www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۹:۵۵ 1397/01/09

علی اکبری: مدال طلا و شکست مرد کوراش جهان انگیزه ام را برای جاکارتا بالا برد

کاپیتان تیم ملی کوراش ایران پس از کسب مدال طلا در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: با توجه به زمان اندکی که تا بازی های آسیایی جاکارتا باقی مانده است رقابت های قهرمانی آسیا هند محک بسیار خوبی برای من بود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، تیم ملی کوراش ایران موفق شد در رقابت های قهرمانی آسیا که به میزبانی هند برگزار شده بود با کسب ۳ نشان طلا، ۳ نقره و ۲ مدال برنز بر سکوی نایب قهرمانی بایستد.

الیاس علی اکبری، کاپیتان تیم ملی کوراش کشورمان در وزن ۸۱ کیلوگرم یکی از کسانی بود که موفق شد با گردن آویز طلا به کشور بازگردد.

وی درباره مسابقات قهرمانی آسیا به خبرنگار رزم آور گفت: این پیکارها از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و خوشبختانه تیم ایران در مجموع توانست عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد، تیم ایران در حالی دوم آسیا شد که در اوزان ۶۰ و ۱۰۰ کیلوگرم نماینده ای نداشت و ازبک ها به خاطر کسب مدال طلا در همین دو وزن در سکوی قهرمانی قرار گرفتند شاید اگر ما در این دو وزن هم نماینده داشتیم می توانستیم به قهرمانی برسیم.

علی اکبری اضافه کرد: رشته ورزشی کوراش امسال برای اولین بار به بازی های آسیایی جاکارتا به صورت رسمی اضافه شده است و در این پیکارها ۴ وزن ۶۶ ، ۸۱ ، ۹۰ و +۱۰۰ کیلوگرم شرکت خواهند کرد، در ۸۱ من موفق شدم در هندوستان به مدال طلا برسم اما در ۶۶ متاسفانه بهزاد وحدانی از مدال ناکام ماند و امیدواریم در جاکارتا این اتفاق را جبران کند چرا که ورزشکار توانمندی است و قبلا خودش را اثبات کرده است.

وی تاکید کرد: جدی ترین حریف در وزن من ، رقیب ازبکستانی است که یک بار مرد کوراش جهان هم شده است من در پیکارهای هندوستان وی را شکست دادم و تمام تلاشم تکرار این اتفاق خوب در جاکارتا است.

کاپیتان تیم ملی کوراش درخصوص دیگر رقبایش در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: من ابتدا برابر کره و هند به پیروزی دست یافتم ؛ در ماقبل فینال حریف ازبک را با شکست بدرقه کردم و در دیدار تمام ایرانی فینال هم مقابل امید تیزتک به برتری دست یافتم .

وی در پاسخ به این سوال که چه شد بعد از ناکامی در دو مسابقه بین المللی، دوباره به روزهای اوج بازگشتید، بیان کرد: من در بازیهای آسیایی ترکمنستان از ناحیه کشاله زانو دچار آسیب دیدگی بسیار شدید شدم و متاسفانه از کسب مدال طلا بازماندم و فقط به برنز قناعت کردم ، سپس در مسابقات جهانی هم در جدول با حریف ازبک برخورد کردم که نتوانستم برابر او به پیروزی برسم و رقیب ازبکی ام قهرمان شد و من مدالی نگرفتم.

علی اکبری افزود: مسابقات کوراش تک حذفی هستند و جدول مسبقات، ملاک اصلی برای کسب نتیجه است . جا دارد از رضا نصیرنژاد و کوروش خسرویار به خاطر زحمات ویژه ای که برای کوراش ایران کشیده اند تشکر کنم و به جرات می توانم بگویم که اگر این دو نفر نبودند شاید بعد از مسابقات ترکمنستان خداحافظی می کردم، اما در حال حاضر دوباره خودم را پیدا کرده ام و به آینده امیدوار هستم.

کوراش کار وزن ۸۱ کیلوگرم تیم ملی ایران درباره شرایط آماده سازی تیم ملی قبل از حضور در رقابت های قهرمانی آسیا هندوستان گفت: ما چندین مرحله اردوی سخت و پرفشار را پشت سر گذاشتیم ، ۳ مرحله در تهران ، یک مرحله در یزد ، یک مرحله در بجنورد تمرین کردیم و آخرین اردوی ما هم در مشهد برگزار شد که خداراشکر زحماتمان نتیجه داد.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه رشته کوراش برای اولین بار به صورت رسمی به بازیهای آسیایی جاکارتا اضافه شده است، توقعمان از مسئولان این است که نگاه ویژه ای به این رشته ورزشی داشته باشند و از ما حمایت کنند تا بتوانیم پرچم پرافتخار ایران را در مجامع بین المللی به اهتزاز دربیاوریم.

کاپیتان تیم ملی کوراش در بخش پایانی صحبت هایش گفت: تمرینات آماده سازی تیم برای بازی های آسیایی جاکارتا به زودی آغاز خواهد شد بسیار انگیزه بالایی دارم و امیدوارم بدون آسیب دیدگی جواب اعتماد و زحمت های کادر فنی تیم ملی را بدهم و از این مسابقات مهم هم با دست پر و مدال به کشور بازگردم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید