www.khabarrazmavar.ir

لیگ جهانی کاراته وان

شناسه خبر : ۱۵:۳۵ 1398/09/09

قانون فدراسیون جهانی، جایگاه عسگری در رنکینگ المپیک را از نزول نجات داد!

بهمن عسگری نماینده تیم ملی کشورمان که عنوان نخست رنکینگ المپیک در این وزن را از آن خود کرده، در نخستین مبارزه از گردونه حذف شد ولی با تکیه بر قوانین فدراسیون جهانی توانست جایگاه خود در رنکینگ المپیک ۲۰۱۹ حفظ کند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، هفتمین مرحله از لیگ جهانی کاراته از صبح روز گذشته (جمعه) با حضور ۷۳۷ کاراته کا از ۸۹ کشور به میزبانی اسپانیا در سالن پاولوین مادرید آغاز شده که کاراته ایران با ۱۴ ملی پوش در دو بخش مردان و زنان در این مسابقات حضور پیدا کرده است.

روز گذشته (جمعه) بهمن عسگری نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم کشورمان در نخستین مبارزه به مصاف لورنزو پیترومارسی از ایتالیا رفت. این رقابت در پایان با نتیجه ۳ بر صفر به سود حریف ایتالیایی تمام شد و با عدم راهیابی این کاراته کا به مرحله بعد، عسگری از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

مهمترین اتفاق در نخستین روز از این رقابت ها حذف نفرات اول تا سوم و پنجم رنکینگ جهانی در این وزن بود. ۴ ورزشکاری که نامزد کسب جایزه گرند وینر (بهترین جهان) در وزن ۷۵- کیلوگرم بودند، دیروز (جمعه) در چارچوب این رقابت‌ها با شکست و حذف زودهنگام، از رسیدن به مدال در آخرین مرحله لیگ جهانی در سال ۲۰۱۹ بازماندند.

بهمن عسگری نماینده تیم ملی کشورمان که عنوان نخست رنکینگ المپیک در این وزن را از آن خود کرده، در نخستین مبارزه از گردونه حذف شد و به مدال نرسید. وی پیش از حضور در این رقابت‌ها ۶۱۸۷٫۵ امتیاز را کسب کرده بود و حالا تنها ۲۰۰ امتیاز به اندوخته‌های او افزوده شد. او تقریبا با کسب ۶۳۸۷٫۵ امتیاز پرونده خود را در این رقابت‌ها بست.

اما طبق قانون فدراسیون جهانی، مدال آوران طلایی ۹۹۰ امتیاز، مدال آوران نقره ۷۵۰ امتیاز و مدال آوران برنز نیز ۶۰۰ در هر مرحله مسابقات امتیاز کسب می‌کنند. ضمن اینکه حضور در این رقابت‌ها ۱۰۰ امتیاز دارد و در هر بازی (برد و باخت) ۱۰۰ امتیاز به نام کاراته کا ثبت می‌شود. در این مرحله نیز هر کدام از کاراته‌کاهایی که در این رقابت‌ها حضور پیدا کردند و یک بازی انجام دادند و حتی شکست خوردند، ۲۰۰ امتیاز به اندوخته‌های آنها اضافه شد. مهمترین اتفاقی که در این رقابت‌ها رخ داد این بود که تمام حریفان بهمن عسگری در اوج ناباوری شکست خوردند و از رسیدن به مدال بازماندند و جایگاه وی در رنکینگ المپیک در سال ۲۰۱۹ دست نخورده باقی ماند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید