www.khabarrazmavar.ir

پاسخ شواری عالی فنی فدراسیون به منتقدین؛

شناسه خبر : ۱۹:۰۴ 1395/05/02

هندوانه زیر بغل موافقان، طعنه و کنایه به منتقدان!

احتمالا درجریان عزل و نصبهایی که در کمیته فنی فدراسیون ورزشهای رزمی رخ داده است هستید. پس از این تحولات تعدادی از اعضای سابق کمیته فنی در گفتگو با “رزم آور” انتقاداتی را متوجه فدراسیون کرده بودند.

امروز مطلبی در کانال تلگرام فدراسیون ورزشهای رزمی منتشر شد که ظاهرا پاسخی به آن انتقادات بود. در همین ابتدا این نکته را متذکر شویم که “رزم آور” لزوما تمامی مطالب مطرح شده توسط منتقدین را تایید نمی کند و تنها در راستای وظیفه اطلاع رسانی خود به انتشار آن پرداخته بود و آمادگی این را هم داشت (و دارد) که درصورتی که فدراسیون هم پاسخ مشخصی را رسما منتشر یا برای رزم آور ارسال می کرد آن را نیز منتشر کند.

به هرحال در مورد متن منتشر شده توسط فدراسیون نکات قابل بحثی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم. اول اینکه امضای پای این مطلب از سوی شورای عالی فنی فدراسیون درج شده است اما اینکه چرا این شورا پاسخ انتقاد به عملکرد فدراسیون را داده است جای تعجب دارد، زیرا طرف صحبت و انتقادات متوجه مسوولان فدراسیون بوده است نه اعضا شورای فنی و جالب اینکه اعضای محترم در این جوابیه حسابی خودشان و سوابق تحصیلی و فنی که دارند را مورد عنایت ویژه قرار داده اند و در پاسخ به منتقدان به جای ذکر دلایل فنی و شفاف، متاسفانه انواع و اقسام طعنه و کنایه را پشت سر هم ردیف کرده اند و در اقدامی غیراخلاقی که در شان یک فدراسیون نیست حتی از وسط کشیدن سن و سال و … منتقدین هم ابا نکرده اند.

در ادامه هم فقط تعریفی از سوابق و جایگاه آن دسته از اعضا قبلی شورای فنی دیده می شود که گلایه ای از برکناری خود نداشته اند و ظاهرا منتقدین فاقد این ویژگی‌ها بوده اند که در این صورت نمیدانیم چرا قبلا برکنار نشده اند و یا چرا مجددا در مدیریت جدید ابلاغ عضویت در شورای فنی به آنان اعطا شده است؟

در این مطلب موارد دیگری نیز به چشم می خورد. مثل اینکه نوشته شده به اعضا در جلسات اعلام شده بود که احکام یکساله بوده و بعدا ضمانتی برای ادامه حضور آنان وجود ندارد اما رییس محترم فدراسیون فراموش کرده اند که خود ایشان صراحتا اعلام کرده بودند که روسای انجمن های فدراسیون در شورای فنی خواهند ماند و دیگران تغییر خواهند کرد!!

صرف نظر از اینکه لحن مطلب حکایت از این دارد که احتمالا تنظیم آن توسط عزیز دیگری صورت گرفته است اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که در مجموعه کاملا تخصصی مانند شورای فنی عزل و نصب ها به صورت نوبتی! صورت نمی گیرد چرا که رسیدن افراد به سطحی از دانش فنی و همچنین اشراف آنان به فدراسیونی که بیش از یکصد رشته با ماهیت های فنی متفاوت، سالهای زیادی زمان میبرد و جایگزین کردن اشخاص با سلیقه شخصی و نگاه اینچنینی صحیح به نظر نمی رسد.

اما نکته پایانی اینکه دارا بودن مدرک تحصیلی حتی دکترا در تربیت بدنی هیچگاه نمیتواند از یک فرد متخصصی در حد حضور در شورای عالی فنی یک فدراسیون بسازد که در این صورت باید تمامی اعضا شورا ها و کمیته های فنی فدراسیونها متشکل از فارغ‌التحصیلان تربیت بدنی باشند نه استخوان خرد کرده های آن فدراسیونها.

البته چون روی سخن ما با عزیزان جدید الورود به شورای فنی نیست دیگر قصد نداریم وارد سوابق فنی دوستان بشویم. فقط به دوستان در فدراسیون توصیه می کنیم کمی به اعصابشان مسلط باشند و بدانند راه حل برون رفت از وضعیتی که متاسفانه با ندانم کاریهای عده ای پیش آمده است اینگونه برخوردهای عصبی و بعضا خارج از عرف و ادب نیست.

در انتها پیشنهاد می کنیم متن منتشر شده توسط دوستان را که در ادامه آمده حتما مطالعه بفرمایید تا با ادبیات فاخر و دلایل فنی شوراي عالي فني فدراسيون ورزشهاي رزمي بیشتر آشنا شوید!

در پي مصاحبه سه تن از اعضاي سابق كميته فني ورزشهاي رزمي لازم است در اين خصوص توضيحاتي را ارائه دهيم.

با توجه به ساختار چند رشته اي بودن فدراسيون ورزشهاي رزمي و وجود بيش از يكصد انجمن و كميته و گروه در اين فدراسيون، كميته فني اين فدراسيون ميبايست تركيب متنوعي از نمايندگان تمامي اين رشته ها باشد، نكته ديگر آنكه با عنايت به تغييرات سريع در ساختار سازمانهاي معتبر جهاني متولي رشته هاي تحت پوشش در حوزه بين الملل، اين شوراي فني فدراسيون است كه ميبايست ضمن به روز بودن از لحاظ فني و علمي ، به رصد كردن و اطلاع رساني اين تغييرات پرداخته و به مجموعه تيم اجرايي و مديريتي فدراسيون مشاوره دهد.

شوراي فني سابق فدراسيون ورزشهاي رزمي كه ٧٠٪‏ متشكل از نمايندگان رشته هاي رينگي بودند در غالب تغييراتي نه چندان ساختاري در سال ٩٤ ، بهبود يافته و نمايندگاني از ساير انجمنها  نيز در اين مجموعه جاي گرفتند تا به اظهار نظر در رشته هاي  خود بپردازند و از همان ابتداي سال به همه اعلام شده بود كه منبعد جهت ايجاد تنوع و تكثر و مشاركت حداكثري  در اين شورا،ابلاغها به صورت يكساله صادر شده و ضمانتي جهت ابقاي نفرات براي سال بعد نخواهد بود و اين به هيچ وجه نشان از غير فني بودن نفرات سابق نخواهد بود و تنهادر راستاي ايجاد فضا براي ساير كارشناسان ميباشد و از نفرات با تجربه شوراي فني در ساير كميته ها و اركان فدراسيون استفاده خواهد شد.

واقعاً چه قدرتي در رزمي ايران ميتواند برندهايي مثل “سليمان مهدي زاده” را انكار كند؟ نامي كه در عرصه داخلي و بين المللي هنرهاي رزمي همچون الماسي،جامعه هنرهاي رزمي ايران را نمايندگي مي كند، و يا كدام جريان فكري در رزمي ايران ميتواند از كنار نام ” علي مهين ترابي” به راحتي بگذرد؟ استادي كه مبدع خط توليد صنعتي قهرمان سازي در رزمي ايران است، چه مديري ميتواند صلاحيت فني استادي همچون “علي غفاري “را ناديده بگيرد و از كنار نام بزرگي مثل ” عليرضا نوري” و ” قاسم منوچهري” و ” دكتر عباسعلي اكبري” به آساني بگذرد؟…..

نكته جالب اينجاست كه هيچ يك از اين نامهاي بزرگ نه تنها كوچكترين اعتراضي در جابجايي خود از شوراي  فني فدراسيون به ساير كميته ها نكردند بلكه از اين طرح حمايت نيز كردند و جالبتر آنكه از ميان ٢٠ عضو شوراي فني تنها ٣ نفر معترض به اين موضوع شدند يعني ١٥٪‏ از كل يك جامعه آماري!!! اينكه چرا اين ١٥٪‏ تا اين حد براي يك خبرنگار بخصوص جذاب شده و ٨٥٪‏ ديگر اينسوي ماجرا انكار ميشود خود حكايتي است دراز.

اما دوست عزيزي كه عنوان كرده بوديد “رييس فدراسيون اينجا را ملك شخصي خود ميداند” بايد متذكر شد كه نه دوست خوبم، اتفاقاً شما فدراسيون را ملك شخصي خود و شوراي فني را تيول اجدادي خود ميدانيد كه سالها در اينجا رسوب كرده ايد، اينكه ميفرماييد خروجي اين فدراسيون چه بوده اتفاقا اين سوال را بايد از شما پرسيد كه بيش از يكدهه جاي ديگران را اشغال كرده ايد و در اين شورا چمپاتمه زده ايد، خروجي تفكرات و دانش شما همين فدراسيوني است كه امروز به آن معترضيد و گرنه رشيدي كه تازه يكسال است آمده.

شمايي كه معترضيد چرا رييس فدراسيون در جلسات شورا حضور مداوم  ندارد بهتر است بدانيد كه رييس يك فدراسيون چند رشته اي حتما سرش شلوغتر از شماست كه يك باشگاه ٣٠ نفره را اداره ميكنيد و جالب است به خاطرتان بياوريم كه از مجموع ٢٢ جلسه برگزار شده شورا تقريبا ١١ جلسه را شخص جنابعالي غايب بوديد و آن ٩ جلسه ديگر را هم با يكساعت و نيم تاخير تشريف آورديد و تازه ابتدايي ترين آداب اجتماعي و جلسات اداري را كه همان خاموش كردن تلفن همراه است را رعايت نكرده و با صداي بلند در حال معامله اتومبيل يا پيگيري چكهاي وصول نشده تان بوديد!! نكند با اين شرايط قصد شق القمر در رزمي ايران را داشتيدو يا آن دوست ديگرمان كه بيش از ٧٠ سال از عمر پربارشان را سپري كردند و به زحمت پله هاي فدراسيون را بالا مي آيد و در تمام  چندين سالي كه عضو  شورا بوده اند تنها دلمشغولي  ايشان طرح پرونده هاي متعدد عليه هم رشته اي هاي خودش  بوده چگونه ميخواهد مدافع حقوق هم صنفان خود باشد،  اگر هم امروز صدايتان را بلند كرده ايد و با شگرد هميشگي تان  “پيت نفت و كبريت “ديگران را ارعاب ميكنيد براي اينست كه صندلي را كه سالها در اختيار شما بوده را متعلق به خود پنداشته ايد، مثلا شما عضو شوراي عالي فني اين فدراسيون بوديد ولي هنوز خبر نداريد كه اين فدراسيون در حوزه توسعه همگاني دو سال متوالي رتبه اول كشور را كسب كرده نه در حوزه قهرماني!!! كه آدرس و نشاني مدلهاي كسب شده را از خبرنگار محبوبتان ميپرسيد.

هنوز براي جامعه رزمي و مخاطبان اين فدراسيون روشن نيست منظورتان از اعضاي جديد و كم دانش و  غير فني اين شورا كيست؟ نكند منظورتان دكتر” جاسم منوچهري” است كه مدرس فدراسيون آسيايي رشته خود و معلم دانشگاه در حوزه تخصصي استعداديابي با

آن پيشينه مشخص ورزشي است؟ يا نكند از “محسن احمدي” دبير كل سابق اين فدراسيون صحبت ميكنيد كه اطلاعاتي از سبكها و سازمانهاي متولي آنها و بخشنامه ها و دستورالعملهاي وزارت ورزش ندارد؟؟ يا نكند منظورتان ” افشين چگيني ” است كه اولين مدال پنچاك سيلات كشور را كسب كرده و تقريبا عضو تمامي تيمهاي ملي رشته هاي مختلف بوده و قطعا از شما سه بزرگوار بيشتر مشت و لگد خورده و رينگ و تاتامي ديده و شكر خدا كارشناس ارشد تربيت بدني هم هست و برچسب بي سوادي هم به ايشان نميچسبد ، يا شايد هم نگراني شما از پيوستن ٣ خانم به اين شورا باشد كه براي اولين بار در تاريخ اين فدراسيون چنين اتفاقي در راستاي ديده شده بيش از ٥٠٪‏ جامعه آماري ورزشكاران اين فدراسيون اتفاق افتاده است.

دوستان و اساتيد عزيز، پيشنهادمان اين است بجاي اقدام به ارعاب علني آنهم در سطح مطبوعات يك كشور و تهديد به بستن خيابان و دراز كشيدن كف كوچه و ايجاد رعب و وحشت، حرفهايتان را در غالب كلمات سنجيده و از زاويه ديد يك كارشناس عنوان كنيد و فراموش نكنيد اين جامعه رزمي امروز همان جامعه ٢٥ سال قبل نيست، طي ربع قرن سابقه همان كودكان ٢٥ سال پيش تبديل به قهرمانان ١٠ سال پيش و متخصصين و مدرسين دانشگاهي امروز شده اند، شايد به چشمان شما هنوز همان بچه كمربند زرد ديروز باشند ولي قطعا از زاويه ديد ما برجسته ترين كارشناسان رزمي اين كشورند كه هم در حوزه عملي و هم در حوزه آكادميك توانايي مديريت بزرگترين سازمانهاي جهاني را دارند.

لطفاً چشمانتان را باز كنيد و ظهور قدرتهاي جديد و با دانش رزمي ايران را بپذيريد.

با احترام

اعضاي شوراي عالي فني فدراسيون ورزشهاي رزمي

آخرین اخبار