www.khabarrazmavar.ir

با جبهه‌گیری مقابل یکدیگر فقط بوکس نابود می‌شود

شناسه خبر : ۱۰:۳۰ 1398/06/31

مظاهری: نباید پیروزهای ملی‌پوشان در مسابقات جهانی را بزرگ‌نمایی کرد

مربی سابق تیم ملی بوکس گفت: نباید پیروزی ملی‌پوشان را در مسابقات جهانی بزرگ‌نمایی کرد، چرا که این پیروزی‌ها باعث کسب سهمیه برای ما نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور، علی مظاهری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم در خصوص عملکرد تیم ملی بوکس در مسابقات جهانی روسیه اظهار داشت: ابتدا باید به ملی‌پوشان بوکس کشورمان خسته نباشید بگویم. این را همه می‌دانند بچه‌ها و کسانی که با تیم کار  کردند همه توان خود راگذاشتند تا تیم نتیجه بگیرد و کارنامه خوبی داشته باشند. از لحاظ فنی مشکلاتی وجود داشت که به امید خدا می‌توان با یک نشست با بزرگان بوکس و حل کردن مشکلات به راهکارهای خوبی رسید.

وی تصریح کرد: در مسابقات جهانی همه کشورها تلاش می‌کنند با تمام قدرت حضور داشته باشند، اما چون مسابقات این دوره سهمیه المپیک نبود خیلی از کشورها با نفرات جوان در مسابقات حاضر شدند. قزاقستان، ازبکستان و کوبا برخی اوزان خود را تغییر داده بودند و روسیه نیز تقریبا تیم جوانی را اعزام کرده بود. از کادرفنی تیم ملی نیز توقع داشتم در یک یا دو وزنی جوان‌گرایی کند و در مسابقاتی که به قول آنها برای کسب تجربه حضور پیدا کرده بودیم، بتوانیم آینده بوکس را تضمین کنیم.

مربی سابق تیم ملی بوکس در خصوص عملکرد فنی ملی‌پوشان گفت: از لحاظ فنی مشکلاتی وجود داشت، اما بچه‌ها جنگیدند. از مسئولان فدراسیون خواهش می‌کنم در خصوص ۵ پیروزی‌ ملی‌پوشان در این رقابت‌ها بیش از حد بزرگ‌نمایی نکنند. با اردوی مناسبی که برای تیم ملی فراهم شده بود و مربی بدنسازی که برای اولین بار حتی در مسابقات کنار ملی‌پوشان حضور داشت نباید بردهای خود را خیلی بزرگ جلوه بدهیم. بردن عراق، چین تایپه، اسلواکی و فلسطین برای ما در سهمیه المپیک کار ساز نیست. اگر بتوانیم با این بردها سهمیه المپیک بگیریم به کادرفنی و بچه‌ها تبریک می‌گویم، اما با این بردها قطعا نمی‌توانیم سهمیه المپیک بگیریم.

مظاهری با اشاره به کار سخت تیم ملی بوکس در مسابقات کسب سهمیه المپیک گفت: کسب سهمیه المپیک کار راحتی نیست و بار مسئولیت بچه‌ها را نباید سنگین کرد. مسابقات کسب سهمیه المپیک از مسابقات جهانی سخت‌تر است و همه کشورها با تمام توان تلاش خواهند کرد. علاوه بر ازبکستان و قزاقستان که به دنبال سهمیه کامل مسابقات هستند، تیم‌های ژاپن، تایلند، چین و سوریه برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند.

دارنده سه مدال طلا، نقره و برنز بازی‌های آسیایی افزود: مسئولان فدراسیون در این شرایط با بزرگ‌نمایی کردن بردهای ملی‌پوشان صدای کارشناسان را در نیاورند و عوامل فریبی نکنند. بردن عراق، فلسطین و چین تایپه برای ما کسب سهمیه المپیک نخواهد شد. قطعا بردن ازبکستان و قزاقستان کار راحتی نیست، اما اگر ما کشورهای درجه دوم آسیایی را شکست داده بودیم می‌توانستیم چشم‌انداز روشن‌تری داشته باشیم.

مظاهری خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد ترکیب تیم ملی در مسابقات جهانی را ملی‌پوشانی تشکیل داده بودند که در مسابقات قهرمانی آسیا نیز حضور داشتند و به هر دلیلی در آنجا نیز نتایج خوبی نگرفتیم. آن تیم تنها از لحاظ کادرفنی دچار تغییر شده است و در این شرایط توقع نمی‌رود با ۳ ماه شاهد تغییر و تحولات آنچنانی باشیم. نکته مثبت برای تیم ما حضور در مسابقات جهانی و مشاهده نقاط ضعف و قوت بچه‌ها بود.

وی تاکید کرد: با پایان رقابت‌های جهانی باید همه دست به دست هم بدهیم و نقاط ضعف را برطرف کنیم و نقاط قوت را تقویت کنیم تا در مسابقات کسب سهمیه المپیک موفق باشیم. قطعا با جبهه‌گیری در مقابل یکدیگر فقط بوکس نابود می‌شود. از فدراسیون می‌خواهم که برنامه‌ریزی مدونی داشته باشد و کاری نکند تا گروه‌های مختلف در مقابل یکدیگر جبهه بگیرند. می‌دانیم با رفتن این گروه و آمدن گروه دیگر باز همین آش و کاسه خواهد بود.

مربی سابق تیم ملی بوکس افزود: فدراسیون بوکس به عنوان متولی این رشته باید پیش‌قدم شود و کدورت‌های کوچک میان خانواده این رشته را برطرف کند تا بوکس به جایگاه خود برسد. قطعا یک دست صدا ندارد و همه باید برای موفقیت کنار هم جمع شوند. از فدراسیون بوکس می‌خواهم با فراهم کردن بستر از حضور کارشناسان و قهرمان این رشته در کنار بوکس استفاده کنند. فدراسیون نباید یک گروه را کنار و گروه دیگر را بیاورید و باید از همه توان خود استفاده کند.

مظاهری تصریح کرد: هر کسی می‌تواند باید به بوکس کمک کند و هر کسی نیز نمی‌تواند کنار برود و صحبت نکند. چند نفری در فدراسیون دوست دارند این اتفاق بیفتد و چند نفری نیز موافق این اتفاق نیستند. نباید صحبت‌های صورت بگیرد که صدای قهرمانان در بیاید. سرپرست دبیری فدراسیون در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که در روسیه نتایجی گرفتیم که تا به حال سابقه نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: این اظهارات بی‌احترامی به قهرمانان گذشته بوکس است که چنین نتایجی را کسب کرده بودند. تداوم این روند تنها نابودی بوکس را به همراه خواهد داشت و هیچ کسی نیز دلش برای بوکس نخواهد سوخت. وقتی مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک ببینند خانواده بوکس به جان هم افتادند، ورود نخواهند کرد و فکر نمی‌کنم این اتفاق برای آنها نیز مهم باشد.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید