www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۵:۴۳ 1394/06/28

وقتی هرکسی خود را مربی تیم ملی می داند! سازمان تیم های ملی و کمیته روابط عمومی چه کار می کنند؟ / انتظار پیگیری و برخورد با مقصران و خاطیان از سوی رئیس

استفاده از عناوین دهان پرکن برای سودآوری بیشتر، همچنان یکی از معضلات رشته های رزمی کشورمان محسوب می شود که متاسفانه این مشکل در فدراسیون ورزش های رزمی پررنگ تر از سایر فدراسیون هاست. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، وجود افراد سودجو و فرصت طلب در ورزش ما موضوع جدیدی نیست که متاسفانه این […]

استفاده از عناوین دهان پرکن برای سودآوری بیشتر، همچنان یکی از معضلات رشته های رزمی کشورمان محسوب می شود که متاسفانه این مشکل در فدراسیون ورزش های رزمی پررنگ تر از سایر فدراسیون هاست.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، وجود افراد سودجو و فرصت طلب در ورزش ما موضوع جدیدی نیست که متاسفانه این معضل در ورزش های رزمی بیش از سایر رشته ها مشاهده می شود. این افراد با استفاده از عناوین دهان پرکن و کذایی، به دنبال فریب افکار عمومی و جذب نوجوانان و جوانان هستند که در نهایت، به منافع مالی و موقعیت های اجتماعی و حتی سیاسی نیز می رسند.

آنان با تبلیغات دروغین و استفاده از الفاظی همچون: مربی تیم ملی، مشاور رئیس فدراسیون، مشاور رئیس فدراسیون جهانی و سایر حربه های خاص خود، نسبت به جذب هنرجویان اقدام می کنند. آنها گاهی (به دروغ یا حتی واقعی) عکسی نیز با بزرگان رزمی جهان می اندازند و خود را شاگرد وی و از دوستان صمیمی آن قهرمان یا مربی برجسته دنیا قلمداد می کنند تا به این ترتیب، به منافع و مقاصد خود برسند.

این معضل در سال های اخیر در فدراسیون ورزش های رزمی به شکلی حاد و پررنگ دیده می شد و در این میان چه افرادی که با چنین حربه های نادرستی از هیچ به همه چیز رسیدند. از حدود یک سال قبل که فدراسیون ورزش های رزمی با تغییر مدیریت روبرو شد، این مشکل کمتر شد، اما متاسفانه هنوز هم هستند افرادی که با سوء استفاده از القاب و عناوین دروغین، به اهداف خود می رسند.

نمونه اخیر این معضل، چاپ کارت ویزیت از سوی یکی از مسئولان یکی از سبک های کیک بوکسینگ است که خود را مربی تیم ملی کیک بوکسینگ معرفی کرده است. بعد از کسب اطلاعات لازم و استعلام های مختلف، این نتیجه حاصل شد که شخص مذکور به هیچ عنوان مربی تیم ملی کیک بوکسینگ نیست.

در این میان سوال مهمی که از فدراسیون ورزش های رزمی داریم این است که آیا بر نحوه فعالیت سبک ها و کمیته های تحت پوشش خود نظارت کافی دارد که در این بین، برخی ها مدعی تصدی چنین مسئولیت هایی نشوند؟ اساسا مگر ما در رده های سنی: نوجوانان، جوانان و بزرگسالان  3 تیم ملی بیشتر داریم که هرکس به خود اجازه می دهد از نام مقدس و ارزشمند مربی تیم ملی استفاده ابزاری کند؟

آیا بروز چنین اتفاقاتی از کم کاری و عدم نظارت سازمان تیم های ملی نشات نمی گیرد؟ هنوز یادمان نرفته پس از تشکیل سازمان تیم های ملی در فدراسیون ورزش های رزمی، مسئول آن از ساماندهی و اجرای برنامه هایی سخن گفت تا این سازمان و کلا تیم های ملی فدراسیون، به ثبات و موفقیت برسند؟ پس آن همه ادعا و شعار و وعده چه شد؟ مسئول سازمان تیم های ملی که در بسیاری از امور فدراسیون دخالت می کند به طوری که بسیاری از اهالی ورزش های رزمی از او به عنوان مشاور اعظم یاد می کنند، چرا با چنین پدیده هایی برخورد نمی کند؟ چرا در مورد اعضای تیم ملی و کادر مربیان اطلاع رسانی نمی شود تا دروغگویان از مربیان واقعی تیم های ملی تشخیص داده شوند؟

این اتفاق یک بار دیگر زنگ خطر را برای فدراسیون ورزش های رزمی به صدا درآورد و البته این خواسته را مجددا نیز مطرح می کند که گردانندگان فدراسیون و شخص رئیس، بیش از پیش در مورد چنین مسائلی حساسیت به خرج دهند و مسائل و مشکلات موجود را پیگیری کنند. در این میان، قطعا باید از سازمان تیم های ملی و همچنین کمیته روابط عمومی نیز سوال شود که چرا نسبت به اطلاع رسانی و شناساندن ملی پوشان و مربیان تیم های ملی در رشته های مختلف از جمله کیک بوکسینگ اقدامی صورت نمی گیرد تا هرکسی به خود اجازه سوء استفاده از عنوان بزرگ و باارزش ملی پوش و مربی تیم ملی را ندهد!

جواد منتخبی

Water 1

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.