www.khabarrazmavar.ir

پایان نیم فصل اول جودو با قهرمانی نفت مسجدسلیمان

شناسه خبر : ۰۸:۲۲ 1396/06/17

مربی پاس خراسان رضوی حریفش را ایپون کرد/ برگزاری نماز جماعت در سالن افرسیابی

هفته دوم و نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر جودو با قهرمانی نفت مسجد سلیمان به پایان رسید و پاس خراسان رضوی که بیشترین تعداد بازیکنان ملی پوش را در اختیار دارد در رده دوم ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، هفته دوم سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر جودو به میزبانی سالن افراسیابی برگزار شد و پس از انجام ۶ دیدار تیم نفت مسجد سلیمان با سرمربیگری حبیب ایگدر توانست عنوان قهرمانی نیم فصل را از آن خود کند.

نفتی ها که ترکیبی از جودوکاران جوان و باتجربه را در ارنج تیمی خود دارند به کمک بردی که هفته اول مقابل پاس خراسان رضوی به دست آوردند ، تاکنون قهرمانی را با مجموع ۱۲ امتیاز از چنگ نماینده مدعی خراسان رضوی درآورده اند و بدون شک رقابت بین این دو تیم در دو هفته باقی مانده جذاب تر هم خواهد شد.

تیم پاس خراسان رضوی که ملی پوشانی همچون جواد محجوب ، سعید ملایی، محمد محمدی بریمانلو، محمد رشنونژاد و … را در اختیار دارد با دو برد امروز با برد مقتدرانه ۶ بر ۱ مقابل دانشگاه پیام نور و تجارت گستران خوارزمی تا حدودی توانست خود را به صدر جدول نزدیک کند و با ۹ امتیاز در رده دوم جای گرفت.

بازگشت قاسمی نژاد بر روی تاتامی

امیر قاسمی نژاد، کاپیتان سابق تیم ملی که مسئولیت مربیگری تیم خراسان رضوی را هم برعهده دارد ، در رقابت های هفته دوم لیگ برتر در وزن ۹۰- کیلوگرم و یک وزن بالاتر از وزن قبلش به روی تاتامی رفت و موفق شد رضا شیری از دانشگاه پیام نور را ایپون کند.

قاسمی نژاد سال قبل با تیم پاس خراسان رضوی به عنوان بازیکن قرارداد بسته و مبلغی را هم از آنها دریافت کرده بود اما از آنجا که رقابت های لیگ برگزار نشد قاسمی نژاد امسال هم سمت مربیگری را در این تیم بر عهده دارد و هم در مواقعی که ارنج نیاز داشته باشد خودش به روی تاتامی می رود.

ملی پوش سابق جودو که بارها در مجامع بین المللی به مدال رسیده است ، می تواند کمک خوبی برای مربیگری تیم ملی باشد هرچند وی پس از مدتی از مربیگری تیم جوانان به دلایل نامعلوم کنار گذاشته شد.

انتظار می رود فدراسیون نشینان توجه بیشتری به استعداد های جودو که سال ها برایشان سرمایه گذاری شده است داشته باشند.

برگزاری نماز جماعت در ساعت استراحت

یکی از اقدامات فرهنگی قابل توجه سازمان لیگ برای رقابت های هفته دوم، برگزاری نماز جماعت در سالن افراسیابی بود که با حضور امام جماعت روی تاتامی برپا شد.

تجلیل از سعید ملایی و چند پیشکسوت جودو

یکی دیگر از برنامه های هفته دوم رقابت های لیگ برتر و رقابت های لیگ یک جودو تجلیل از سعید ملایی بود، ملی پوش وزن ۸۱ کیلوگرم که به تازگی در رقابت های قهرمانی جهان با کسب مدال برنز طلسم بی مدالی ۱۰ ساله را شکسته است باز هم تاج گلی را از طرف سازمان لیگ برگردن آویخت.

همچنین از رضا مدنی، غلامحسین علمی، رشیدی، اسدیو لواسانی از پیشکسوتان جودو هم تقدیر شد .

محمد کیهان هم یکی از پیشکسوتانی بود که برای حضور در مراسم تجلیل دعوت شده بود اما به سالن نیامد و غیبت داشت.

بانوان باز هم استقبال نکردند

در شرایطی که بانوان ایران در تکاپو هستند تا مجوز حضور در استادیوم آزادی برای تماشای مسابقات فوتبال را بگیرند ، اما گویا علاقه چندانی به تماشای رقابت های جودو ندارند.

سالن افراسیابی برای دومین بار میزبان بانوان بود و ورود آنها به سالن برگزاری رقابت های لیگ آزاد اعلام شد اما آنها همچون هفته نخست لیگ ، استقبال چندانی نکردند.

پاسی ها ۶ تایی شدند، نفتی ها بدون باخت ماندند

نفت مسجد سلیمان با نتیجه ۴ بر ۳ نیروی زمینی ارتش را شکست داد، همچنین نفتی ها ۵ بر ۲ تجارت گستران خوارزمی را مغلوب کردند تا بدون باخت بمانند.
پاس خراسان رضوی هر دو مسابقه خود مقابل دانشگاه پیام نور فارس و تجارت گستران خوارزمی را با نتیجه ۶ بر ۱ با برد پشت سر گذاشت.
نیروی زمینی ارتش ۵ بر ۲ دانشگاه پیام نور فارس را شکست داد.

مربی و سرپرست نمونه معرفی شدند

حبیب الله ایگدر سرمربی نفت مسجد سلیمان در پایان هفته دوم به عنوان مربی نمونه انتخاب شد.
همچنین رضا غفاری سرپرست تیم ایلیا به عنوان سرپرست نمونه انتخاب شد و مورد تجلیل قرار گرفت.
ابوالفضل عبدالهی پور از هیئت جودو ایلام با ۱۳ سال سن به عنوان جوانترین جودوکار انتخاب شد و هدیه ای از سازمان لیگ دریافت کرد.
محمد ملک محمدی از تیم پدافند هوایی با پنج ایپون به عنوان تکنیکی ترین جودوکار این هفته انتخاب شد .

صدرنشینی نیروی مقاومت بسیج در لیگ دسته یک

دومین هفته از رقابت های لیگ دسته یک جودو باشگاههای کشور همزمان با رقابت های لیگ برتر در سالن افراسیابی برگزار شد.

نیروی مقاومت بسیج با نتیجه ۵ بر ۴ رعد پدافند هوایی و گروه کارخانجات ایلیا را شکست داد.
همچنین با نتیجه یکسان ۷ بر ۲ مقابل شهید جلیل بیگلی و ملوان بندرعباس به پیروزی رسید.

نیروی مقاومت هیئت جودو ایلام را هم ۸ بر یک شکست داد.

شهید جلیل بیگلی ۷ بر ۲ ملوان بندر عباس را مغلوب کرد.

رعد پدافند هوایی با نتیجه یکسان ۹ بر صفر هیئت جودو ایلام و ملوان بندرعباس را شکست داد، همچنین شهید جلیل بیگلی را ۸ بر یک با شکست بدرقه کرد.

گروه کارخانجات ایلیا ۹ بر صفر ملوان بندر عباس را برد، ۸ بر یک هم هیئت جودو ایلام را از پیش رو برداشت.

رعد پدافند هوایی ۸ بر ۱ شهید جلیل بیگلی را شکست داد و ۹ بر صفر مقابل ملوان بندرعباس به برتری رسید.

در پایان رقابت های هفته دوم نیروی مقادمت بسیج با ۱۵ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارد، رعد پدافند هوایی با ۱۲ امتیاز دوم است و گروه کارخانجات ایلیا با ۹ امتیاز تاکنون در جایگاه سومی قرار دارد، شهید جلیل بیگلی با ۶ امتیاز چهارم است، ملوان بندرعباس با ۳ امتیاز و هیئت جودو ایلام بدون امتیاز پنجم و ششم هستند.

مسافران جهانی همچنان در قرنطینه

کادر فنی تیم ملی بزرگسالان همچنان بر سر اعتقاد خود که ملی پوشان نباید مصاحبه کنند مانده اند و هیچ یک از مسافران رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۱۷ باوجود جبران ناکامی های هفته اول لیگ حاضر نشدند با رسانه ها مصاحبه کنند و هنوز ممنوع المصاحبه هستند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید