www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۱:۵۵ 1396/07/18

علی نژاد: من نبودم نیمی از مدال های ایران از بین می رفت/ نتیجه بانوان ساندا عملکرد خودشان بود نه مربی چینی

رئیس فدراسیون ووشو اعلام کرد: دو سال به مربی چینی تیم ساندا بانوان فرصت دادیم تا بتواند جوانان جدیدی را به این ورزش معرفی کند اما موفق عمل نکرد و با وجود کسب سه طلا برکنارش کردیم.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، سیزدهمین دوره مسابقات جهانی ووشو با قهرمانی تیم ساندا ایران در شهر کازان روسیه به پایان رسید و تیم ایران موفق شد برای نخستین بار به سلطه چینی ها پایان دهد، همچنین در مجموع تالو و ساندا ووشوکاران کشورمان به مقام نایب قهرمانی رسیدند.

اما پس از این موفقیت و باوجود کسب نتایج قابل قبول رئیس فدراسیون ووشو بعد از پیکارهای کازان در اقدامی جالب توجه ، تمامی مربیان چینی تیم تالو و ساندا ایران را برکنار کرد.

مهدی علی نژاد، رئیس فدراسیون ووشو درباره علت این اتفاق به خبرنگار رزم آور گفت: ما از عملکرد مربیان چینی راضی نبودیم به ویژه در مسابقات آسیایی که نتایج تالو ناامید کننده بود، به همین دلیل تصمیم گرفتیم با همه آنها قطع همکاری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که سرمربی چینی تیم بانوان ساندا سه ووشوکار را همراه خود به کازان برد و هر سه به مدال طلا رسیدند ، چطور این عملکرد را ناموفق ارزیابی کردید، توضیح داد: ما مدت دو سال به این مربی فرصت دادیم تا جوانان و استعدادهای جدیدی را به ما معرفی کند اما این اتفاق نیفتاد اگر الهه و شهربانو منصوریان و مریم هاشمی به مدال طلا رسیدند دلیلشان سرمربی نبود خودشان خوب بودند و تجربه به کمکشان آمده بود.

قهرمانی تیم ساندا ایران در کازان میلیمتری بود

علی نژاد درباره قهرمانی تیم ساندا و دست یابی به یک موفقیت ارزشمند گفت: این قهرمانی حاصل یک برنامه ریزی ۱۰ ساله بود، زمانی ما از با یک مدال حمیدرضا قلی پور به وجد می آمدیم و برایمان یک شاهکار بود.

ولی اکنون به جایی رسیدیم که ۷ مدال طلا و یک نقره گرفتیم آن هم در مسابقاتی که بهترین ها حضور داشتند و مدال های ساندا فقط بین ۵ کشور تقسیم شد، بدون شک چینی ها هم از این موضوع خوشحال نیستند، آنها بیشترین تعداد ووشوکار را در اختیار دارند و برای این رشته هزینه زیادی می کنند دلشان نمی خواهد تیمی را بالاتر از خودشان ببینند.

وی اضافه کرد: برای رشته ووشو که المپیک ندارد، رقابت های قهرمانی جهان بسیار حائز اهمیت است.

مسابقات ۲۰۱۷ هم که در روسیه برگزار شد و یکی از قطب های اصلی رشته ووشو است، با این وجود باید اعلام کنم که قهرمانی ما هم بسیار میلیمتری بود و چین هم مثل ما هفت مدال طلا گرفت و فقط با یک نقره کمتر نایب قهرمان شد، چینی ها بیکار نمی نشیند، به طور قطع در دوره بعد رقابت های جهانی که خودشان میزبان هستند تمام تلاششان را می کنند تا دوباره به مقام قهرمانی برسند.

اجازه ندادم حق بچه های ایران خورده شود

مهدی علی نژاد در بخش دیگری از صحبت هایش تاکید کرد: من به عنوان رئیس کمیته نظارت بر رقابت های ووشوی قهرمانی جهان اجازه ندادم حقی از بچه های ما ضایع شود، برای مثال داورانی را که سوگیری داشتند نگذاشتم در نیمه نهایی قضاوت کنند، همچنین اجازه ندادم بر خلاف قانون مسابقات وزن کشی روزانه گرفته شود شک نکنید اگر این اتفاق می افتاد نیمی از مدال های تیم ما از بین می رفت.

بین بانوان و آقایان تفاوتی قائل نیستم

رئیس فدراسیون ووشو خاطرنشان کرد: من به ورزشکاران در بخش آقایان و بانوان مانند یک پدر نگاه می کنم و بین آنها فرق نمی گذارم، گاهی حتی به دختران بیشتر توجه می کنم، بانوان ووشوکار ما مثل مریم هاشمی و شهربانو منصوریان ، ۴ مدال طلای جهان دارند این تعداد مدال شوخی نیست ، در برخی رشته ها حتی آقایان هم این تعداد مدال جهانی ندارند، چه برسد به بانوان که یک طلای جهانی هم سقف آرزوهایشان است.

انتهای پیام

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید