www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۰۱ 1397/02/08

علی اکبری: مدال طلا را از چنگ ازبک ها درآوردم / برای جاکارتا آماده هستم

کاپیتان تیم ملی کوراش ایران بعد از کسب مدال طلا در رقابت های جایزه بزرگ ازبکستان گفت: از آنجا که ازبکستان مهد کوراش است و کوراش کاران قدرتمندی را در خود جای داده است سطح مسابقات جایزه بزرگ هم رده رقابت های جهانی و آسیایی بود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، تیم ملی کوراش ایران با ترکیب ۳ ورزشکار در رقابت های جایزه بزرگ ازبکستان شرکت کرد. حاصل تلاش نمایندگان ایران در این پیکارها کسب مدال طلا توسط الیاس علی اکبری در وزن ۸۱- کیلوگرم بود، جعفر پهلوانی هم در سنگین وزن موفق شد به مدال نقره دست یابد، جعفر ملک محمدی باوجود شایستگی از کسب مدال بازماند.

الیاس علی اکبری، کاپیتان تیم ملی کوراش بعد بازگشت به ایران از ازبکستان درباره رقابت های جایزه بزرگ این کشور به خبرنگار پایگاه خبری رزم آور توضیح داد: رقابت های جایزه بزرگ ازبکستان از آنجا که این کشور یکی از اصلی ترین قطب های رشته ورزشی کوراش قلمداد می شود، سطح بسیار بالایی داشت و می توان آن را هم رده پیکارهای جهانی و آسیایی دانست و برترین های دنیا به ویژه همان کوراش کاران ازبک در این رقابت ها به میدان رفتند.

وی در ادامه افزود: طبق نظر کادر فنی تیم ملی کوراش، از ایران ۳ کوراش کاری که در مسابقات قهرمانی آسیا هند به مدال طلا رسیده بودند راهی مسابقات جایزه بزرگ شدند، این پیکارها ۳۰۰۰ دلار جایزه نقدی برای نفر اول داشت البته در سنگین وزن این جایزه به ۱۰ هزار دلار می رسید که این جایزه بعد از پایان مسابقات به نفرات برنده اهدا شد.

کاپیتان تیم ملی کوراش درخصوص عملکردش در رقابت های جایزه بزرگ گفت: من در دور اول نماینده ماکائو را شکست دادم، سپس برابر رقبایی از افغانستان ، کره جنوبی و تاجیکستان به پیروزی دست یافتم . در بازی فینال هم که یک مبارزه سخت با حریف ازبکستانی داشتم که در نهایت موفق شدم او را هم با شکست بدرقه کنم و به مدال طلا برسم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش اذعان کرد: بعد از دوران آسیب دیدگی که پشت سر گذاشتم خدا را شاکرم که توانستم دوباره با قدرت به میادین برگردم و به دو مدال طلای ارزشمند دست یابم، این را مدیون خسرو دلیر سرمربی تیم ملی، کوروش خسرویار مدیر تیم های ملی و رضا نصیرنژاد مسئول کوراش ایران هستم و امیدوارم با آمادگی بالایی که دارم در بازیهای آسیایی جاکارتا هم با مدال خوش رنگ طلا به کشورم بازگردم و زحمات این عزیزان را جبران کنم.

کوراش کار تیم ملی ایران تصریح کرد: دوست دارم به این موضوع حتما اشاره کنم که من در شرکت لوله گستر مشغول به فعالیت هستم و باید بگویم تمامی کارفرمایان من همکاری لازم را داشته اند تا بتوانم به تمریناتم برسم و در مسابقات شرکت کنم که بسیار از آنها تشکر می کنم که می توانم در کنار ورزش درآمدم را در محل کار هم داشته باشم و این موضوع برای یک ورزشکار از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث می شود با آرامش خیال به ورزش بپردازد و برای کشورش افتخار آفرینی کند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید