www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۵۶ 1395/02/07

نماینده داوران تکواندو در المپیک هستم/ دوران سختی داشتم

داور بین المللی تکواندو ایران گفت: برای کسب سهمیه المپیک مسیر سختی را طی کردم و خوشحالم از اینکه به عنوان عضوی از جامعه داوری تکواندو ایران در مسابقات مهمی چون بازیهای المپیک قضاوت می کنم. حافظ مهدوی در خصوص انتخاب به عنوان داوری که قرار است در بازیهای المپیک قضاوت کند ، ضمن بیان […]

داور بین المللی تکواندو ایران گفت: برای کسب سهمیه المپیک مسیر سختی را طی کردم و خوشحالم از اینکه به عنوان عضوی از جامعه داوری تکواندو ایران در مسابقات مهمی چون بازیهای المپیک قضاوت می کنم.

حافظ مهدوی در خصوص انتخاب به عنوان داوری که قرار است در بازیهای المپیک قضاوت کند ، ضمن بیان مطلب فوق به پایگاه خبری رزم نیوز  گفت: داورانی که از ایران برای مسابقات مختلف از سوی فدراسیون جهانی دعوت می شوند، همه از بهترین ها هستند و من هم تلاش می کنم نماینده خوبی برای تکواندو ایران در ریو ۲۰۱۶ باشم.

وی افزود: در این دوره ۳۰ داور قضاوت بازیهای المپیک را برعهده خواهند داشت که از این تعداد ۱۴ داور زن دعوت شده و ۱۵ نفر هم از بین داوران مرد دعوت شدند که به همراه رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی در مجموع این تعداد تکمیل می شود. به دلیل آنکه کمیته داوران فدراسیون جهانی سهمیه بانوان را افزایش داده بود رقابت در بین مردان خیلی سخت و فشرده بود.

این داور بین المللی تکواندو ادامه داد: پروسه حضور در المپیک ۲۰۱۶ ، بعد از پایان رقابتهای ۲۰۱۲ لندن آغاز شد و در مدت چهار سال رقابتهای مختلفی را قضاوت کردیم و واقعا مسیر سخت و طولانی را پشت سر گذاشتیم و از اینکه توانستم در این رقابت حقانیت داوران ایرانی را ثابت کنیم برخود می بالم.

مهدوی به روزهای پایانی منتهی به اعلام اسامی هم اشاره کرد و گفت: روزهای واقعا سخت و پر استرسی را پشت سر گذاشتیم. این شرایط نه برای من که برای همه داوران وجود داشت. چرا که تلاش چند ساله باید نتیجه می داد و بازهم تاکید می کنم که واقعا خوشحالم این ماراتن طولانی را با موفقیت پشت سر گذاشتم.

وی در خصوص شهرام اربابی هم گفت: اربابی یکی از بهترین داوارن دنیا و از دوستان صمیمی بنده است که علاقه زیادی به او دارم. در عین این علاقه و رفاقت ، رقابت نزدیکی بین ما وجود داشت. این انتخاب نشدن بدون شک چیزی از ارزشهای این داور برجسته تکواندو جهان کم نمی کند.

داور المپیکی تکواندو ایران در خصوص حضور در کلاسهای هماهنگی WTF  به پایگاه خبری رزم نیوز  گفت: در این نوع کلاسها که به صورت منظم برگزار می شود داوران ایرانی خیلی فعال هستند. چون در داخل ایران مسابقات متعددی در غالب لیگ یا قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی برگزار می شود به مسائلی برخورد می کنیم که مطرح کردن آنها در این نوع کلاسها برای رفع ابهام برای خیلی از داوران تعجب برانگیز است.

مهدوی افزود: تا قبل از شورع بازیهای المپیک یک دوره کلاس هماهنگی در شهر «موجو»ی کره جنوبی که سابقه برگزاری مسابقات قهرمانی جهان نونهالان را داشته و سال آینده میزبان رقابتهای جهانی است برگزار می شود. تیرماه نیز یک دوره کلاس در امارات تشکیل می شود و در نهایت چند روز قبل از شروع مسابقات در شهر ریو آخرین هماهنگی ها صورت می گیرد.

این داور بین المللی تکواندو در پایان گفت: واقعا سه سال سخت و طاقت فرسا را طی کردیم. حضور در مسابقات مختلف، دوری از خانواده و مباحث مالی باعث شد تا فشاز زیادی تحمل کنیم. امیدوارم در ریو قضاوت های خوبی را به نمایش گذاشته و نماینده خوبی برای داوران شایسته تکواندو کشورمان باشم.

تکواندو ایران چهار سهمیه حضور در بازیهای المپیک را توسط عاشورزاده ، خدابخش ، مردانی و علیزاده کسب کرده و حافظ مهدوی هم در این مسابقات قضاوت خواهد کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

Tel-razmavar1

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.