www.khabarrazmavar.ir

تکواندو قهرمانی آسیا - ویتنام؛

شناسه خبر : ۱۷:۲۸ 1397/03/05

عاشورزاده، جلالی و کیانی نقره گرفتند/ هادی‌پور به مدال برنز رسید

روز نخست از بیست و سومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا با کسب سه نشان نقره و یک برنز برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، این دوره از مسابقات صبح امروز با حضور ۲۶۷ تکواندوکار از ۳۴ کشور به میزبانی ویتنام در سالن «پوتوا» هوشیمینه آغاز شد. در روز نخست این مسابقات تکواندوکاران اوزان ۵۴-، ۵۸- و ۷۴- کیلوگرم گروه مردان و ۴۶-، ۴۹- و ۵۷- کیلوگرم گروه زنان به روی «شی هاپ چانگ» رفتند که حاصل تلاش هشت نماینده کشورمان سه مدال نقره عاشورزاده، جلالی، کیانی و تک برنز هادی پور بود.

فرزان عاشوزاده که سال ۲۰۱۴ مدال طلای این مسابقات را کسب کرده بود بعد از چهار سال یکبار دیگر به دیدار نهایی صعود کرد.وی در وزن ۵۸- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، ۱۵ بر  ۵ «اتمانگارا» از اندونزی را شکست داد و سپس در یک مبارزه سخت برابر «بُبُبکوف» از ازبکستان پس از تساوی در عدد ۱۵، با امتیاز طلایی پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت.

عاشورزاده در این مرحله هم «تاوین هانپراب» از تایلند را ۱۳ بر ۱۱ از پیش برداشت به دیدار نهایی راه پیدا کرد. وی در این مرحله برابر «تائه هون کیم» از کره جنوبی با برنز المپیک و طلای ۲۰۱۷ جهان در مبارزه نزدیک ۵ بر ۴ بازنده شد و به نشان نقره دست پیدا کرد.

آرمین هادی پور در وزن ۵۴- کیلوگرم به نشان برنز دست یافت. وی دور نخست استراحت داشت و سپس ۳۰ بر ۱۰ «روپش توکاس» از هندوستان و ۲۱ بر ۱۱ «عبدالله اثیری» از عربستان را شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. هادی پور در این مرحله ۲۴ بر ۱۲ برابر «جون جانگ« از کره جنوبی بازنده شد و به نشان برنز دست پیدا کرد.

در همین وزن ابراهیم صفری دیگر تکواندوکار کشورمان بعد از یک دور استراحت، «کوانگ نگوین» از ویتنام را ۲۴ بر ۴ شکست دادو سپس ۲۳ بر ۱۸ برابر همین کره ای باخت و حذف شد.

مهدی جلالی تکواندوکار وزن ۷۴- کیلوگرم کشورمان نیز دور نخست استراحت داشت و در ادامه با پیروزی ۲۱ بر ۴ برابر «ابراهیم المووللاد»از عربستان، ۱۴ بر یک مقابل «محمد حمودا» از قطر) و ۸ بر ۷ مقابل «یانگ کیم» از کره جنوبی راهی مبارزه نهایی شد. جلالی هم در مبارزه نهایی ۱۵ بر ۷ برابر «نیکیتا رافائلوویچ» از ازبکستان باخت و برنز گرفت.

در بخش زنان ناهید کیانی در وزن ۴۹- کیلوگرم به نشان نقره دست پیدا کرد. وی بعد از یک دور استراحت، ۲۵ بر ۴ «آناحداد» از لبنان را شکست داد و در ادامه با پیروزی
۲۲ بر ۸ مقابل «جسیکا کانابال» از فیلیپین و ۷ بر ۵ برابر «تیتانیا فازرین» از اندونزی راهی مبارزه پایانی شد. وی در این مرحله ۲۹ بر۲۷ نتیجه را به «براکانگ» از کره جنوبی واگذار کرد و نقره گرفت.

طیبه پارسا نماینده کشورمان در وزن ۵۷- کیلوگرم بعد از برتری ۵ بر ۳ مقابل «راما ابوالروب» از اردن، ۹ بر۳ در پیکار با «رانگشی لو» از پین بازنده شد و از دور رقابتها کنار رفت. کیانا اخوان دروزن ۴۶- کیلوگرم ۹ بر ۷ مقابل«ئی جی لی» از کره‌جنوبی و سودابه پورصادقی در وزن ۴۹- کیلوگرم برابر «سو وی لام» از هنگ کنگ در امتیاز طلایی باخته و حذف شدند.

بنابراین تا پایان روز نخست برای تیم کشورمان فرزان عاشورزاده ، مهدی جلالی و ناهید کیانی سه مدال نقره و آرمین هادی پور هم یک نشان برنز کسب کرده اند. ابراهیم صفری، طیبه پارسا، کیانا اخوان و سودابه صادقی نیز از دور مسابقات حذف شدند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید