www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۸:۳۰ 1401/12/13

سیفی: حیف شد آهنگریان مهاجرت کرد؛ بالاترین قرارداد لیگ را با ۵۰ میلیون گرفتم

دارنده سه مدال طلای بازی‌های آسیایی گفت: برای کسب مدال چهارم بازی‌های آسیایی شب و روز ندارم و لحظه شماری می‌کنم این اتفاق قشنگ بیفتد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ؛ محسن محمدسیفی در گفت‌وگوی ، در خصوص قهرمانی با تیم دانشگاه آزاد در لیگ برتر ووشو اظهار داشت: این چهارمین قهرمانی‌ام با تیم دانشگاه آزاد بود. طبق سالیان گذشته یک تیم منسجم و همدل و با کادرفنی خوب متشکل از دوستان خوبم علی شیرآقایی و علی دهقان که هر دو از مربیان تیم ملی هستند، داشتیم. تیم ما از لحاظ فنی شرایط خوبی داشت و اکثر بازیکنان ما نیز جز دو، سه نفر برتر اوزان خود در کشور هستند.

وی در خصوص شکست تیم پاس ناجا در دیدار نهایی گفت: فینال خیلی نزدیک و جذاب بود. اینکه بازی یک طرفه نباشد خیلی جذاب‌تر است و در این دیدار نیز سرنوشت قهرمانی به بازی آخر کشیده شد. اگر معین تقوی خدایی نکرده بازی را واگذار می‌کرد نتیجه نهایی 7-7 می‌شد و باید قرعه‌کشی انجام می‌شد تا در سه وزن ساندا مسابقه بدهیم. مسابقه آخر نیز سه رانده شد و راند نخست را معین تقوی واگذار کرد و شرایط سخت و حساسی بود، اما در انتهای داستان خدا را شکر تیم ما قهرمان شد.

ووشو , ووشو ایران , محسن محمدسیفی ,

دارنده سه مدال طلای بازی‌های آسیایی عنوان کرد: باید از دکتر لشکری ریاست تربیت بدنی دانشگاه آزاد بابت حمایت از تیم و اسحاقی سرپرست تیم برای تلاش‌های شبانه‌روزی تشکر کنم. خیلی خوشحال هستم لیگ برگزار شد؛ چرا که کرونا باعث مختل شدن تمرینات تیم ملی شده است و ورزشکاران به خاطر حضور در لیگ تمرینات خود را پیگیری کردند. لیگ  از لحاظ مالی به هر حال برای ورزشکاران بد نیست و از لحاظ تمرینی نیز باعث آمادگی بچه‌ها برای حضور در انتخابی تیم ملی برای بازی‌های آسیایی خواهد شد. از صدیقی و عوامل فدراسیون تشکر می‌کنم که لیگ را مانند سالیان گذشته به نحو احسن برگزار کردند.

سیفی خاطرنشان کرد: قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ چندان اهمیت ندارد و اصل داستان تیم ملی است که سال آینده مسابقات خیلی مهمی به خصوص بازی‌های آسیایی را در پیش داریم که همواره ووشو مدال‌آور بوده است. اصل داستان نیز کسب مدال طلا است که باعث می‌شود در رنکینگ جایگاه کشورمان بالاتر برود. امیدوارم همه اتفاقات باعث شود که در بازی‌های آسیایی نتایج درخشانی را به ارمغان بیاوریم.

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد بازیکن جوانی در لیگ باعث تعجب او شد، گفت: قطعاً ورزشکاران خوبی دیدم اما عملکرد بازیکنی باعث تعجب نشد. ورزشکاران جوانی که خیلی فنی هستند  و کارهایی انجام می‌دهند که بازیکنان باتجربه می‌کنند.  قطعاً در آینده حرف‌های زیادی را از چند بازیکن می‌شنویم. من از لیگ به عنوان استعداد وارد تیم ملی شدم و بعد از آن نیز جوانانی مانند آهنگریان، صبری، عارفی مقام، موسوی و محرمی به تیم ملی رسیدند. با وجودی که کرونا خیلی لطمه زد، اما چرخه بازیکن سازی متوقف نشده است. بالاخره سیفی نیز مانند حسین اوجاقی، محمدرضا جعفری و علی میمیران یک روز می‌رود و یاید جوانان بیایند و پرچم ووشو را بالا نگه دارند.

ووشو , ووشو ایران , محسن محمدسیفی ,

دارنده 5 مدال طلای جهان در خصوص اینکه سفر آهنگریان به کانادا به قصد مهاجرت انجام شده است یا امکان حضور او در تیم ملی وجود خواهد داشت، گفت: فکر نکنم دیگر عرفان را در تیم ملی داشته باشیم. دوست داشتم عرفان دومین مدال طلای بازی‌های آسیایی را کسب کند و بعد برود، اما شرایطی پیش آمد که باید زودتر می‌رفت. در حال حاضر نیز به همراه خانواده مستقر شده است و کار خود را به عنوان مربی و ورزشکار شروع کرده است. آهنگریان ورزشکار خوب بود و رفتنش خیلی حیف بود.

سیفی در خصوص آنکه آهنگریان قصد مبارزه برای کانادا را دارد، گفت: اطلاعی از این مورد ندارم و فکر نکنم به این زودی‌ها چنین تصمیمی داشته باشد. با توجه به اینکه درگیر کارهای رفتن و اقامتش بود، خیلی تمرین نداشت. با توجه به اینکه در سالیان اخیر هم اتاقی بودیم، خیلی دوست داشتم همراه با هم دو مدال خوشرنگ از بازی‌های آسیایی بگیریم، اما قسمت اینگونه شد. عرفان خیلی پسر لایقی است و امیدوارم در هر نقطه‌ای از دنیا که هست بهترین اتفاق‌ها برای او بیفتد.

وی در خصوص اینکه چقدر در مهاجرت ورزشکاران مسائل اقتصادی تاثیرگذار است: عمده این داستان به خاطر مشکلات اقتصادی و شرایط زندگی کردن است. از معدود ورزشکارانی هستم که استخدام اداره ورزش و جوانان هستم و فکر می‌کنم تنها  چند نفر این شرایط را داشته باشیم. اصلاً نمی‌خواهم عددی را بگویم، اما حقوق ما در حد خرید دو عدد مکمل است. ورزشکاران با مردم عادی متفاوت هستند و علاوه بر زندگش شخصی، زندگی ورزشی نیز داریم که هزینه‌هایی دارد. پک ساندا 7 میلیون شده است و یک دست لباس ووشو حدود 2.5 میلیون تومان است که حدود 40 تا 50 درصد حقوقم است.

ملی‌پوش تیم ملی ووشو در خصوص میلغ قرارداد خود گفت: حدود 50 و خورده‌ای میلیون قراردادم بود و ته داستان ووشو که بالاترین قرارداد لیگ را گرفتم این مبلغ است. خدا رو شکر که آب باریکه‌ای کنار زندگی‌ام است، اما واقعاً خیلی عدد ناچیزی است و شرایط خوب نیست و امیدوارم بهتر شود.

ووشو , ووشو ایران , محسن محمدسیفی ,

سیفی در خصوص نیاز تدارکاتی تیم ملی ووشو برای بازی‌های آسیایی افزود: حتماً باید حداقل یک اردوی مشترک با یک تیم خیلی خوب از جنوب شرق یا مثل روسیه داشته باشیم. اگر امکان داشته باشد قبل از بازی‌های آسیایی در یک میدان بین‌المللی بین‌المللی در هر سطح شرکت کنیم خیلی خوب خواهد شد. حتی می‌توانیم مانند قبل از بازی‌آسیایی گذشته جامی مانند پارس برگزار کنیم. ترکیب تیم ما خیلی جوان است و نیاز است این جوانان با آمادگی مناسب در بازی‌ها شرکت و برای کسب مدال بجنگند. قطعاً چینی‌ها تمام تلاش خود را انجام می‌دهند بیشترین مدال طلا را کسب کنند و به عنوان میزبان با شرایط ویژه شرکت خواهد کرد.

وی در خصوص انگیزه‌های خود برای کسب چهارمین مدال طلای بازی‌های آسیایی گفت: برای این مدال شب و روز ندارم و لحظه شماری می‌کنم این اتفاق قشنگ بیفتد. البته امکان دارد این اتفاق نیز نیفتد و یک روی ورزش باخت است. امروز در این مصاحبه می‌گویم و حتماً بعد از بازی‌های آسیایی نیز به این مصاحبه اشاره خواهم کرد که واقعاً تمام تلاشم را با تمام وجود برای مدال طلا انجام می‌دهم و ذره‌ای از طرف سیفی نمی‌گذارم برای این مدال کمبود بماند. امیدوارم خدا کمک کند و این اتفاق بیفتد.

دارنده سه مدال طلای جام‌جهانی ووشو در خصوص تجربه‌اش از حضور در مسابقات MMA گفت: واقعاً شرایط برگزاری، قفس  و مسابقه با ووشو خیلی متفاوت است. تجربه جدیدی بود و واقعاً لذت بردم. امیدوارم بتوانم دوباره در قفس سازمان BRAVE حاضر شوم و مسابقه بدهم.

سیفی در خصوص اینکه گفته می‌شود جذابیت MMA باعث تحت تاثیر قرار دادن تمام رشته‌های رزمی شده است، تاکید کرد: این حرف، حرف درستی است، اما عاشق ووشو هستم. قطعاً اگر بخواهم مقایسه کنم، برای من ووشو اولویت است . مسابقات MMA جذابیت خود را دارد و شرایط آن نیز ویژه است. مسابقات این رشته یک پله از همه مسابقات رزمی بالاتر است و خیلی شرایط ویژه‌ای دارد.

وی در مورد مسابقات آینده‌اش گفت: چند روز پیش مسابقه‌ای در صربستان برگزار شد، اما متاسفانه به من ویزا ندادند و طبق صحبت با مدیر برنامه‌هایم اگر تا قبل از خردادماه و پیش از اردوی تیم ملی بتوانم یک مسابقه دیگر بدهم خیلی خوب است و اگر نشود بعد از بازی‌های آسیایی این کار را انجام خواهد داد خیلی دوست ندارم زمان حضور در اردوی تیم ملی تمرکزم غیر از بازی‌های آسیایی روی حضور و مبارزه در قفس باشد.

سیفی در پایان خاطرنشان کرد: از دوستان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک درخواست می‌کنم در سال بازی‌های آسیایی به رشته‌های مدال‌آور نگاه ویژه داشته باشند. برای دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم هر چه زودتر سلامت شوند. در بازی‌های آسیایی ووشو، تکواندو و کاراته وجود ندارد و همه ما یک کاروان هستیم و امیدوارم مدال‌های خوشرنگی کسب کنیم و دل مردم را که این روزها اصلاً حالشان خوب نیست را شاد کنیم.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید