www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۴۲ 1398/10/19

ماجرای مهاجرت تکواندوکار ایران به هلند/علیزاده به المپیک می‌رسد؟

دارنده مدال برنز المپیک که در هلند حضور دارد هنوز برای حضور در المپیک با پرچم این کشور یا زیر پرچم فدراسیون جهانی به جمع بندی تصمیم قطعی نرسیده و در حال بررسی شرایط است.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور و به نقل از خبرگزاری مهر ، کیمیا علیزاده که در بازی‌های المپیک ریو موفق شد نخستین مدال برنز بانوان تکواندوکار ایران را کسب کند، چندی پیش به همراه همسرش که یک والیبالیست است ویزای اسپانیا را دریافت می‌کند و از طریق این کشور راهی هلند می‌شود.

این عضو تیم ملی تکواندو ایران هنوز در هلند به سر می‌برد و برای اینکه در این کشور بماند یا نه تصمیم نهایی را نگرفته است. طبق قوانین فدراسیون جهانی تکواندو، یک ورزشکار در شرایطی می‌تواند برای کشور جدید مبارزه کند که سه سال از مبارزه اش برای کشور خودش گذشته باشد.

علیزاده در مسابقات جام جهانی که شهریورماه سال جاری به میزبانی چین برگزار شد در بخش تیمی برای ایران مبارزه کرده است.

البته با حمایتی که فدراسیون جهانی تکواندو از ورزشکاران پناهنده انجام می‌دهد، در صورتی که این تکواندوکار در هلند پناهنده شود می‌تواند زیر پرچم فدراسیون جهانی در بازی‌های المپیک توکیو حضور داشته باشد. این هم به شرطی است که علیزاده مصدومیت نداشته باشد و بتواند خود را از نظر فنی به شرایط مبارزه برساند.

مهرو کمرانی در مصاحبه روز چهارم دیماه خود در خصوص آخرین شرایط کیمیا علیزاده به خبرنگار مهر گفت: در شرایط فعلی نمی‌توان از او انتظار داشت که به تمرینات بازگردد. سیستم ایمنی بدن او بسیار ضعیف شده و تحت نظر پزشکان می‌باشد. به دلیل تزریقات و عوارض ناشی از داروها و همچنین برخی مشکلات گوارشی در همین مدت چند بار هم بستری شد ضمن اینکه از ناحیه پا هم آسیب دیده است.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان ایران ادامه داد: در جریان مسابقات هفته اول لیگ که کیمیا به میدان رفت «پین» هایی که در قسمت آسیب قبلی در بدن وجود داشت پاره و با عمل جراحی برخی از آنها توسط پزشکان خارج شد. برای تثبیت یک «پین» نیز بافت بدن مورد استفاده قرار گرفت. اما مهمتر از همه اینها فشارهایی است که این قهرمان ارزنده ما به لحاظ روحی و روانی از آسیب‌ها، بیماری و دوری از میدان مسابقه تحمل می‌کند که این بخش روی او تأثیر زیادی داشته است.

همچنین رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو ایران هم در مورد وضعیت کیمیا علیزاده گفته بود که این ورزشکار مصدوم است و در صورتی که سلامتی اش را به دست بیاورد به اردو برخواهد گشت.

با این حال برای اعلام نظر نهایی در مورد وضعیت این عضو تیم ملی تکواندو بانوان ایران باید منتظر اتفاقات روزهای آینده بود.

آخرین اخبار