www.khabarrazmavar.ir

بازیهای کشورهای اسلامی - باکو؛

شناسه خبر : ۱۴:۱۲ 1396/02/30

فدراسیون تکواندو پاسخ اعتمادش را گرفت/ نمره قبولی برای جوانان

تیم ملی تکواندو ایران درحالی موفق به کسب ۱۳ مدال در چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی شد که برخی نتایج برای تکواندو نگران کننده بود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، رقابتهای تکواندو چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی با حضور ۱۶۶ تکواندوکار از ۳۳ کشور به مدت سه روز برگزار شد که تیم ملی تکواندو ایران با ۱۶ تکواندو در دو بخش مردان و زنان در مجموع با سه طلا، ۵ نقره و ۵ برنز به کار خود پایان داد.

از جمع ۱۳ نفره تیم ملی ایران تنها سه تکواندوکار موفق به کسب مدال نشدند. تیم هشت نفره مردان موفق به کسب ۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز شد و تیم بانوان ایران هم یک طلا، ۲ نقره و سه برنز کسب کرد.

هشت تکواندوکار عضو تیم مردان ایران در مجموع ۳۱ بار به روی «شی هاپ چانگ» رفتند که حاصل آن ۶ شکست و ۲۵ پیروزی بود. تیمی که هیج ستاره ای در ترکیب خود نداشت و غیر از احمد محمدی، سایر نفرات جوانانی بودند که سالهای آینده تکواندو ایران از آنها بیشتر خواهد شنید.

کادر فنی جوان تیم ملی  با وجود زمانی کمتر از دو ماه، به بهترین شکل ممکن تیم خود را آماده حضور در این میدان سخت و دشوار کرده بود. فریبرز عسگری که پیش از این هم در المپیک جوانان و ۲۰۱۲ لندن توانایی خود را در بخش مربیگری به اثبات رسانده بود، یکبار دیگر نشان داد که هستند مربیان جوانی که مترصد اعتماد فدارسیون می باشند تا توانایی خود را به نمایش بگذارند.

مردان تکواندو ایران در هشت وزن، شش باخت را تجربه کردند که احسان پور، درویش پور و محمدی مقابل تکواندوکاران آذربایجان بازنده میدان را ترک کردند، خسروفر  و قربان زاده در پیکار با نمایندگان ازبکستان بازنده شدند و دهقانی هم به تونس باخت.

مهدی اسحاقی تنها تکواندوکار ایران بود که موفق شد نماینده آذربایجان را در بازی نهایی شکست داده و طلا بگیرد. وی از قبل دیدار نهایی هم قزاقستان، عربستان و سنگال را شکست داده بود. ضمن اینکه مهدی یوسفی دیگر طلایی تیم مردان با برتری مقابل اردن، عربستان، ترکیه و قزاقستان به این مهم دست پیدا کرد.

در تیم بانوان هم سه شکست نمایندگان کشورمان مقابل رقبایی از کشور میزبان رقم خورد. هشت عضو تیم بانوان در کل ۱۵ بار به میدان رفتند که حاصل آن هشت پیروزی و هفت شکست بود. پورصادقی، پارسا و جوادی به آذربایجان باختند. همتی به اردن، مداحی، میرحسینی وخدابنده هم نتیجه را تکواندوکارانی از ترکیه واگذار کردند.

در بانوان هم ناهید کیانی تک ستاره ای بود که با برتری مقابل رقبایی از تونس، اردن و ترکیه به نشان طلا پیدا کرد. در تیم بانوان مداحی با یک بازی و یک باخت، پارسا و پورصادقی هم با دو بازی، یک برد و یک باخت برنز گرفتند.

تکواندوکاران ایران در دو بخش مردان و زنان هفت با رقبایی از آذربایجان روبرو شدند که نتیجه آن شش شکست و تنها یک پیروزی بود که این خود آماری قابل تامل و نگران کننده است.

در مجموع باید عنوان کنیم که تیم ۱۶ تکواندو ایران با وجود برخی ضعف های فنی، نتایج قابل قبولی گرفت و این نتایج از آن جهت اهمیت پیدا می کند که فدراسیون با وجود آنکه می دانست میدان سخت و دشواری در پیش دارد، به جوانان اعتماد کرد و مزد این اعتماد را گرفت و در واقع کادر فنی با جسارتی خاص نفرات خود را انتخاب کرد.

شاید تکواندو به واسطه مقایسه نتایج نسبت به دوره قبل در کسب مدال طلا نتایج ضعیف تری کسب کرده باشد، ولی با توجه به تغییر قوانین نسبت به چهار سال قبل، تغییر شرایط برگزاری و تغییر جغرافیایی تکواندو جهان و بخصوص استفاده جوانان کم تجربه باید اذعان داشت که تکواندو با ۱۳ مدال نتایج خوبی و بلکه قابل تحسینی کسب کرده است.

محمد بیرامی – خبرگزاری مهر

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید