www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۹:۱۷ 1394/07/09

نقد و برسی آخرین فیلم جكی چان ، تیغ اژدها + فیلم

در شماره جدید ماهنامه رزم آور به نقد و برسی آخرین فیلم جكی چان – تیغ اژدها – پرداخته شده است.داستان در مرز غربی چین در مسیر جاده ابریشم اتفاق می افتد: “هوآن” فرمانده گروه محافظ جاده ابریشم و وظیفه وی برقراری صلح در این مسیر است. طرز كار وی در برخورد با قبایل مختلف […]

در شماره جدید ماهنامه رزم آور به نقد و برسی آخرین فیلم جكی چان – تیغ اژدها – پرداخته شده است.داستان در مرز غربی چین در مسیر جاده ابریشم اتفاق می افتد: “هوآن” فرمانده گروه محافظ جاده ابریشم و وظیفه وی برقراری صلح در این مسیر است. طرز كار وی در برخورد با قبایل مختلف ابتدای فیلم نشان داده میشود و میبینیم كه چگونه دو قبیله را از جنگ باز میدارد و حتی روبروی مبارز زن یكی از قبایل با سیاست از جنگ اجتناب میكند. در بازگشت همسر هوآن را میبینیم كه به كودكان قومهای مختلف خواندن و نوشتن می آموزد. هوآن و گروهش به خاطر پاپوشی كه برایشان دوخته اند به قاچاق طلا متهم شده و به شهر مرزی “دروازه غازهای وحشی” تبعید میشوند كه شهری نمادین و در حال مرمت در مرز غربی چین است. اما در آنجا كار ساخت و ساز به خوبی پیش نمی رود و افراد قبایل مختلف با هم مشكل دارند كه معمولا به زد و خورد می انجامد.

در این فیلم با دو استایل مبارزه روبرو هستیم. استایل چینی یا شرقی و استایل رومی یا غربی. امروزه شاید مشخصات و دانش زیادی درباره روش مبارزه رومی ها در دست نباشد. گرچه میدانیم كه امپراطوری بزرگی بوده و این امپراطوری بدون داشتن دانش نبرد تن به تن به وجود نیامده، اما اسناد چندانی در این باره بر جا نمانده است. حتی با دیدن شمشیر كوتاه سربازان رومی نبرد و برنده شدنشان با دیگر اقوام كه شمشیرهای بلندتری داشته اند كمی عجیب مینماید. به هر صورت این ارتش سالها جزء بزرگترین و قویترین ارتشهای دنیا بوده و تمدنهای بسیاری را تحت تاثیر قرار داده است… ادامه مطلب را می توانید در نسخه چاپی مطالعه بفرمایید.

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار