www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۲:۱۳ 1396/11/09

زنگ خطر کاراته ایران در پی مقام سومی در پاریس

کاراته ایران در رقابت های کاراته وان پاریس در مجموع سوم شد و زنگ خطر برای کاراته به صدا درآمد .

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته وان سال ۲۰۱۸ در روزهای ششم تا هشتم بهمن ماه به میزبانی فرانسه در پایتخت این کشور برگزار شد و پرونده کاراته کشورمان با کسب ۲ مدال طلا و ۵ مدال برنز در این رقابت ها بسته شد .

در این رقابت ها که با حضور ۷۵۶ کاراته کا از ۸۱ کشور در پاریس برگزار شد تیم مردان کشورمان در بخش کومیته به مقام قهرمانی رسید و کاراته ایران در مجموع پس از ژاپن و فرانسه ، در رده سوم جدول این رقابت ها قرار گرفت .

در افکار عمومی و طبق انعکاس اخبار در رسانه ها ظاهر نتیجه کسب شده برای کاراته ایران قابل قبول و حتی خوب جلوه داده شده است. در صورتیکه که هیچ رسانه ای به تحلیل درست عملکرد تیم های ایران در این رقابت ها نپرداخته و به قهرمانی کاراته مردان ایران در این رقابت ها و در مجموع سومی ایران در هر دو بخش بانوان و مردان پرداخته شده است .

البته که کسب هر دو مدال طلای سنگین وزن کشورمان توسط ذبیح اله پورشیب کاپیتان ارزشمند تیم ملی کاراته مردان ایران و همینطور سجاد گنج زاده طوفان کاراته جهان ، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است اما نباید از تحلیل صحیح این رقابت ها غافل شد .

آنچه که واضح و مبرهن است این است که در وهله نخست ایران در ورزش کاراته از پتانسیل بالایی برخوردار است و با نگاهی اجمالی می توان به عملکرد نه چندان راضی کننده در کاراته وان پاریس رسید . وجه دیگر این رقابت ها حضور پرتعداد ایران در این مسابقات بود. با یک حساب ساده ی سرانگشتی می توان متوجه شد که تعداد شرکت کننده های ایران شاید از تمام کشورهای شرکت کننده بیشتر بود .

در واقع ایران در بخش بانوان با ۲ تیم و در بخش مردان نیز با ۳ تیم در رقابت های کاراته وان شرکت کرد و در مجموع ایران ۵ تیم در این رقابت ها شرکت داد .

تیم ایران قهرمان جهان است و نتیجه کسب شده شاید به ظاهر راضی کننده باشد اما توقعی جز این هم نبود.

بخصوص در تیم مردان که می توان گفت کاراته ایران به بلوغ خود رسیده است و چه بسا باید بیشتر از دو مدال طلا کسب می شد .

در تیم بانوان هم که متاسفانه شاهد نتایج ضعیف بودیم و پرونده تیم پرتعداد بانوان کشور تنها با کسب یک مدال برنز طراوت خاکسار بسته شد که البته در جای خود به تحلیل این نتیجه ضعیف خواهیم پرداخت . اما نکته مهمی که در این بین وجود دارد بحث المپیک است . آوردگاهی که برای تمام کشورها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از زمانی که کاراته المپیکی شده با توجه به پتانسیل این رشته پرجمعیت در ایران، چشم امید ورزش و مردم کشور به مدال آوری کاراته است .

در شرایطی که فدراسیون جهانی کاراته هنوز به صورت شفاف نحوه ی کسب سهمیه المپیک را مشخص نکرده و تنها اخیرآ این موضوع مطرح شد که مسابقات کاراته وان معیاری برای حضور در المپیک است اما هنوز هیچ گونه برنامه مشخصی برای کسب سهمیه المپیک به طور شفاف مطرح نشده است ، به طور حتم انتظار برنامه ریزی مدون از مسولین کاراته کشور وجود دارد تا بتوانیم بهترین نتایج را در تمام مسابقات کسب کنیم .

تفاوت نتایج در سنگین وزن و سبک وزن نمایندگانمان به هیچ وجه راضی کننده نیست و آنچه مسلم این است که واقعیت کاراته کشور این نیست !

وجه دیگر این مسابقات پشتوانه سازی اکثر کشورهای شرکت کننده در این رقابت ها بود . همانگونه که دیده شد سایر کشورها از نمایندگان خود در سطح امید و حتی جوانان استفاده کردند و این خود زنگ خطری است برای کاراته ایران که سن بازیکنانمان رو به افزایش است و تا چشم برهم زدنی این سه سال هم می گذرد و به المپیک می رسیم و امیدواریم با این روند کاراته کشور کاسه ی چه کنم چه کنم بدست نگیرد و باید دید که آیا مسولین کاراته ایران فکری برای این موضوع دارند یا نه !

مدال آوران ایران در رقابت های کاراته وان پاریس :

وزن ۸۴-کیلوگرم: ذبیح اله پورشیب / مدال طلا

وزن ۸۴+کیلوگرم: سجاد گنج زاده / مدال طلا

وزن ۵۵-کیلوگرم: طراوت خاکسار /مدال برنز

وزن ۶۷-کیلوگرم: هامون درفشی پور / مدال برنز

وزن ۷۵-کیلوگرم: بهمن عسگری /مدال برنز

وزن ۸۴+کیلوگرم: صالح اباذری / مدال برنز

کاتای تیمی (ابوالفضل شهرجردی، میلاد دلیخون و علی زند) / مدال برنز

امیر مهدی زاده، سعید احمدی و ابراهیم حسن بیگی در اوزان ۶۰، ۶۷ و ۷۵ کیلوگرم در بخش مردان با عنوان پنجمی به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند.

یادآور می شود در جدول رده بندی رقابت های کاراته وان پاریس ، تیم ژاپن در مجموع مردان و بانوان ، و هر دو بخش کاتا و کومیته با کسب ۵ مدال طلا ، ۳ مدال نقره و ۱ مدال برنز در صدر ایستاد و کشور میزبان با ۳ مدال طلا ، ۵ مدال نقره و ۴ مدال برنز در مکان دوم قرار گرفت . اسپانیا با ۱ مدال طلا ، ۱ مدال نقره و ۳ مدال برنز چهارم شد و تیم های مالزی ، چین و قزاقستان هر کدام با ۱ طلا پنجم شدند .

انتهای پیام

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید