www.khabarrazmavar.ir

در مصاحبه با شقاقی مطرح شد؛

شناسه خبر : ۲۲:۰۸ 1396/07/29

هزار راه نرفته فدراسیون کاراته برای سبک های آزاد

احمد شقاقی، نایب رئیس فدراسیون کاراته اقدامات و برنامه های این فدراسیون برای کاراته سبک های آزاد را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، بسیاری از ورزشکاران سبک های آزاد کاراته از نبود اتحاد بین مسئولان این سبک ها و همچنین بی مهری هایی که به این بخش از کاراته می شود انتقاد دارند و خواستار رسیدگی به این مسائل هستند.

نایب رئیس فدراسیون کاراته معتقد است، مدیریتی بی نقص در این فدراسیون وجود دارد و برای رسیدگی به وضعیت سبک های آزاد تلاش های مستمری در حال انجام است.

احمد شقاقی به حضور ملی پوشان سبک های آزاد کاراته در رقابت های صربستان هم اشاره کرد و در این باره گفت : مسابقات بلگراد مسابقاتی تدارکاتی برای تیم ملی محسوب می شد که سطح قابل قبولی داشت و بچه ها توانستند خودشان را محک بزنند.

وی اظهار داشت: از آنجا که مدال های مسابقات KWU باارزش هستند است هدف اصلی فدراسیون کاراته حضور قدرتمند در این پیکارهاست.

امیدوارم سبک کیوکشین هم المپیکی شود

نایب رییس فدراسیون کاراته گفت: با توجه به رایزنی هایی که مسئولان جهانی انجام می دهند امیدوارم کاراته آزاد – کیوکشین هم وارد المپیک شود. باید بخش های ورزش کاراته را واحد کنیم و در بخش کاراته آزاد و کنترل ورزشکاران را در دنیا به جایگاه واقعیشان برسانیم.

وی افزود: اگر کاراته آزاد و کنترل به بخشی واحد تبدیل شوند به طور قطع پیشرفت چشمگیری خواهیم داشت. با توجه به اینکه حدود پانزده سال پیش سازمان سبک های آزاد در کشور راه اندازی شد و هرساله مسابقات انتخابی در بخش آزاد تیم ملی انجام می شود. اما انسجامی که در حال حاضر با مدیریت بی نقص فرجی وجود دارد باعث شده است تا کاراته رشد کند.

شقاقی تاکید کرد: کاراته سبک های آزاد در مسیری قرار گرفته است که حرفی برای گفتن در سطح جهانی دارد، چون همانطور که گفته شد با تشکیل سازمان کاراته آزاد رشد فنی کاراته هم در بخش داوری و هم دربخش کنترل امکان پذیر شده است .

وی اضافه کرد: فدراسیون لیگ یک کاراته آزاد را راه اندازی کرد و داوران با این مسابقات به تجربیات خود اضافه کردند. البته داوران این عرصه هنوز حرفه ای نیستند اما امیدوارم این مشکل هم مرتفع شود. ورزشکاران در بخش کنترل حرفی برای گفتن دارند و این امر می تواند انگیزه ای برای کاراته آزاد باشد.

نایب رییس فدراسیون کاراته اعلام کرد: سازمان سبک های آزاد توانست در میان ورزشکاران انگیزه ایجاد کند تا ورزشکاران سبک های مختلف بتوانند رشد فنی و کیفی داشته باشند.

کارگروه های آموزشی کاراته راه اندازی می شود

شقاقی درباره برنامه های آتی این فدراسیون برای انسجام تیم ملی سبک های آزاد کاراته گفت: به دستور رییس فدراسیون کاراته کارگروه های آموزشی کاراته راه اندازی خواهد شد. همچنین برنامه هایی در زمینه آموزش داور و مربی در قالب تربیت مدرس با این هدف که تکیه بر یک فرد نباشد وجود دارد ؛ یعنی ما بتوانیم از افرادی که هم از لحاظ تحصیلات و هم از نظر فنی در سطح بالایی قرار دارند هم استفاده داشته باشیم .

وزارت ورزش از کاراته آزاد حمایت کند

شقاقی افزود: وزارت ورزش باید از سبک هایی که مجوز از فدراسیون گرفتند و آزادانه فعالیت می کنند حمایت مالی کند چرا که سبک های آزاد گسترده هستند و بودجه فدراسیون به اندازه ای نیست که همه این سبک ها را تحت پوشش قرار دهد و امیدوارم که حمایت ها بیشتر شود چرا که فدراسیون با مشکلات مالی روبه رو است.

نایب رییس فدراسیون کاراته در پایان گفت: زمان آن رسیده است که همه متحد شوند. از عزیزان کاراته آزاد درخواست می کنم که یکدست شوند تا بتوانیم جایگاه کاراته را رشد دهیم و آن را در جهان تثبیت کنیم.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید