www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۵۷ 1398/02/28

شکست غول های کیک بوکسینگ در اولین گام !

پتروسیان و یودسانکلای با قبول شکست برابر حریفان خود از حضور در تورنمنت نیمه نهایی “وان چمپیونشیپ” باز ماندند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، رویداد ONE Championship: Enter The Dragon جمعه شب در سنگاپور برگزار شد.

مهمترین اتفاق مبارزات این رویداد برگزاری مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت جایزه بزرگ ۷۰ کیلوگرم بود. تورنمنتی که فاتح آن صاحب ۱ میلیون دلار امریکا می شود و چنین جایزه ای در تاریخ کیک بوکسینگ جهان بی سابقه است.

به هر روی تا قبل از شب مسابقه پیش بینی ها از شانس بالای جورجیو پتروسیان فایتر ارمنی-ایتالیایی که سابقه قهرمانی دو دوره مسابقات K-1 World MAX و همچنین قهرمانی GLORY را در کارنامه خود دارد برای فتح تورنمنت حکایت داشت و پس از او یودسانکلای فِیرتکس ستاره تایلندی موآی تای جهان به عنوان شانس دوم برای فتح تورنمنت محسوب می شد اما این پیش بینی ها در شب مسابقه در حد همان پیش بینی بود و در عمل اتفاق دیگری را شاهد بودیم.

پچموراکوت پِچییندی از تایلند که رقیب جورجیو پتروسیان بود توانست با ارائه یک مبارزه قابل قبول و نزدیک در طی سه راند با رای غیر متحد داوران پیروز میدان شود.
در دیگر مبارزه این مرحله سامی سانا فایتر بلند قامت فرانسوی توانست شگفتی ساز شود و با عملکردی خیره کننده یودسانکلای بزرگ را ناک دان کرد و حتی تا آستانه ناک اوت هم پیش برد ولی در نهایت با رای هر سه داور و با امتیاز برنده مبارزه شد و به نیمه نهایی راه یافت.
در یکی دیگر از مبارزات جذاب این مرحله انریکو کِل آلمانی قهرمان K-1 World MAX در سال ۲۰۱۳ به مصاف جبار عسکروف روسیه ای مشهور به چنگیز خان رفت. دو فایتر پیش از این یک بار در سال ۲۰۱۵ و در تورنمنت Kunlun Fight به مصاف یکدیگر رفته بودند که در آن مبارزه عسکروف موفق شد با هوک راست انریکو را ناک اوت کند.در مبارزه دیشب هم عسکروف به وضوح بهتر از انریکو کل بود و در نهایت با رای متحد داوران پیروز میدان گشت و راهی نیمه نهایی شد.
در چهارمین مبارزه مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت هم جو ناتاووت تایلندی با ناک اوت فنی در راند سوم توانست ساشا مویزا اوکراینی که جایگزین اندی ساور (به دلیل آسیی دیدگی و انصراف از حضور در مسابقات) شده بود را مغلوب کند و جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کند.
بدین ترتیب در مرحله نیمه نهایی تورنمنت که در یکی از رویدادهای آتی سازمان وان چمپیونشیپ برگزار خواهد شد ، جو ناتاووت با پچموراکوت مبارزه می کند و سامی سانا با جبار عسکروف نبرد خواهد داشت.
در یکی دیگر از مبارزات مهم مسابقات دیشب هم که مبارزه عنوان قهرمانی دسته ولترویت (۷۷ کیلوگرم) بود شگفتی دیگری رخ داد و نیکی هُلزکن هلندی قهرمان اسبق GLORY در مبارزه با رِگیان اِرسل مغلوب شد و فایتر سورینامی به عنوان اولین قهرمان دسته ولترویت سازمان ONE Championship معرفی شد.

آخرین اخبار