www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۱:۵۷ 1398/12/01

هروی: نداشتن پورشیب یا گنج‌زاده در المپیک بزرگترین درد کاراته ایران است

سرمربی تیم ملی کاراته با تاکید بر قابلیت‌های فنی ذبیح‌الله پورشیب و سجاد گنج‌زاده در رقابت برای کسب سهمیه المپیک، گفت: بزرگترین درد برای ما این است که نمی‌توانیم هر دوی آن‌ها را در المپیک داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، سید شهرام هروی در گفت و گو با ایسنا، درباره نتایج تیم ملی کاراته مردان ایران در رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان امارات در راه کسب سهمیه المپیک، اظهار کرد: رقابت‌های کسب سهمیه المپیک از این نظر حائز اهمیت است که بچه‌های ما برای راه یابی به المپیک از طریق رنکینگ در این ماراتن سخت و طولانی حضور داشتند و دو مرحله دیگر نیز پیش رو دارند.

سرمربی تیم ملی کاراته با تاکید بر قطعی شدن ۲ سهمیه المپیک برای کاراته ایران از طریق رنکینگ، گفت: سهمیه بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم با شایستگی‌های فنی این کاراته‌کا بدست آمد و در وزن ۷۵+ کیلوگرم نیز سهمیه المپیک برای ایران قطعی شده است. در حال حاضر برای حضور در یکی دیگر از مراحل کسب سهمیه المپیک آماده می‌شویم و صبح چهارشنبه عازم اتریش خواهیم شد.

وی با اشاره به شرایط بسیار سخت کسب سهمیه المپیک در رشته کاراته نسبت به دیگر رشته‌های ورزشی در جهان، خاطرنشان کرد: در امارات عسکری توانست با کسب مدال رتبه یک رنکینگ را حفظ و سهمیه خود را قطعی کند. پورشیب به عنوان کاپیتان تیم ملی نیز موفق به کسب مدال خوشرنگ طلا شد. ما در ۷۵+ کیلوگرم شاهد جدال تمام ایرانی میان دو نفر از بهترین‌های جهان برای رسیدن به المپیک هستیم. متاسفانه از میان پورشیب و گنج‌زاده فقط یکی از آن‌ها را می‌توانیم در المپیک داشته باشیم و این بزرگترین درد برای کاراته ایران است. هر دو در این راه سخت همدل و همراه هم بوده‌اند و انشاءالله فرد نهایی بتواند بهترین نتیجه را در المپیک بگیرد.

هروی در ادامه گفت و گو با ایسنا، درباره شکست بهمن عسگری مقابل آقائف آذربایجانی در این رقابت‌هاف گفت: به هر حال سختی حضور در مسابقات متعدد و پشت سر هم باعث شده کاراته‌کاهای سراسر جهان شرایط بسیار سختی را برای کسب سهمیه المپیک طی کنند و همین امر بر کیفیت کار آن‌ها نیز تاثیرگذار بوده است، کمااینکه در همین مسابقات نیز برخی از عنوان‌داران جهان مقابل حریفان گمنام تن به شکست دادند. به اعتقاد من در مجموع شرایط تیم ایران بسیار خوب است و امیدواریم با کسب سهمیه سوم در رقابت‌های پاریس که اردیبهشت ماه برگزار می‌شود با سهمیه‌های کمال راهی توکیو شویم.

سرمربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که آیا عسگری با وجود کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های لیگ جهانی اتریش و مراکش حاضر می‌شود یا خیر، خاطرنشان کرد: عسگری در رقابت‌های اتریش حضور خواهد داشت اما درباره حضورش در مراکش پس از مسابقات اتریش تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی در پایان با قدردانی از حمایت‌های مسئولان ورزش از کاراته در راه حضور در رقابت‌های متعدد خارجی برای کسب سهمیه المپیک، گفت: هدف ما کسب هر ۳ سهمیه المپیک است و امیدوارم در مرحله نخست به این هدف برسیم و سپس برای کسب بهترین نتیجه در المپیک و شاد کردن دل مردم تلاش کنیم.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید