www.khabarrazmavar.ir

مسابقات جودو گرنداسلم:

شناسه خبر : ۱۴:۵۴ 1396/12/06

طلای نجات بخش ملایی در تاتامی دوسلدورف / سر محجوب در اولین مبارزه پایین ماند

سعید ملایی با کسب مدال طلا در رقابت های جودو گرنداسلم باعث شد تا ناکامی جواد محجوب و بدشانسی محمد بریمانلو سایر نمایندگان جودو کم رنگ شود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، دومین مرحله از رقابتهای جودو گرنداسلم در سال ۲۰۱۸ که کار خود را از چهارم اسفند ماه با حضور ۴۴۱ جودوکار از ۶۵ کشور به میزبانی دوسلدورف کشور آلمان آغاز کرده بود با کسب یک مدال طلای سعید ملایی به کار خود پایان داد.

تیم ملی جودو ایران که در نهایت پس از اعزام های متعدد به همان ترکیب ۳ نفره و همیشگی دوره های قبل رسیده بود در این رقابت ها با هدایت محمد منصوری به عنوان سرمربی و با ترکیب جواد محجوب، سعید ملایی و محمد محمدی بریمانلو در این رقابت ها شرکت کرد.
حاصل تلاش نمایندگان کشورمان تنها یک مدال طلای سعید ملایی بود ، محجوب نتوانست عملکرد قابل قبولی از خود نشان بدهد و بریمانلو هم با یک قرعه تلخ، مجبور شد راه را برای نماینده اسرائیل و کسب مدال برنز وی باز کند.

نماینده اسرائیل معادلات جودوکار ایرانی در مسابقات آلمان را به هم زد

حضور نماینده رژیم صهیونیستی در جدول مسابقات جودوکار ۷۳- کیلوگرم باعث شد تا بریمانلو مجبور شود از حضور در رقابت های گرنداسلم آلمان انصراف دهد.

با کناره گیری بریمانلو شانس او برای کسب امتیاز و افزایش رنکینگ برای گرفتن جواز مسابقات المپیک هم از دست رفت.

بریمانلو پس از این اتفاق با انتشار تصویری از جدول مسابقات وزن ۷۳- کیلوگرم در صفحه رسمی اینستاگرام خود اعلام کرد: متاسفانه نمی دانم بگویم خوش شانس بودم یا بدشانس اما من در دور اول مسابقات آلمان باید با حریف اسرائیلی مبارزه می کردم که روی باسکول نرفتم و از این رقابت ها انصراف دادم ، امیدوارم در مراحل بعدی جبران کنم.

هر چند بریمانلو در اعزام های قبلی هم نشان داده است که از وی نباید انتظار مدال آوری داشت، با این وجود رفتن وی روی تاتامی می توانست در امتیاز آوری او موثر باشد.

وحید سرلک سرمربی ایرانی تاجیکستان که در سالن برگزاری مسابقات حاضر بود ، بعد از کناره گیری محمد بریمانلو گفت: نماینده ایران وزن کم کرده و آماده بود که روی باسکول برود هدف ایران این بود که روی تاتامی برود و حتی اگر ببازد ۴ امتیاز می گرفت که بسیار ارزشمند بود اما رقیب آمریکایی اش حاضر نشد وزن کشی کند و این ها گفتند که خط خورده است و به همین خاطر بریمانلو اگر مسابقه می داد اولین حریفش نماینده اسرائیل می شد و انصراف داد تا با او روبه رو نشود.

ملایی با مدال خوش رنگ طلا خاطره ای خوش به جا گذاشت

سعید ملایی نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم ایران اولین نماینده کشورمان بود که روب تاتامی رفت. وی بعد از استراحت در دور نخست برابر «دومین زاوارنوسکی» از لهستان به برتری دست یافت و سپس «کوبا مچدلیشویلی» از گرجستان را بعد از ۶ دقیقه مبارزه از پیش رو برداشت.
شانس اول کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ایران، در مرحله یک چهارم نهایی موفق شد برابر «استوارت مکوات» از انگلستان به برتری دست یابد. ملایی در مرحله نیمه نهایی دومنیک راسل دارنده مدال نقره اروپا در سال ۲۰۱۷ از آلمان را با شکست بدرقه کرد و جواز حضور در فینال را گرفت.

ملایی در مبارزه نهایی خود با «عمرآلفا» از فرانسه به جدال پرداخت و در حالی که هنوز ۲۹ ثانیه به پایان مسابقه مانده بود حریفش را با ضربه فنی شکست داد و موفق شد با کسب مدال طلا، کارنامه خود را درخشان تر کند.

ضربه فنی، عامل وداع زودهنگام محجوب با مسابقات

جواد محجوب جودوکار وزن ۱۰۰+ کیلوگرم ایران، آخرین نماینده جودوی کشورمان بود که به روی تاتامی رفت، بعد از کسب مدال خوش رنگ ملایی انتظارات کادر فنی از محجوب هم بالا رفت اما وی نشان داد که از آمادگی کافی برخوردار نبود.

وی در دور نخست با «هاراساوا» از ژاپن دارنده مدال نقره دوره قبل همین رقابت ها روبه رو شد که در مدت یک دقیقه و ۴۹ ثانیه با امتیاز ضربه فنی تسلیم حریفش شد و وداع زودهنگامی با رقابت ها داشت.

بعد از پایان رقابت های گرنداسلم می توان از همین الان سعید ملایی را روی تاتامی رقابت های المپیک ۲۰۲۰ دید ولی جودو ایران برای پیشرفت نیاز دارد تا جایگزینی برای تک ستاره هایش پیدا کند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.