www.khabarrazmavar.ir

حاشیه های هفته نخست رقابت های لیگ جودو؛

شناسه خبر : ۱۳:۳۶ 1396/05/14

زنگ خطر برای سرمربی بزرگسالان به صدا درآمد/ فریادهای عجیب رودکی برسر داوران

رقابت های لیگ برتر و دسته یک جودو در حالی از روز جمعه ۱۳ مرداد آغاز شد که عملکرد ضعیف ۳ نماینده از مجموع ۴ مسافر رقابت های قهرمانی جهان، زنگ خطری جدی برای محمد منصوری، سرمربی تیم به صدا درآورد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، هفته نخست از سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر و دسته یک جودو با حاشیه هایی همراه بود.

لیگ برتر جودو امسال تنها با حضور ۵ تیم نیروی زمینی، پاس خراسان رضوی، نفت مسجد سلیمان، تجارت گستران خوارزمی و پیام نور فارس برگزار می شود، این در حالی است که باتوجه به تعطیلی یک ساله لیگ و رایزنی های طولانی مدت با حامیان مالی مختلف، انتظار می رفت تعداد تیم های بیشتری از این مسابقات استقبال کنند، اما این اتفاق در عمل رخ نداد.

قوانین سخت گیرانه سازمان لیگ جودو برای رقابت های امسال

یکی از دلایل اصلی تعداد محدود تیم های شرکت کننده در لیگ امسال جودو، وضع قوانین سخت گیرانه سازمان لیگ است.
حبیب ایگدر، سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان دراین خصوص می گوید: در طول ۸ سالی که در رقابت های لیگ شرکت می کردیم، امسال برای اولین بار بود که شاهد نظم خاصی بودیم. سازمان لیگ از ابتدا قوانینی وضع کرد از جمله اینکه باید از نظر نوع پوشش جودوکاران، تابع قانون فدراسیون بین المللی باشیم. لباس های اعضای تیم همه باید یک دست و پشت آن شماره نویسی می شد. دیگر اینطور نبود که هر تیم هرطور دلش می خواهد شرکت کند و از این جهت برخی تیم ها بضاعت کافی مالی نداشتند تا با این شرایط وارد لیگ شوند.

دو باخت تجارت گستران در هفته اول

در رقابت های هفته نخست هر تیم یا دو مسابقه برگزار کرد و یا یک دور با قرعه استراحت روبرو شد. تیم تجارت گستران خوارزمی تنها تیمی بود که دو مسابقه انجام داد و در هر دوی آنها شکست را پذیرفت.
دانشگاه پیام نور فارس پس از استراحت در دور اول، با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل تجارت گستران خوارزمی به پیروزی دست یافت.
نفت مسجد سلیمان موفق شد ۳ بر ۲ پاس خراسان رضوی را شکست دهد. این تیم در دور دوم استراحت داشت.
نمایندگان خراسان رضوی در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۱ مقابل پیام نور فارس به برتری رسیدند.
تیم تجارت گستران خوارزمی با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب نیروی زمینی ارتش شد.

نتایج ضعیف مسافران رقابت های جهانی در لیگ

یکی از اتفاقات جالب توجه هفته نخست رقابت های لیگ برتر شکست تیم پرستاره ثامن به نفت مسجد سلمان بود.
تیم پاس خراسان رضوی که با در اختیار داشتن ۷۰ درصد ملی پوشان و مهره های ارزشمندی همچون سعید ملایی، جواد محجوب، محمد رشنونژاد، محمد بریمانلو … اولین گزینه برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ سیزدهم است، در هفته نخست عملکرد خوبی مقابل تیم جوان نفت مسجد سلیمان نداشت.
محمد رشنونژاد، نایب قهرمان سال ۲۰۱۷ آسیا و یکی از نمایندگان ایران در رقابت های قهرمانی جهان، برابر محمد حسین شیخ الاسلامی شکست را پذیرفت، وحید نوری هم نتوانست مقابل محسن عزیزپور به برتری برسد و به تساوی رضایت داد.
همچنین بریمانلو جودوکار اعزامی به رقابتهای جهانی مقابل الیاس علی اکبری به تساوی رسید، مسابقه حساسی که اگر علی اکبری می باخت نتیجه طور دیگری رقم می خورد و پاسی ها برنده میدان می شدند.
این عملکرد آن هم در آستانه رقابت های جهانی زنگ خطری برای فدراسیون جودو است و نشان می دهد نمایندگان ایران هنوز آنچنان که باید، برای حضور در مجارستان آمادگی ندارند.

قاسمی نژاد: برد و باخت در لیگ، درهم است!

امیر قاسمی نژاد، مربی تیم پاس خراسان رضوی بر این باور است که مسابقه بسیار نزدیک بود و این اتفاق چیز عجیبی نیست: در لیگ جودو هم برد هست و هم باخت، ما بازی اول را باختیم، اما در مقابل تیم نیروی زمینی به برتری رسیدیم.
رشنونژاد هم حاضر نشد درباره شکستش صحبت کند.

ایگدر: نشان دادیم اسم ها بازی نمی کنند

سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان درباره برد دیروز تیمش برابر پاس خراسان رضوی گفت: باید بگویم ما در واقع مقابل تیم ملی جودو بازی کردیم ، آنها ۶ ملی پوش داشتند و ۳ دوره قهرمانی لیگ را در کارنامه خود داشتند در حالی که ما به خاطر بودجه محدودمان تعداد بازیکنان کمی را در اختیار داشتیم و روی تاتامی نشان دادیم فقط اسم ها نیستند که بازی می کنند.
ایگدر اشاره ای هم به نحوه ارنج تیمش داشت: طبق قوانین تیم نفت ما فقط ۵۰ درصد می توانستیم بازیکن آزاد بگیریم و ۵۰ درصد دیگر باید از فرزندان کارکنان نفت جذب می شدند. من تمام مهره هایم را طبق تیم پاس چیدم برای مثال گفتم آنها در ۶۶ این مهره را دارند، حالا من کدام بازیکن را جذب کنم که بتواند مقابلش بایستد.
تیم پاس خراسان رضوی در هر وزن ۳ ذخیره داشت ولی ما فقط ۹ بازیکن را در اختیار داشتیم.
سرمربی نفت معتقد است هنوز راه زیادی تا قهرمانی وجود دارد: هر چند برخی می گویند با برد مقابل پاس خراسان رضوی نصف راه تا قهرمانی را رفته اید اما به نظر من این گفته صحیح نیست تیم نیروی زمینی هم با مربیگری مجلسی که استاد من است یکی از قوی ترین حریفان ما محسوب می شود.

فریادهای مدیر تیم ملی بر سر داور

یکی از اتفاق های حاشیه ای در هفته نخست رقابت های لیگ، فریادهای محمدرضا رودکی، مدیر سازمان تیم های ملی جودو بر سر داور بود.
برخی از جودوکاران که نمی خواستند اسمی از آنها برده شود، به خبرنگار رزم آور گفتند: رودکی پشت سر هم بر سر داوران فریاد می زد و قصد داشت روی قضاوت آنها تاثیر بگذارد.
هر چند این صحبت ها در حد یک ادعا است، اما برای روشن شدن ماجرا سراغ محمدرضا رودکی رفتیم، اما وی پاسخگوی تلفن همراه خود نبود.

حضور ۲۰ خانم در سالن

هر چند حضور بانوان برای تماشای رقابت های لیگ جودو بدون مانع بود، اما آنها استقبال چندانی از این موضوع نکردند،ک. در حالی که بانوان برای حضور در استادیوم و تماشای مسابقات فوتبال سر و دست می شکنند، علاقه چندانی به تماشای رقابت های جودو ندارند.
تنها ۲۰ خانم روز جمعه در سالن افراسیابی حاضر شدند و پیکارها را از نزدیک تماشا کرد.

در رقابت های لیگ یک چه گذشت؟

همزمان با رقابتهای لیگ برتر، ۴ بازی از لیگ دسته یک هم برگزار شد.
در لیگ دسته اول ۶ تیم حضور دارند که نیروی مقاومت در هفته اول به اصطلاح مرخصی داشت!
تیم هیئت جودو ایلام ۵ بر ۴ نتیجه به ملوان بندرعباس باخت. گروه کارخانجات ایلیا هم با همین نتیجه برابر شهید جلیل بیگی، بازنده شد.
شهید جلیل بیگی بعد از این شکست ۵ بر ۴ هیئت جودو ایلام را از پیش رو برداشت و رعد پدافند هوایی هم که برخی اعضای تیم ملی را در اختیار دارد ۳ بر ۲ گروه کارخانجات ایلیا را شکست داد.

باخت نماینده سنگین وزن ایران در رقابت های جهانی مقابل رشیدی

رامین صفویه دارنده مدال طلای رقابت های المپیک نوجوانان و قهرمان سابق آسیا یکی از جودوکاران اعزامی به مسابقات قهرمامی جهان و در وزن ۱۰۰- کیلوگرم است وی که برای تیم رعد پدافند هوایی به میدان می رود، مقابل حامد رشیدی باخت و همچون سایر مسافران رقابت های جهانی در هفته نخست انتظارات را برآورده نکرد.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید