www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۲۱ 1395/01/31

سرمربی تیم ملی جودو: شانس کسب چهارمین سهمیه المپیک را هم داریم

سرمربی تیم ملی جودو با ابراز رضایت از عملکرد جودوکاران ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: جودوی ایران حتی این شانس را دارد که توسط سعید مرادی به چهارمین سهمیه المپیک نیز دست یابد. محمد منصوری در گفت‌وگو با پایگاه خبری رزم نیوز درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی جودوی ایران در رقابت‌های قهرمانی […]

سرمربی تیم ملی جودو با ابراز رضایت از عملکرد جودوکاران ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: جودوی ایران حتی این شانس را دارد که توسط سعید مرادی به چهارمین سهمیه المپیک نیز دست یابد.

محمد منصوری در گفت‌وگو با پایگاه خبری رزم نیوز درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی جودوی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا که با یک مدال نقره خجسته و یک مدال برنز ملایی و کسب عنوان ششمی در قاره کهن همراه بود، اظهار کرد: در مجموع با توجه به اینکه تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها را در این رقابت‌ها به همراه داشتیم از عملکرد جودوکاران راضی هستم و از سوی دیگر به خاطر اینکه جودوکاران ایران به غیر از ملایی و محجوب در ماه‌های اخیر در هیچ مسابقه‌ای حضور ندشتند، عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند.

سرمربی تیم ملی جودو افزود: جودوکاران جوان تیم ملی بسیار خوب جنگیدند و کم نگذاشتند. علیرضا خجسته نماینده وزن 66- کیلوگرم ایران با وجودی که برای اولین بار در این رقابت‌ها حاضر می شد موفق شد مقابل بزرگان جودوی دنیا به برتری برسد و در نهایت با کسب مدال نقره آسیا 240 امتیاز در رنکینگ جهانی به دست آورد و توانست سهمیه قاره‌ای برای حضور در المپیک را از آن خود کند.

وی در ادامه با بیان اینکه جودوی ایران حتی شانس کسب چهارمین سهمیه را توسط سعید مرادی در وزن 90- کیلوگرم دارد، افزود: به احتمال فراوان ملایی، محجوب، خجسته و مرادی به دو تورنمنت باکو و قزاقستان که در کسب سهمیه المپیک اثرگذار است اعزام خواهند شد. اگر خجسته که سهمیه قاره‌ای‌اش قطعی شده بتواند در این دو رویداد موفق به کسب عنوان شود، شانس زیادی دارد تا در بین 22 نفر ابتدایی رنکینگ قرار گیرد و سهمیه حضور در المپیک را از آن خود کند. در آن صورت مرادی که توانست با کسب عنوان هفتمی در رقابت‌های قهرمانی آسیا 60 امتیاز به دست بیاورد این شانس را دارد تا از سهمیه قاره‌ای استفاده کند و به عنوان چهارمین نماینده ایران در المپیک معرفی شود.

منصوری با بیان اینکه کسب چهارمین سهمیه به وسیله جودوکاران ایران منوط به عملکرد خوب خجسته در دو رویداد باکو و قزاقستان است گفت: ما به خاطر اینکه این شانس را از دست ندهیم به دنبال این هستیم مرادی را نیز به این دو تورنمنت اعزام کنیم. صرف حضور خجسته و مرادی در تورنمنت باکو و قزاقستان برای آن‌ها امتیازآور است و امیدوارم در پایان این دو تورنمنت بتوانیم خجسته را در بین 22 نفر ابتدایی رنکینگ ببینیم و مرادی هم با کسب سهمیه قاره‌ای راهی المپیک شود.

سرمربی تیم ملی جودو با ابراز رضایت از عملکرد سعید ملایی و جواد محجوب، دو المپیکی جودوی ایران در رقابت‌های قهرمانی قزاقستان، خاطرنشان کرد: محجوب مقابل حریف مغولستانی که مدال طلا و نقره المپیک را در کارنامه داشت بسیار خوب جنگید و ملایی نیز مقابل حریف لبنانی که برزیلی‌الاصل است بسیار خوب ظاهر شد و حتی این شانس را داشت تا به مدال طلای این وزن برسد. مطمئنا این دو جودوکار ما شانس کسب مدال در المپیک را دارند.

وی در پایان خواستار حمایت هرچه بیشتر وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از جودوکاران ایران شد و گفت: جودوی ما پتانسیل بالایی برای کسب موفقیت در میدان‌های بزرگ دارد. فقط مقداری حمایت و توجه می‌خواهد تا بتواند برای ورزش ایران افتخارآفرین شود.

منبع:خبرگزاری ایسناTel-razmavar1

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.