www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۹:۰۳ 1398/05/12

ورود فدراسیون جهانی سامبو به مشکلات این رشته در ایران

فدراسیون جهانی و آسیایی سامبو برای حل مشکلات این رشته در ایران دست به کار شده اند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور و به نقل از خبرگزاری ایرنا ، عملکرد ضعیف انجمن سامبو سبب شد تا مسئولان فدراسیون رزمی در تاریخ بیستم تیرماه سال ۹۷ با برگزاری نشست کمیته فنی، تغییراتی را در این رشته ایجاد کنند.

این تصمیم در تاریخ دهم آذرماه ۹۷ به تصویب هیأت رییسه نیز رسید و سپس «محمود رشیدی» رییس وقت فدراسیون رزمی در نامه‌ای به «محمدرضا داورزنی» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون آسیا، «مصطفی کریمی» را به عنوان رییس جدید انجمن سامبو معرفی کرد.

پس از اینکه «شهرام عظیمی» تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش‌های رزمی منصوب شد، روند حرکتی انجمن سامبو که شتاب خوبی گرفته بود، به یکباره کُند و در نهایت متوقف شد.

چرا که عظیمی با توجه به کارشکنی‌های مسئولان قبلی انجمن سامبو، باید از طریق کمیته ملی المپیک ایران در نامه‌ای به فدراسیون جهانی سامبو، «کریمی» را به عنوان رییس جدید سامبوی ایران معرفی می‌کرد که با وجود پیگیری‌های مسئولان انجمن سامبو، این اتفاق هنوز رخ نداده است.

حتی شنیده می‌شود که داورزنی نیز از همکاران خود خواسته است تا این اتفاق هرچه سریعتر از سوی فدراسیون ورزش‌های رزمی صورت بپذیرد که بازهم این نامه ‌زده نشد.

این امر موجب شد که مسئولان انجمن سامبوی ایران که هنوز به طور رسمی به فدراسیون آسیا و جهان معرفی نشده‌اند، نتوانند تیم ایران را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ثبت نام کنند.

این مسابقات، شهریورماه در هند برگزار می‌شود و زمان ثبت نام نیز تا پنج مردادماه بود که با وجود تلاش مسئولان انجمن سامبو به دلیل معرفی نشدن آنها به ارگان‌های بین المللی، زمان ثبت نام تمام شد و حضور در مسابقات قهرمانی‌ آسیا از دست رفت.

این مهم در کنار کارشکنی‌های مسئولان قبلی انجمن موجب شد تا فدراسیون جهانی و آسیایی سامبو برای حل مشکلان این رشته در ایران وارد عمل شوند.

بر این اساس، «سورش گوپی» نایب رئیس فدراسیون آسیا و رئیس کمیته حقوقی فدراسیون جهانی که رئیس فدراسیون هندوستان است، ضمن تایید «مصطفی کریمی» به عنوان مسئول انجمن سامبوی ایران، به عنوان نماینده تام الاختیار فدراسیون جهانی برای پایان دادن به این شرایط نابسامان بزودی راهی ایران شود.

وی در نامه‌ای اعلام کرده است که روز ۲۰ مردادماه وارد تهران خواهد شد تا شرایط انجمن سامبوی ایران را پیگیری کند.

شاید بهتر بود که مسئولان فدراسیون ورزش‌های رزمی و ارگان‌های اصلی ورزش کشور پیش از این نامه رسمی معرفی مسئولان جدید انجمن سامبو را به فدراسیون جهانی و آسیایی ارسال می‌کردند تا برای حل این گونه مسائل ساده و پیش پاافتاده، نیازی به حضور مسئولان بین المللی در کشورمان نباشد.

سامبو رشه ای رزمی است که حدود سال ۱۹۲۰ در ارتش سرخ شوروی به منظور تقویت توانایی مبارزه تن‌به‌تن سربازان، پایه‌گذاری شد. این ورزش ترکیبی از تکنیک‌های کشتی، جودو، آیکیدو و جوجیتسو است و سامبوکاران با ژاکت‌های سنگینی با نام کورتکاس با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.