www.khabarrazmavar.ir

اینک آخرالزمان

شناسه خبر : ۱۸:۲۲ 1395/08/23

مک گرگور ، پادشاهی که دو تاج بر سر دارد

کانر مک گرگور مبارز ایرلندی سازمان UFC با پیروزی برابر ادی آلوارز دومین عنوان قهرمانی همزمان یو اف سیرا کسب کرد تا نام خود را در تاریخ این سازمان جاودانه کند.

افتخاری که تا سال ها معلوم نیست توسط کدام مبارز تکرار خواهد شد و آیا کسیاین اتفاق بزرگ را باز خواهد نوشت یا خیر؟

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، این مبارز خوش تکنیک و البته جاه طلب در یک نبرد دیدنی به سادگی ، آلوارز را شکست داد تا علی رقم کمربند قهرمانی رده 66 کیلوگرم ، کمربند طلایی دسته 71 کیلوگرم را نیز کسب کند.

هنوز چند دقیقه ای از راند دوم مبارزه نگذشته بود که نماینده ایرلند درست مثل تمام دقایق راند اول ، با صلابت تر و موثر تر از حریفش ظاهر شد و با هوک های چپ نفسگیر موفق به ناک اوت آلوارز شد.

مک گرگور معروف به نابخشوده حتی قبل از شروع مبارزه نیز روحیه بالای خودش را به رخ رقیب کشید و با اعتماد به نفسی مثال زدنی ، آلوارز را عقب راند.

حتی کار به جایی رسید که مک گرگور در دقایق ابتدایی راند اول نیز تا آستانه یک برد زود هنگام پیش رفت و سه بار رقیبش را ناک دان کرد اما برای ناک اوت کردن رقیبش می بایست چند دقیقه بیشتر صبر می کرد.

نهایتا در راند دوم بود که مک گرگور با ضربات چپ راست چپ راست محکم و دیدنی اش ، قهرمان سابق بلاتور و یو اف سی را ناک اوت کرد و به مبارزی تبدیل شد که همزمان در دو رده وزنی مختلف صاحب کمربند می شود.

مک گرگور نیز بعد از اتمام زمان بازی در پوست خود نمی گنجید و خطاب به دانا وایت و سایر مسئولان سازمان فریاد می زد: دومین کمربند من کجاست؟

در هر صورت مک گرگور در شهری که برای اولین بار میزبان گلادیاتورهای دنیای امروزی بود ، دو کمربند مختلف را بالای سر برد و فصل جدیدی از تاریخ پر زرق و برق این سازمان را رقم زد.

تاریخی که امروز صبح نام جدیدی را وارد تالار افتخارات خود کرد و از این پس می توان مک گرگور را هم تراز با بزرگانی مثل اندرسون سیلوا ، چاک لیدل ، تیتو اورتیز ، رندی کوتور و دیگران دانست.

جایگاهی که امروز مک گرگور در آن ایستاده ، در ادامه مسیری است که مدت ها پیش آغاز کرد. مسیری که این ایرلندی طی کرده راهی است که در آن سعی داشته و دارد یک مبارز معمولی نباشد. او از همان روزهای ابتدای در تلاش بود با افتخار مبارزه کند و به قول خودش مثل یک پادشاه باشد. درست همطراز با بزرگان تاریخ ورزش.

011316-ufc-conor-mcgregor-pi-mp-vresize-1200-675-high_-251

عقاب روسیه بر فراز نیویورک

در مبارزه نیمه پایانی مسابقات یو اف سی 205 نیز تایرون وودلی قهرمان دسته 78 کیلوگرم در یک نبرد 5 رانده حساس که همانند ماراتنی جانانه بود برابر استفان تامپسون جوان به نتیجه تساوی دست یافت.

این نتیجه برابر باعث شد تا کمربند طلایی رده سبک وزن همچنان بر کمر وودلی باقی بماند.

در نبرد طلایی بعدی ، جوانا جدزچیک قهرمان دسته 53 کیلوگرم در پایان سه راند مبارزه ، از سد کارولینا کوالکیه ویکز به برتری رسید و عنوان قهرمانی را حفظ کرد.

اما در یکی از زیبا ترین مبارزاتUFC 205 ، خوئل رومرو کشتی گیر سابق تیم ملی کوبا (که نزد کشتی دوستان ایرانی نام شناخته شده ای است ) در ادامه مبارزات زیبا و روند روبه رشدش به مصاف کریس وایدمن رفت و در راند سوم با یک ضربه سنگین پرشی زانو ، حریف آمریکایی اش را ناک اوت کرد تا در یک قدمی نبرد طلایی دسته میان وزن قرار گیرد.

در ادامه حبیب نورماگومدوف مبارز خوش تکنیک روس تبار با فن زیبای کیمورا ، مایکل جانسون آمریکایی را تسلیم کرد تا بزرگترین تهدید برای کانر مک گرگور (قهرمان جدید سبک وزن) باشد.

در یکی دیگر از مبارزات نیز فرانکی ادگار توانست از سد جرمی استفانز عبور کند.

یو اف سی شماره 205 صبح روز یکشنبه 21 آبانماه در سالن مدیسون اسکور گاردن شهر نیویورک آمریکا برگزار شد.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید