www.khabarrazmavar.ir

حاشیه های هفته سوم لیگ برتر جودو/

شناسه خبر : ۱۲:۰۷ 1396/10/07

مهاجری: سکونشینان لیگ را می توان از هفته سوم حدس زد

هفته سوم از سیزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر جودو باشگاههای کشور روز گذشته بعد از وقفه ای طولانی نسبت به هفته دوم برگزار شد و در نهایت تیم نفت مسجد سلیمان در صدر جدول رده بندی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر و دسته یک جودو که از مرداد ماه امسال آغاز شده بود در نهایت روز گذشته ۶ دی ماه به هفته سوم (هفته اول دور برگشت ) رسید.

این پیکارها که در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد، نظم خاصی داشت و لیگ امسال برخلاف سال های گذشته از پوشش تصویری در سالن و همچنین پخش مستقیم تلویزیونی برخوردار بود.

همچنین بانوان که ممانعتی برای ورودشان در سالن برگزاری مسابقات نیست در جایگاه تماشاگران ، بازیها را از نزدیک تماشا می کردند . هر چند تعداد بانوان حاضر در سالن افراسیابی انگشت شمار بود اما مجوز داشتن حضور آنها را می توان از نکات مثبت لیگ امسال جودو تلقی کرد.

در مهمترین بازی هفته سوم لیگ برتر جودو دو تیم مدعی عنوان قهرمانی نفت مسجد سلیمان و پاس خراسان رضوی به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت این نفتی ها بودند که ۵ بر۲ پیروز از تاتامی خارج شدند.

پاس خراسان رضوی که از ملی پوشان با سابقه ای همچون سعید ملایی، محمد بریمانلو ، جواد محجوب و … برخوردار است در رقابت های این هفته محمد رشنونژاد را که سرنوشتی نامعلوم در خارج از ایران دارد ، در اختیار نداشت، همچنین امیر قاسمی نژاد که به عنوان بازیکن – مربی در کنار پاسی هاست در مبارزات هفته سوم غایب بود.

پاس مدعی عنوان قهرمانی برای دومین بار مقابل نفتی ها ی پر انرژی نتیجه را واگذار کرد تا دیگر شانسی برای قرار گرفتن روی سکوی قهرمانی نداشته باشد.

تیم نفت مسجد سلیمان که الیاس علی اکبری ملی پوش سابق را به خدمت گرفته است، در بازی بعدی خود نیروی زمینی ارتش را ۴ بر۳ از پیش رو برداشت و با ۱۸ امتیاز در صدر جدول ایستاد.

پاس خراسان رضوی توانست نیروی زمینی ارتش را با نتیجه نزدیک ۴ بر ۳ از پیش رو بردارد و با کسب ۱۵ امتیار در مکان دوم جدول ایستاد، نیروی زمینی هم بعد از دو شکست، تجارت گستران را ۷ بر صفر مغلوب کرد و با کسب ۹ امتیاز در مکان سوم ایستاد.

همزمان با رقابتهای لیگ برتر، هفته سوم از لیگ دسته یک کشور نیز برگزار شد و در پایان تیم نیروی مقاومت بسیج موفق شد با ۲۱ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار گیرد.

تیم رعد پدافند هوایی با ۱۸ امتیاز و گروه کارخانجات ایلیا با ۱۵ امتیاز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم جدول رده بندی قرار گرفتند.

مهاجری: جابجایی ریاست فدراسیون ، مسابقات لیگ را به تعویق انداخت

بابک مهاجری، مسئول کمیته مسابقات فدراسیون جودو در حاشیه رقابت های هفته سوم لیگ برتر ودسته یک به خبرنگار رزم آور گفت: رقابت های لیگ امسال، کار مشترکی از سازمان لیگ و کمیته مسابقات فدراسیون جودو بود که کیفیت آن هر هفته بهتر از قبل می شود.

وی درباره علت وقفه طولانی مدت برگزاری سیزدهمین دوره لیگ برتر و دسته یک اظهار کرد: جابجایی رئیس فدراسیون جودو باعث شد تا ما یک سال لیگ نداشته باشیم اما امسال استقبال تیم ها برای شروع خوب بود هرچند جا دارد که بهتر هم بشود و حامیان مالی بیشتری از رقابت ها حمایت کنند.

مهاجری خاطرنشان کرد: مبارزات لیگ برتر و دسته یک جودو هر هفته مدت ۳ ساعت یا حتی بیشتر از شبکه سوم سیما یا شبکه ورزش پخش مستقیم دارد، ضمن اینکه سرمربی و کادر فنی تیم ملی هم هر هفته در سالن برگزاری مسابقات حضر دارند و مبارزات جودوکاران را از نزدیک تماشا می کنند.

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون جودو درخصوص اینکه آیا قهرمان مشخص شده است یا خیر، گفت: در لیگ برتر، نفت مسجد سلیمان و پاس خراسان رضوی به شرط اینکه در بازیهای هفته چهارم شرکت کنند فکر می کنم قهرمان و نایب قهرمان باشند، همچنین در لیگ دسته یک پیش بینی من این است که نیروی مقاومت بسیج قهرمان شود و رعد پدافند هوایی و گروه کارخانه جات ایلیا در رده های دوم و سوم قرار بگیرند.

مهاجری در پاسخ به این سوال که آیا تیمی را می توان به عنوان پدیده لیگ امسال معرفی کرد، اذعان داشت: در رقابت های لیگ سیزدهم جودو ، تمامی ملی پوشان در تیم های مختلف تقسیم شده اند و تقریبا سطح بازی ها یکسان بود. تمامی ملی پوشان حتی سعید ملایی قرارداد داشتند و رقابت بین تیم های بالای جدول بسیار نزدیک است.

نتایج کلیه مسابقات در هفته سوم لیگ دسته اول به شرح ذیل است:

دور اول :

* هیات جودو ایلام ۴-۵ ملوان بندر عباس

* نیروی مقاومت بسیج ۳-۶ رعد پدافند هوایی

* آکادمی شهید جلیل بیگی صفر- ۹ گروه کارخانجات ایلیا

دور دوم:

* نیروی مقاومت بسیج ۸-۱ ملوان بندر عباس

* آکادمی شهید جلیل بیگی صفر- ۹ هیات جودو ایلام

* گروه کارخانجات ایلیا ۷- ۲ رعد پدافند هوایی

دور سوم:

* آکادمی شهید جلیل بیگی صفر- ۹ ملوان بندر عباس

* گروه کارخانجات ایلیا ۱-۸ نیروی مقاومت بسیج

* رعد پدافند هوایی ۹-صفر هیات جودو ایلام

انتهای پیام/

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید