www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۸:۱۴ 1396/07/01

شیاپ چانگ خوش یمن عشق آباد برای تکواندو/ عسکری روسفید برگشت

تیم ملی اعزامی تکواندو کشورمان به پنجمین دوره رقابت های داخل سالن آسیادر بخش مردان، با کسب ۵ مدال زرین نه تنها نتایج درخشانی را به ثبت رساند بلکه در عمل اثبات کرد اعتماد به جسارت، تحول و جوانگرایی یک مربی فهیم چه اثرات مثبتی را در پی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، پنجمین دوره بازیهای داخل سالن و هنرهای رزمی ۲۰۱۷ آسیا، از روز یکشنبه ۲۶ شهریورماه به میزبانی عشق آباد ترکمنستان آغاز شد و به مدت ۱۱ روز پیگیری می شود.

در این رابطه رقابت های تکواندو در بخش مبارزه یا کیوروگی از روز دوشنبه ۲۷ شهریور با حضور ۲۵۸ هوگوپوش به مدت چهار روز برگزار که تیم اعزامی کشورمان در بخش مردان با سرمربیگری فریبرز عسکری موفق به کسب ۵ مدال طلا و یک مدال نقره شد.
مهدی اسحاقی، سروش احمدی، مهدی جلالی، عرفان ناظمی و سعید رجبی طلایی های تکواندو شدند و هادی تیران ولی پور نیز صاحب گردن آویز نقره شد.
در مقابل، تیم تکواندو اعزامی بانوان با سرمربیگری مهرو کمرانی صاحب یک مدال طلا و دو مدال برنز شد تا یک بار دیگر تفاوت قابل ملاحظه بین سطح فنی تکواندوی مردان و بانوان اینبار در شیاپ چانگ ترکمنستان عیان شود.

در بخش بانوان ، پریسا جوادی موفق به تصاحب مدال طلا و طیبه پارسا و فاطمه مداحی مدال برنز را کسب کردند.

نکته قابل توجه در عملکرد تیم اعزامی مردان، تجربه اندک بین المللی این ‌تیم است که با وجود کم تجربگی، اما با هدایت جسورانه سرمربی خود در نهایت توانست نتایج درخشانی کسب کند.

کسب ۶ مدال توسط هفت تکواندوکار اعزامی، بسیار با ارزش است که البته در صورت وجود کمی چاشنی شانس حتی امکان افزایش مدال طلا و عملکرد صد درصدی این تیم نیز وجود داشت.

بدین ترتیب فریبرز عسکری در دومین میدان بین المللی در نقش سرمربی ، توانست با جوان های خود و بها دادن به این نفرات که سرشار از انگیزه و توانایی بالقوه هستند، نتایج ارزشمندی را برای تکواندو ایران به ارمغان آورد و در کارنامه حرفه ای خود به ثبت برساند.

فریبرز عسکری از کار کردن با جوان ها هراسی ندارد .

وی در این رابطه می گوید : همانگونه که پیش از اعزام گفته بودم هراسی از کار کردن با جوان ها ندارم و باید به جوان ها میدان داد.

وی ادامه می دهد : بچه ها با جنگندگی و اعتماد به نفس مزد زحماتشان را گرفتند و ثابت کردند می توانند .

بارها گفته ام حاشیه امنیتی برای کسی در تیم ملی وجود ندارد و حتی اگر تکواندوکاری کمی بی انگیزه نشان دهد، نیروی جوانتری جایگزین می شود .

با نگاهی به عملکرد تیم اعزامی در بخش مردان، می توان به این نکته مهم رسید که تیم از روحیه جنگندگی بالایی برخوردار بوده و از لاک دفاعی خارج شده و در نهایت کسب امتیازات ریسکی افزایش پیدا کرد .

در گذشته سیستم تمرینی فریبرز عسگری کسب حداقل امتیاز با ضربات میانه بود، اما در این تیم جوان ، پختگی در استراتژی تمرینات بدنسازی و همچنین تحول در تمرینات فنی کاملآ مشهود است و مشاهده شد ضربات به سر و تنوع تکنیکی در الویت قرار داشت؛ بر خلاف تیم اعزامی به رقابت های المپیک ریو.

نکته حائز اهمیت دیگر ، تاثیر آرامش در اردوهاست. برگزاری اردوی تیم ملی با سرمربیگری فریبرز عسکری در محل آکادمی المپیک و دوری از فضای فدراسیون و آمد و شدها، به طور حتم آرامش را به تمرین تیم ملی وارد کرده است که اگر اینگونه نبود، چنین نتایجی حاصل نمی شد.

اما در بخش بانوان ضعف تکنیکی و همچنین تاکتیکی کاملآ مشهود است که نیاز به کارشناسی بیشتر و مباحث مفصل تر خاص خود را دارد.

تیم ملی مردان با ترکیب مهدی اسحاقی (وزن ۵۴- کیلوگرم)، هادی تیران ولی‌پور (وزن ۵۸- کیلوگرم)، سروش احمدی (۶۳- کیلوگرم)، سالار وحیدی (وزن ۶۸- کیلوگرم)، مهدی جلالی (وزن ۷۴- کیلوگرم)، عرفان ناظمی (۸۰- کیلوگرم) و سعید رجبی (۸۷- کیلوگرم) در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد.

ترکیب تیم ملی زنان کشورمان را نیز فاطمه مداحی (وزن ۴۶- کیلوگرم)، ناهید کیانی (وزن ۵۳- کیلوگرم)، طیبه پارسا (وزن ۵۷- کیلوگرم) و پریسا جوادی (وزن ۶۲- کیلوگرم) تشکیل داده بودند.

انتهای پیام

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید