www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۳۱ 1400/11/04

نشست خبری مسابقات گراپلینگ برگزار شد

نشست خبری مسابقات گراپلینگ (کمربندطلایی) از رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی امروز دوشنبه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، نشست خبری مسابقات گراپلینگ (کمربندطلایی) از رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی امروز دوشنبه برگزار شد.

“حسین خان هنرمند” بنیانگذار و رییس کمیته گراپلینگ، اظهار داشت: امیدوارم بزودی با ریشه کن شدن کرونا شرایط کشور و ورزش به حالت عادی برگردد. بسیار خوشحالم یک فرد ورزشی به عنوان وزیر ورزش فعالیت می‌کند و کمبود‌هایی که وجود دارد را وی برطرف خواهد کرد.

خان‌هنرمند اظهار داشت: این رشته یکی از کشتی‌های اتحادیه جهانی بوده و به کشتی رزمی هم معروف است. رشته فوق به کشتی یونان باستان نزدیک بوده که در المپیک قدیم در آن رقابت می‌کردند. اکنون، در ایران زیر مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورش‌های رزمی هسستیم. این ششمین دوره مسابقات کشوری است و برای نخستین مرتبه در آن کمربند طلایی اهدا می‌شود. به دلیل محدودیت‌های کرونایی پیکار‌ها تنها در بخش بزرگسالان مردان انجام می‌شود.

وی در مورد نحوه حضور ورزشکاران در این مسابقات، گفت: نسبت به فعالیتی که استان‌ها دارند، ورزشکار دعوت خواهد شد و بیش از ۱۰۰ نفر در این رویداد به میدان می‌روند. مسابقات در ۲ استایل و هر استایل در هشت وزن انجام می‌شود. در پایان مسابقات، مقام استانی نخواهیم داشت و به برترین‌ها مدال اهدا می‌شود و قهرمانان نیز کمربند خواهند گرفت.

رییس گراپلینگ ایران با بیان اینکه مسابقات (۲۹ بهمن ماه) در سالن شهدای هفت تیرماه برگزار می‌شود، افزود: در جریان مسابقات، از خانواده شهید مدافع حرم حسن عبدالله زاده که از شاگردان خودم بود تقدیر خواهیم کرد.

خان هنرمند ادامه داد: باید مسابقات را در نیرو‌های مسلح فعال کنیم چراکه در ارتش‌های بزرگ جهان این رشته حضور فعالی دارد. حتی با روسای کشور‌های دیگر آسیایی رایزنی می‌کنیم و می‌خواهیم اولین دوره کشور‌های اسلامی را میزبانی کنیم. وارد بازی‌های ساحلی و کامبت گیمز شده‌ایم.

وی در خصوص اینکه چرا این رشته زیر مجموعه فدراسیون کشتی ایران نییست؟ عنوان کرد: زیر مجموعه اتحادیه جهانی تنها کشتی آزاد و فرنگی نیستند و سایر کشتی‌ها می‌توانند مستقل باشند. زمان رسول خادم در فدراسیون کشتی بودیم، اما اکنون در فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی راحت هستیم.

وی در خصوص داوری مسابقات توضیح داد: اتحادیه جهانی کتابچه قوانین گراپلینگ را هر ۲ سال به روز رسانی می‌کند. ما آن را ترجمه کرده و قوانین را در اختیار داوران قرار داده ایم و مسابقات امسال هم با همین قوانین انجام می‌شود.

خان هنرمند تصریح کرد: تاکنون سه دوره مربیگری و همچنین داوری برگزار کرده ایم و دعوت از مدرسین جهانی را هم در برنامه داریم. حدود ۱۳ استان فعال داریم، اما کرونا خیلی از باشگاه‌های ما را تعطیل کرد.

وی در مورد شرایط تیم ملی این رشته عنوان کرد: تاکنون سه اعزام بین المللی به ترکیه، بلاروس و آذربایجان داشته‌ایم و در جهانی روی سکو رفتیم. قطعا تیم ملی خواهیم داشت، اما در خصوص شرایط تیم ملی شورای فنی تصمیم گیری خواهد کرد.

رییس گراپلینگ در مورد بانوان این رشته توضیح داد: تیم بانوان به مسابقات خارجی اعزام شده اند و علاقمند به این ورزش هستند. البته باید در این بخش فعال تر باشیم.

‌در این نشست خبری، “مهدی بهنام” سرپرست کمیته مسابقات گراپلینگ هم حضور داشت.

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید