www.khabarrazmavar.ir

در حیطه وظایف ما نیست که بخواهیم شکایت کنیم

شناسه خبر : ۱۷:۳۰ 1398/07/13

علی‌نژاد: میراسماعیلی دروغ می‌گوید!

رییس کمیسیون روابط بین‌الملل کمیته‌ ملی المپیک در واکنش به اظهارات میراسماعیلی گفت: مگر شوخی است که کسی برود جای فرد دیگری شکایت کند؟

به گزارش پایگاه خبری رزم آور و به نقل از “ورزش سه”، بعد از گذشت چند روز از تعلیق رسمی جودوی ایران توسط فدراسیون جهانی، آرش میراسماعیلی صبح امروز در گفت‌وگو با “ورزش سه” از اقدامات این فدراسیون برای رفع تعلیق در مکاتبه با فدراسیون جهانی و شکایت به دادگاه CAS خبر داد. رییس فدراسیون جودو اما در این میان از رییس کمیسیون روابط بین الملل کمیته ملی المپیک انتقاد و اعلام کرد علی نژاد بدون هماهنگی با او، نامه شکایت را به دادگاه CAS ارسال کرده است!

بعد از انتشار صحبت‌های میراسماعیلی، مهدی علی‌نژاد در گفت‌وگو با “ورزش سه” به اظهارات رییس فدراسیون جودو واکنش نشان داد و گفت:‌ “کمیسیون روابط بین‌الملل کمیته ملی المپیک که در حوزه مشورتی فعالیت می‌کند و تصمیم گیرنده نیست، از نخبگانی که در حوزه روابط بین الملل تجربه داشتند، تشکیل شده است. حتی از وزارت خارجه و وزارت ورزش هم در این کمیسیون افرادی را داریم. ۱۰ روز قبل بود که دکتر صالحی امیری با من تماس گرفت و از من به عنوان مسئول این کمیسیون خواست تا درباره موضوع جودو مشورت بدهیم و کمک کنیم. ما هم جلسه فوق‌العاده‌ای را با حضور رییس کمیته ملی المپیک یکشنبه هفته قبل برگزار کردیم.”

وی افزود: “برای این جلسه حتی از حقوق‌دان‌های بین‌المللی هم دعوت کردیم. بعد از برگزاری جلسات هم پیشنهادات خود را مکتوب کردیم. پیشنهاد ما در این جلسه این بود که فدراسیون جودوی ایران به دادگاه CAS در زمان اعلام شده، شکایت کند. همچنین راهکارهایی برای نامه‌ای که فدراسیون جودو قرار بود به فدراسیون جهانی ارسال کند، در نظر گرفتیم. در همین راستا ۲ نامه مکتوب روز چهارشنبه برای رییس کمیته ملی المپیک ارسال کردیم که یکی از آن‌ها راهکارهای مربوط به مکاتبه با فدراسیون جهانی و دیگری لایحه پیشنهادی ما برای شکایت به دادگاه CAS بود.”

رییس کمیسیون روابط بین‌الملل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: “من نمی‌خواهم الان قضیه را باز کنم که دیدگاه فدراسیون جودو درباره این لایحه چه بوده و وزارت ورزش و کمیته المپیک چه دیدگاهی داشتند. به صلاح نیست که در شرایط فعلی این قضیه را باز کنم.”

علی نژاد در ادامه بیان داشت: “ما در حالی پیشنهادات خود را مطرح کردیم که فدراسیون جودو نامه دیگری را به فدراسیون جهانی ارسال کرده بود. همچنین این‌طور که شنیدم آن‌ها لایحه خودشان را نوشتند و از لایحه پیشنهادی کمیسیون روابط بین الملل هم استفاده نکردند.”

وی ادامه داد: “طرف حساب ما آرش میراسماعیلی و فدراسیون جودو نبود. با دستور صالحی‌امیری این جلسه تشکیل شد و ما هم پیشنهادات خود را ارائه کردیم. بدیهی است نامه‌ای که می‌خواهد به فدراسیون جهانی و حتی دادگاه CAS‌ ارسال شود، باید از سوی فدراسیون جودوی ایران باشد.”

علی نژاد در واکنش به اظهارات میراسماعیلی که ادعا کرده او نامه‌ای را بدون هماهنگی فدراسیون جودو به دادگاه CAS ارسال کرده، گفت: “نمی‌دانم چرا میراسماعیلی چنین ادعایی کرده چون اصلا کار ما نیست که بخواهیم به CAS نامه بزنیم. این ادعا دروغ محض است. حالا یا رییس فدراسیون جودو اطلاعات کافی نداشته و یا عامدانه چنین حرفی را زده است. مطرح کردن این صحبت‌ها زشت بود. مگر شوخی است که کسی برود جای فرد دیگری شکایت کند؟”

وی افزود: “کار ما مشورتی بوده و برای کمک به کمیته ملی المپیک صورت گرفته است. البته که فدراسیون جودو نامه‌ای به فدراسیون جهانی ارسال کرده که از نظر فنی مورد تایید ما نیست. با این رفتارهایی که شاهد بودیم، دیگر مشورت هم به فدراسیون نمی‌دهیم. ما یک تیم حرفه‌ای هستیم و این رفتارها را نمی‌پذیریم. فکر می‌کنم فشارهایی که این روزها به خاطر قضیه تعلیق روی میراسماعیلی است، باعث این حاشیه‌ها شده است. باز هم تاکید می‌کنم ما آگاه هستیم که تنها نهادی که باید در مجامع بین المللی قضیه تعلیق جودو را پیگیری کند، فدراسیون ایران است. اگر صالحی امیری مصلحت می‌دانست که رییس فدراسیون جودو را به جلسه ما دعوت می‌کرد یا او در جریان جلسه ما می‌گذاشت.”

وی در پایان گفت: “همیشه آدم‌های عاقل از مشورت آدم‌های دانا استفاده می‌کنند. صحبت‌های میراسماعیلی نشان می‌دهد ابتدایی‌ترین مسائل مدیریتی را هم بلد نیست. ما حتی کمک کردیم که هزار فرانک در شرایطی که به خاطر تحریم‌ها نقل‌ و انتقالات مالی مشکلات زیادی دارد، پرداخت شود. این مبلغ باید برای ثبت شکایت فدراسیون جودو به دادگاه CAS پرداخت می‌شد که ما از ارتباط خودمان استفاده کردیم و این اتفاق رخ داد. تا ۹ اکتبر فرصت شکایت وجود دارد و انشاالله که آقایان بروند و نتیجه بگیرند.”

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید