www.khabarrazmavar.ir

با ۳ مدال ارزشمند از مسابقات ACB روسیه

شناسه خبر : ۱۷:۳۱ 1398/06/15

علی اکبرپور پرچم دارِ این روزهای جوجیتسوی برزیلی ایران

مسابقات ACB روسیه، یکی از معتبرترین مسابقات جهانی در رشته جوجیتسوی برزیلی در سازمان ACB JJ محسوب میشود که در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۳ و ۱۴ جولای (۲۲ و ۲۳ تیرماه) در شهر مسکو برگزار شد و دو نماینده از کشورمان با هزینه شخصی و بدون همراه داشتن تیم و مربی در این مسابقات که از سطح بسیار بالایی برخوردار است شرکت کردند.

در روز اول مسابقات و دسته مسترز، کمربند بنفش، بهمن هنردار در وزن ۶۵ کیلو و علی اکبرپور در وزن ۸۵ کیلو گرم، حضور داشتند. بهمن هنردار با شکست دادن حریفی از کشور روسیه به فینال مسابقات راه پیدا کرد و به مدال نقره دست یافت.

علی اکبرپور هم توانست در دور اول کشور روسیه را با نتیجه (۱۶ بر صفر)، شکست دهد و در دور دوم حریفی دیگر از کشور روسیه را با نتیجه ی (۷ بر صفر)، پشت سر بگذارد و به فینال مسابقات جهانی راه پیدا کند. او در فینال بر ورزشکار کشور قرقیزستان با نتیجه ۱۹ بر صفر پیروز شد و قهرمانی مسابقات جهانی روسیه را برای اولین بار در تاریخ ایران به دست آورد بدون امتیاز داده و کسب ۴۲ امتیاز از حریفانش.

در ادامه همین مسابقات علی اکبرپور به مسابقات ابسولوت (که بین قهرمانان تمام اوزان از ۶۵ کیلو تا ۱۲۰ کیلوگرم برگزار می شود) راه پیدا کرد و در این مسابقات با شکست حریفانی از کشور روسیه و قزاقستان، توانست به فینال قهرمانِ قهرمانان مسابقات جهانی ACB روسیه راه پیدا کند و به مدال نقره دست پیدا کند و بدین ترتیب در پایان روز اولِ مسابقات، یک مدال طلای جهانی در وزن خود و یک مدال نقره یِ قهرمان قهرمان در وزن آزاد را به دست آورد.

در روز دوم مسابقات که در دسته ادالت و کمربند بنفش برگزار میشد، نماینده کشورمان توانست در دور اول و دوم حریفان قدری از کشور روسیه را با اقتدار شکست دهد و باز هم در فینال مسابقات جهانی حاضر شود، اما به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه ی آرنج نتوانست مسابقه فینال را به خوبی برگزار کند و با مدال نقره ای که در این روز به دست آورد، نمایندگان کشورمان، با یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال نقره قهرمانِ قهرمانان، به همراه به مدال نقره هنردار، سرزمین تزارها را به مقصد تهران ترک کردند.

لازم به ذکر است که نتایج ذکر شده همگی برای نخستین بار در تاریخ جوجیتسو ایران به دست آمده است.

اکبرپور در این رابطه گفت: من و یکی از هم تیمی هایم (بهمن هنردار) بدون همراه داشتن تیم و مربی در این مسابقات شرکت کردیم و در شرایط بسیار سخت و دشوار در برابر حریفان قدری قرار گرفتیم. شرایط مسابقه، جَوِ ورزشگاه، تماشاچی ها و حتی داوری، همه علیهِ ما بود. بهمن توانست در روز اول مدال نقره به دست بیاورد. من هم در روز اول در کمتر از یک ساعت و نیم مجبور شدم ۶ مسابقه ۶ دقیقه ای را به فاصله خیلی کم، با حریفان بسیار قدرتمندی برگزار کنم که تعدادی از آن ها قهرمان مسابقات ملی در سطح جهان، اروپا و آسیا بودند و رنکینگ های بسیار خوبی در مسابقات حرفه ای جهان داشتند. روز دوم بازی ها که در دسته سنی ادالت (بزرگسالان) برگزار می شد، داوری ها خیلی بد انجام شدند و سوت های اشتباهِ زیادی به نفعِ روس ها زده شد.
متاسفانه این ناداوری ها در همان ابتدای مسابقات، شکست اجباری را به بهمن هنردار که از شانس های حتمیِ مدال بود در مقابل حریف روس تحمیل کرد و موجب شد تا از گردونه مسابقات کنار برود. به همین دلیل من مجبور شدم انرژی بسیاری صرف کنم تا در مسابقاتم با نمایندگان روس امتیازات زیادی به دست بیارم و دست داوری را در ناداوری تاحدودی ببندم، هرچند که در مسابقه ماقبل فینال، سوت داور و حرکت غیر اخلاقی حریف روسم گریبان گیر من هم شد و منجر به آسیب آرنج دست چپم و عدم توانایی من در مسابقه فینال شد، اما به هر حال خدا رو شکر میکنم که کمکم کرد تا برای اولین بار در تاریخ ایران، سه مدال ارزشمند این مسابقات را برای کشورم به دست بیاورم.

اکبرپور در رابطه با داستان آسیب دیدگی آرنجش گفت: حریف ماقبل فینالم بسیار قدرتمند و تکنیکی بود و تماشاچی ها یک صدا او را تشویق و من را هو می کردند. هنگامی که از او پنج بر صفر جلو افتادم و تقریبا شانسی برای پیروزی او و روس ها وجود نداشت، داور بازی وارد عمل شد، در حالی که تنها یک دقیقه از بازی باقی مانده بود، از تشک خارج شدیم و داور استاپ داد، به معنی توقف بازی. وقتی به فرمان داور ایستادم، حریفم به دستم حمله کرد و تکنیک (آرم بار) و در خارج از تشک روی من اجرا کرد، وقتی به داور نگاه کردم، اشاره کرد که بازی را ادامه بدید و در این زمان ما روی تشک مجاور افتاده بودیم و داور دستور توقف بازی را نمیداد تا مطمئن بشوند من تسلیم میشوم،
این حرکت غیر اخلاقی داور و اقدام ناجوانمردانه حریف روس، باعث شد تا دست چپ من آسیب جدی و کشید‌گی شدیدی پیدا کند، هرچند که در نهایت، به لطف خدا و دعای خیر دوستان تونستم این بازی را با نتیجه (۰ – ۷) از حریف و داور و تماشاچی های روس ببرم، اما در مسابقه فینال قدرت مانور روی دستم رو از دست داده بودم و عملا نتونستم بازی خوبی انجام بدم و به مدال نقره دست پیدا کردم.

در پایان باید تشکر کنم از همسرم عزیزم، خانوادم، مربی ارجمندم (بردیا هنردار) و هم باشگاهی هایم در تیم ARTE SUAVE ACADEMY که با تمام سختی ها و مشکلاتی که برای تمرین و اعزام شدن به مسابقات وجود دارد، همیشه در کنارم بودند و شرایط را برای من هموار و آسان کرده اند.

همچنین باید از ماهنامه وزین رزم آور، برای حمایت بی دریغش از ورزشکاران دنیای رزمی، کمال تشکر و احترام را داشته باشم که در این بازار بلبشو ورزش ایران، یکه و تنها، سُکان دار و سخنگوی ورزشکاران و قهرمانان هستند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید