www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۶:۱۸ 1398/11/26

علاقمندان به گراپلینگ UWW منتظر تصمیم وزارت ورزش

رشته گراپلینگ UWW بعد از خروج از فدراسیون کشتی، در انتظار تصمیم وزارت ورزش برای از سر گیری فعالیت خود در ۲۱ استان کشور است.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، «گراپلینگ» از رشته‌های زیر مجموعه اتحادیه جهانی کشتی UWW – FILA است که از سال ۲۰۰۹ با نامه این تشکیلات جهانی در داخل ایران فعالیت خود را به طور مستقل و از سال ۲۰۱۵ زیر نظر فدراسیون کشتی آغاز کرد. در زمان مسئولیت رسول خادم در این فدراسیون و حمایت‌های وی، علاقمندان به این رشته ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی، حضور در دو رویداد بین المللی را تجربه کرده و موفق به کسب عناوین معتبری نیز شدند.

فدراسیون کشتی با ریاست خادم، بعد از بروز مشکلات مالی توانایی حمایت این رشته را نداشت و اعلام داشت دیگر توان حمایت از این رشته را که حالا جمع کثیری از جوانان را در بیش از ۲۱ استان معطوف به خود کرده بود، را ندارد. همین موضوع سردرگمی را برای جوانانی را در پی داشت که در این مدت جذب این رشته شده بودند.

پس از مدتی، در فدراسیون ورزشهای رزمی رشته‌ای با همین نام و تحت عنوان گروه که به رشته‌های بومی ( فاقد جایگاه بین المللی و تشکیلات جهانی ) اطلاق می‌شود، خود را وابسته به اتحادیه جهانی کشتی UWW معرفی نمود. نکته مهمتر آنکه مدتی قبل کمیته ملی المپیک ایران شخص دیگری را به عنوان نماینده «گراپلینگ» ایران معرفی می‌کند. نامه‌ای که با تعجب و واکنش این نهاد بین المللی ( UWW) مواجه و از «سهیل بخشایی» به عنوان نماینده‌ای که سالهاست در ایران فعالیت دارد نام برده می‌شود.

بخشایی در این مورد به خبرنگار رزم آور گفت: واقعیت آن است که منتظر تصمیم وزارت ورزش هستیم. ما با ارائه تمامی مستندات لازم، مجوزهای جهانی و از همه مهمتر مخاطبین پرتعداد در استان‌های مختلف از وزارت ورزش و جوانان خواستیم جایگاهی برای ماتعریف کند. رشته ما معتبر و شناخته شده در جهان است که در «کامبت گیمز» حضور داشته و مدال‌های آن محاسبه می‌شود و مورد تایید GAISF – WADA – COMBAT GAMES میباشد و رقابتهای جهانی و قاره‌ای و کسب سهمیه دارد و با ساختار تشیکلاتی قوی در سطح دنیا همانند رشته‌هایی چون جوجیتسو، موای تای، سامبو و… فعالیت دارد.

وی افزود: درخواست رسمی ما اکنون در دفتر سرپرست معاونت ورزش قهرمانی است و از دکتر علی نژاد که خود عضوی از خانواده رزمی کشور است درخواست داریم تا با بررسی دقیق در رشته ما نظر نهایی خود را اعلام کند. البته به این تصمیم خوشبین هستیم.

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید