www.khabarrazmavar.ir

سهل انگاری عجیب از نوع کاراته /

شناسه خبر : ۱۳:۳۷ 1396/05/01

چشمان اشکبار عباسعلی در مقابل چمدان بسته نورچشمی ها!

تنها نماینده بانوان ایران در رقابت های قهرمانی جهان در حالی بدون مربی و با چشمانی اشکبار راهی لهستان شد که عده ای بدون سمت چمدان هایشان را برای این سفر بستند و همراه ملی پوشان راهی شدند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، رقابت های جهانی کاراته به میزبانی لهستان از دوم تا پنجم مرداد درحالی برگزار می‌شود که تنها قهرمانان هر قاره و مدال آوران مسابقات جهانی سال گذشته جواز حضور در این مسابقات را به دست آورده اند.

در بخش مردان، تیم ایران امیرمهدیزاده، علی اصغر آسیابری، ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج زاده را در ترکیب خود دارد اما در بخش بانوان، تنها حمیده عباسعلی است که جواز حضور در بازی‌های جهانی لهستان را به دست آورده است.

نکته قابل توجه اینجاست که تنها بانوی کاراته ایران در رقابت های جهانی، بدون مربی و با چشمانی گریان به لهستان اعزام شده و سمانه خوش قدم ، مربی تیم‌ ‌ملی در آخرین لحظات قبل از پرواز از سفر جامانده است.

شنیده ها حاکی از آن است که مربی بانوان در فرودگاه متوجه شده است که مهلت ویزای شینگن مولتی او به پایان رسیده اما این اتفاقی نیست که بتوان به راحتی باور کرد فدراسیون نشینان هیچ اطلاعی از آن نداشته اند و تنها یک سهل انگاری باشد! مگر می شود ویزای مربی تنها بانوی ورزشکار را کسی قبل از رفتن به فرودگاه بررسی نکرده باشد؟

سمانه خوش قدم، درباره این اتفاق به روزنامه شرق گفته است: تا قبل از اعزام به آسیایی قراقستان، پاسپورت من در اختیار فدراسیون بود و از پایان اعتبار ویزایم بی خبر بودم، البته فدراسیون این اطمینان را به من داده بود که روادیدم مشکلی ندارد.
مربی بانوان کاراته همچنین به این نکته هم اشاره کرد که فدراسیون پیش از این به من گفته بود تو را همراه تیم نمی بریم ، چون از نظر اعزام مربی به لهستان محدودیت داریم، اما با پیگیری هایی که انجام دادم آنها را متقاعد کردم که عباسعلی به حضور یک مربی خانم احتیاج دارد و آنها پذیرفتند.

فدراسیون کاراته به راحتی از این موضوع عبور کرده و متاسفانه مسئولان فدراسیون هنوز مقابل این اتفاق سکوت کرده اند و پاسخگوی تلفن های همراه خود نیستند.

باتوجه به صحبت های خوش قدم، این علامت سوال بزرگ ایجاد می شود که چطور ویزاهای همه اعضای کاروان ایران پیش از سفر بررسی شده بود به جز روادید مربی بانوان؟ آیا فدراسیون از صحبت های مربی بانوان قانع نشده بود و سرحرف اولش که نباید وی اعزام شود مانده بود یا باور کنیم فدراسیون هدفش بردن خوش قدم بود، اما تنها یک اشتباه کوچک، عباسعلی را از مربی اش جدا کرد؟

آنچه از شواهد پیداست عدم اعزام مربی تنها نماینده بانوان در رقابت های ورلدگیمز برای برخی از فدراسیون نشین ها خیلی هم موضوع مهمی نبوده! در مقابل عده ای چمدانشان را برای این سفر بستند و همراه ملی پوشان راهی شدند که حضورشان برای ما قابل توجیه نیست، اما گویا حضورشان در لهستان برای فدراسیون از مربی بانوان هم مهمتر بوده است.

باقری، نایب رییس بانوان فدراسیون کاراته هم با بیان اینکه با توجه به حساسیت مسابقات سر تاتامی هستم، از پاسخ دادن راجع به اتفاقی که برای مربی بانوان افتاد سرباز زد.

اکنون باید منتظر روز مسابقه باشیم تا مشخص شود چه کسی در کوچ تنها بانوی ایرانی در مسابقات لهستان می نشیند.

شهرام هروی به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته در بخش مردان کنار ملی پوشان حضور دارد.

مسعود رهنما ، سرمربی سابق تیم ملی کاراته و عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی نیز همراه ملی پوشان راهی مسابقات شده است و رئیس فدراسیون علت اعزام وی را حضور در جلسه کمیته فنی فدراسیون جهانی عنوان کرده است.

علاوه بر رهنما، آشوری، دبیر فدراسیون که ظاهرا مدیر تیم های ملی مردان و بانوان! نیز هست و مدیر روابط عمومی فدراسیون کاراته نیز همراه تیم اعزام شده اند.
این در حالی است که برخی در دوران رییس جدید تقریبا هیچ سفری را از دست نداده اند و به واسطه مسئولیتشان، حضورشان در فدراسیون بسیار مفیدتر از همراهی تیم ملی و تحمیل هزینه های اضافی و غیر ضروری است.

در شرایطی که فدراسیون کاراته هزینه پرداخت مطالبات مربیانش را هم ندارد و چند ماه است که به آنها حق الزحمه ای پرداخت نکرده ، سوال اینجاست آیا راهی کردن افراد اضافی همراه تیم تا این حد اهمیت داشت که فدراسیون به خاطر آنها مجبور شود دست به جیب شود؟

رقابت‌ها ی کاراته ورلد گیمیز در بخش انفرادی کاتا و کومیته برگزار خواهد شد و در مجموع ۹۶ ورزشکار در دو بخش مردان و زنان ۹۶ به مصاف هم خواهند رفت.

باتوجه به اینکه سایت رسمی فدراسیون جهانی کاراته، در بررسی خود از شانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا، به ایران لقب «امپراطور جدید آسیا» داده است ، انتظار از نمایندگان کشورمان بالاست و امیدواریم نتایج مناسبی نصیب کاراته ایران شود.

انتهای پیام

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید