووشو قهرمانی جهان درحالی ماه آینده به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد که فدراسیون جهانی با دعوت از چهره‌های شاخص ووشو جهان برنامه های متنوعی را برای این مسابقات تدارک دیده است.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، سيزدهمين دوره رقابت‌هاي ووشوي قهرماني جهان طي روزهاي ۲۰ تا ۲۷  آبان ماه به میزبانی اندونزی در جاکارتا برگزار خواهد شد و یکی از برنامه های فدراسیون جهانی دعوت از هنرپیشه معروف فیلم‌های رزمی جهت حضور در این مسابقات است.

جت لی” معروفترین ووشوکار دنیاست که به یک ستاره سینمایی تبدیل شده است و به عنوان میهمان ویژه در مراسم افتتاحیه سيزدهمين دوره مسابقات جهانی ووشو در جاکارتا حضور خواهد یافت. وی همچنین یکی از مدالهای قهرمانی را اهدا خواهد کرد و همچنين در کنار هواداران حضور خواهد يافت.

“جت لی” كه در سن ۱۱ سالگي فعاليت در ووشو را آغاز كرده است، عضو اصلی تیم ووشوي پکن مي باشد كه در طول زندگی ورزشي خود، پنج بار قهرمان ملی چین شده است.

وي با تیم ملی ووشوی چین به ده ها کشور مسافرت کرده و در سال ۱۹۷۴ به ایالات متحده امریکا رفت و در آنجا بر روی چمن محوطه کاخ سفید برای رئیس جمهور “ریچارد نیکسون” حرکات نمایشی ووشو را اجرا كرد.

“لی” با کناره گیری از ووشو در سن جوانی، اولین حضور خود در سينما را با فیلم “معبد شائولین” در سال ۱۹۸۳ رقم زد و خيلي زود یکی از معروفترین ستاره های سینمای هنک کنگ شد. در ادامه وي به هالیود رفت و در فیلم های ” Lethal Weapon ۴” و ” The Mummy“ظاهر شد. جت لی برای نقش خود در فیلم “ژانگ ییمو” نیز به عنوان قهرمان از او یاد می شود.

همراه با ابرستاره گانی همچون بروس لی و جکی چان، جت لی ووشو را در سراسر جهان گسترش داد و زندگی خود را در ترویج این ورزش اختصاص داد.

جت لي كه از سال ۲۰۰۸ به عنوان سفیر فدراسيون جهاني ووشو منصوب شده است، بنيادي را در در اختيار دارد که براي امداد رساني به مردم چين با صلیب سرخ چین همکاری دارد.

پورغلامی معاون کمیته داوران
خبر دیگر از این مسابقات اینکه محمد پورغلامي از سوي فدراسيون جهاني ووشو به عنوان معاون ريس داوران مسابقات قهرماني جهان در اندونزي انتخاب و معرفي شد.

در چارت سازمانى مسابقات قهرماني جهان، پس از هيئت ژورى، رئيس داوران و دو معاونت وى، يك نفر در بخش ساندا و ديگرى در بخش تالو، بالاترين مقامات رقابت ها هستند.

پورغلامى نايب رئيس كميته فنى آسيا و كارشناس خبره و عضو هيئت رئيسه فدراسيون ووشو ايران است كه  اخیرا به عنوان مسئول فنى و رئيس هيئت ژورى پنجمين دوره مسابقات بين المللى جام پارس در تهران حضور داشت.

پخش زنده مسابقات
فدراسیون جهانی با تاسیس شبکه تلوزیونی این رقابتها به صورت زنده به روی آنتن خواهد برد. براين اساس، شبكه تلويزيوني جديد IWUF آرزوي تمام جامعه ووشوي جهان را تحقق بخشيد و از مراسم افتتاحيه تا مسابقات ساندا و تالو را پوشش مستقيم خواهد داد.

بینندگان در سراسر جهان می توانند از طریق اینترنت این رقابت ها را در زمان واقعی اجرا تماشا کنند و یک لحظه از نمایش ووشو را از دست ندهند. این رویداد به صورت  HD همراه با ارائه تفسیر کارشناسان و گفت وگو با ورزشكاران و مربيان پخش خواهد شد.

فدراسيون جهاني ووشو با شركتي كه پيش از اين مسابقات جهاني شنا، دو و ميداني، بدمينتون و ليگ هاي معتبر فوتبال اروپا و جهان را تصويربرداري و پخش مي كرده است، براي پوشش مسابقات جهاني اندونزي به توافق رسيده است.

آنتونی گو، معاون اجرایی رئیس فدراسیون جهانی، کل اعضای IWUF را دعوت کرده تا در این تجربه جدید و هیجان انگیز ووشو شرکت کنند.

انتهای پیام

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید