www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۵:۰۸ 1396/05/18

غیبت نوجوانان جودوی ایران در تاتامی شیلی / سرمربی نوجوانان ممنوع المصاحبه شد؟

مسابقات جودو قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۷ در حالی از روز پنجشنبه ۱۹ مرداد آغاز می شود که از ایران هیچ نماینده ای روی تاتامی این پیکارها حضور نخواهد داشت، گرچه با توجه به نتایج ضعیف در رقابت های قهرمانی آسیا، غیبت در پیکارهای جهانی چندان هم عجیب به نظر نمی رسد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، رقابتهای جودو قهرمانی نوجوانان جهان در شرایطی به میزبانی شیلی برگزار می شود که ۶۸ کشور جهان آمادگی خود را برای حضور در این پیکارها اعلام کرده اند.

تیم ملی نوجوانان ایران که به تازگی و بعد از کسب نتایج ضعیف در رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ پوست اندازی کرده و زیر نظر سرمربی جدید فعالیت می کند، هنوز فرصتی برای ریکاوری نداشته و احتمال می رود فدراسیون نشینان به همین علت تصمیم گرفته اند نماینده ای از ایران در رقابتهای جهانی حضور نداشته باشد.

در این رابطه تلاش خبرنگار رزم آور برای گفت و گو با محمدرضا رودکی درباره غیبت نوجوانان در پیکارهای حساس شیلی عملا به نتیجه نرسید و متاسفانه باز هم مدیر سازمان تیم های ملی جودو پاسخگو نبود.

شاطرزاده: اجازه مصاحبه ندارم!

امین شاطرزاده به عنوان سرمربیگری تیم ملی نوجوانان درخصوص غیبت شاگردانش در رقابت های قهرمانی جهان می گوید: من اجازه مصاحبه ندارم! اجازه بدهید هر وقت این مجوز را به من دادند، در مورد آن صحبت کنیم.
جالب اینجاست وقتی سرمربی ممنوع المصاحبه می شود، چه کسی برای گفتگو و تعامل با رسانه ها در نظر گرفته شده است؟ اگر رودکی این مسئولیت را دارد، پس چرا پاسخگوی تلفن همراهش نیست؟

کاظمی: نظری ندارم

احمد کاظمی نیز که به تازگی به سمت سرمربی تیم ملی جوانان منصوب شده و سال ها نیز در کنار تیم نوجوانان حضور داشته است، حاضر نشد راجع به دلایل غیبت تیم ایران در رقابت های شیلی صحبت کند: “بهتر است از خودشان بپرسید من سرمربی جوانان هستم”.

تیم ملی نوجوانان جودو هر چند در سالهای اخیر با تیمی کامل در رقابتهای قهرمانی جهان حضور نداشته است، اما تجربه مبارزه در تاتامی حساسی مثل قهرمانی جهان می توانست برای آینده جودوکاران ما مفید باشند.
البته می توان از این بعد هم به مسئله نگاه کرد که نوجوانان ایران در رقابت های آسیایی به ضعیف ترین نتیجه تاریخ این مسابقات دست یافتند و شاید حضور در تاتامی شیلی و یک نتیجه احتمالی ضعیف دیگر، روحیه آینده سازان جودو را بیش از پیش از بین می برد و نوجوانان باید با یک برنامه ریزی حساب شده تر به فکر رقابت های دور بعد باشند.

مدنی: تربیت یک قهرمان باید از سنین پایین تر شکل بگیرد

رضا مدنی، کارشناس جودو می گوید: برای تربیت یک جودوکار قهرمان باید روی بچه ها از سنین پایین تر کار کرد، با برنامه ریزی روی رده های سنی پایین تر است که می توانیم در آینده انتظار قهرمانی و مدال آوری داشته باشیم.

یک عنوان چهارمی جهان، دستاورد جودوکاران نوجوان

تیم ملی جودوی نوجوانان ایران در رقابت های جهانی ۲۰۱۵ بوسنی با ترکیب ابوالفضل محمودی، جواد مرادی و حمیدرضا ملک زاده حضور یافت، اما در نهایت نتوانست با مدال به کشور بازگردد.
سال ۲۰۱۳ نیز محمد رشنونژاد، رامین صفویه، سبحان رسولی و علیرضا خجسته راهی میامی آمریکا شدند و از بین آنها صفویه توانست به عنوان چهارمی جهان برسد.

میقانی: من صحبت نکنم بهتر است

داود میقانی، رئیس کمیته فنی فدراسیون جودو هم حاضر نشد درباره دلایل غیبت نوجوانان ایران در رقابت های قهرمانی جهان نظر دهد: من در مورد مسائل مربوط به تیم ملی اظهارنظری نمی کنم. اجازه بدهید مدیر سازمان تیم های ملی در این باره صحبت کند. ممکن است چیزی بگویم که درست نباشد.

با این وصف، از مسئولان فدراسیون جودو انتظار می رود تعامل بیشتری با رسانه ها داشته باشند تا جا برای حاشیه سازی نماند.

حضور رئیس فدراسیون در شیلی

محمد درخشان، رئیس فدراسیون تنها فردی از ایران است که به شیلی سفر کرده است و رقابت های نوجوانان قهرمانی جهان را از نزدیک مشاهده می کند. البته دلیل حضور درخشان این است که وی به عنوان یکی از اعضای فدراسیون جهانی، عملا باید در بیشتر رویدادهای بین المللی حضور داشته باشد. چه با حضور و چه بدون حضور تیم ملی ایران!

انتهای پیام

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید