www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۰:۴۷ 1398/10/02

ماجرای قهرمانی «موی‌تای» ایران در آسیا/ واقعیت‌هایی که اعلام نشد!

تیم ملی موی تای ایران در حالی عنوان قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد که در اعلام خبر این اتفاق از سوی انجمن مربوطه همه واقعیت ها بیان نشد و فقط از یک بُعد به ماجرا نگاه شد!

به گزارش پایگاه خبری رزم آور و به نقل از خبرگزاری مهر ، این دوره از مسابقات با حضور ۳۵۱ ورزشکار از ۳۵ کشور ۲۳ آذرماه به میزبانی امارات در ابوظبی برگزار شد که در نهایت با اعلام سایت فدراسیون انجمن‌های ورزشی تیم ملی ایران عنوان قهرمانی را بالاتر از قزاقستان و تایلند به خود اختصاص داد.

با توجه به اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا بیشتر حریفان ورزشکاران ایران از کشورهایی بودند که از نظر سطح فنی «موی تای» حرف چندانی برای گفتن نداشتند و در کل باید عنوان کنیم که با توجه به جداول، آمار و اطلاعاتی که روی سایت رسمی مسابقات منتشر شده و در ادامه این مطلب می‌آید کسب این نتیجه قابل پیش بینی بود.

در واقع تیم ملی «موی تای» ایران در رده بزرگسالان عنوان سوم، در رده‌های سنی عنوان دوم و در مجموع مردان و زنان، موفق شد به این مهم دست پیدا کند. عنوانی که بیشترین مدالش را نوجوانان کسب کردند و در این خصوص نیز به درستی اطلاع رسانی نشد.

موی تای ایران این اتفاق تاریخی به زعم متولیانش را با تیمی بدست آورد که ۴۱ ورزشکار (بیشترین شرکت کننده در میان تمام کشورهای حاضر) به ابوظبی اعزام و در پایان با کسب ۱۵ مدال طلا ۱۰ مدال نقره و ۸ مدال برنز به عنوان قهرمانی تیمی رسید.

در رده سنی بزرگسالان ۱۳۰ موی تای کار به مصاف هم رفتند که تیم ایران با ترکیب کامل یعنی ۱۴ نفر در ۱۴ وزن به دیدار رقبای خود رفت. پس از کشورمان قزاقستان با ۱۰ نفر و تایلند با ۹ نفر بیشترین شرکت کننده را داشته‌اند. در همین رده سنی در قسمت بانوان کشورمان ۵ نماینده داشت.

جدول رده بندی رده سنی بزرگسالان

در این بخش تایلند با ۹ طلا و ۴ برنز عنوان نخست را کسب کرد. ایران با ۵ طلا، ۳ نقره و ۵ برنز نایب قهرمان شد و قزاقستان با ۳ طلا، یک نقره و ۳ برنز سوم شد.

در رده سنی ۱۶ و ۱۷ سال ۳۵ شرکت کننده در ۱۱ وزن به رقابت پرداختند که کشورمان با ۹ ورزشکار بیشترین سهم را در این رده دارا بود. در همین رده سنی در بخش بانوان در مجموع ۱۷ ورزشکار در ۶ وزن حضور داشتند که سهم ورزشکاران ما ۹ نفر بوده است. از نظر قوانین فدراسیون بین‌المللی «موی‌تای ایفما» (قانون شماره ۶ فدراسیون بین‌المللی موی‌تای در مورد وزنکشی) در مسابقات معتبر هر تیم در هر وزن حق دارد که فقط ۱ نفر شرکت کننده داشته باشد.

در رده سنی ۱۴ و ۱۵ سال در قسمت پسران در مجموع ۳۱ شرکت کننده در ۱۱ وزن به رقابت پرداختند که سهم کشورمان ۲ ورزشکار بوده است. در این رده سنی در بخش بانوان ۶ ورزشکار در ۳ وزن حضور داشته‌اند که ۲ ورزشکار دختر ایرانی نیز جزو آن بودند. اما در رده سنی ۱۲ و ۱۳ سال و دو بخش پسران و دختران در میان ۳۸ ورزشکار در ۸ وزن هیچ ورزشکار ایرانی حضور نداشت.

جدول رده بندی رده‌های سنی

نکته قابل توجه اینکه در 12 رده، ورزشکاران ما در جداولی حضور داشته‌اند که کمتر از ۴ شرکت کننده در آن به رقابت پرداختند. در یک جدول دو نفره هر دو ورزشکار ایرانی و در یک جدول سه نفره هر سه ورزشکار ایرانی با هم مبارزه کردند. به عبارت ساده‌تر ۱۵ ورزشکار ما در جدولی قرار داشته‌اند که کسب مدال در آن حتمی بوده است.

در این بخش نیز قزاقستان با ۱۱ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز قهرمان شده است. ایران با ۱۰ طلا، ۷ نقره و ۳ برنز نایب قهرمان و اردن با ۵ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز سوم شده است. در رده‌های سنی پایه تایلند هیچ ورزشکاری نداشت.

نکته مهم اینکه جدا از مدال‌های کسب شده و کسب بیشترین مدال توسط ورزشکاران کشورمان، طبق آمار فدراسیون بین‌المللی موی‌تای، به لحاظ عملکردی تایلند با ۱۳ شرکت کننده ۸۲ درصد پیروزی بهترین نتیجه را کسب کرده است. قزاقستان نیز با ۷۳ درصد پیروزی و ۱۹ ورزشکار در مکان دوم و ایران با ۶۲ درصد پیروزی رتبه سومی را با ۴۱ ورزشکار کسب کردند.

در پایان با ابراز امیدواری از ارسال اخبار دقیق و شفاف از سوی انجمن فوق ذکر دو نکته ضروری است. اول آنکه موی تای کاران ایران در این مسابقات نتایج خوبی کسب کردند و نیازی نبود که اخباری غیر واقع منتشر شود و با بیان واقعیت‌ها زحمات ورزشکاران و مربیان بیشتر نمایان می‌شد و دوم هم نقش مربیان سازنده در این موفقیت بود. مربیانی که در جای جای ایران اسلامی برای تربیت جوانان مستعد حضور در تیم‌های ملی و افتخار آفرینی تلاش می‌کنند. مربیانی چون رؤیا الهی یا جلال معتمدی که بدون چشمداشت تلاش می‌کنند و از سوی مسئولان امر نادیده گرفته می‌شود.

جدول نتایج مجموع مسابقات

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید