www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۶:۳۰ 1400/01/18

روز دوم مسابقات جودو قهرمانی آسیا: برنز ملایی با ضربه فنی نماینده ایران/ دست کاپیتان هم به مدال نرسید

دو نماینده جودو ایران ، در روز دوم رقابت های قهرمانی آسیا قرقیزستان از رسیدن به مدال بازماندند اما سعید ملایی که با پرچم مغولستان به روی تاتامی رفته بود، صاحب گردن آویز برنز شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، رقابت‌های جودو قهرمانی آسیا که از روز گذشته ۱۷ فروردین ماه با حضور ۱۹۵ جودوکار از ۳۰ کشور به میزبانی قرقیزستان و در شهر بیشکک آغاز شده بود، امروز با برگزاری مبارزات اوزان ۷۳- و ۸۱- کیلوگرم پیگیری شد.

امروز ۱۸ فروردین، در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم، محمد محمدی بریمانلو کاپیتان تیم ایران که با توجه به قرعه خوبش پیش بینی می شد به روی سکو برود، در نخستین مبارزه خود مقابل نماینده ترکمنستان بعد از دو دقیقه و ۴۶ ثانیه پیروز شد اما به تاجیکستان باخت و به جدول شانس مجدد رفت.

وی در جدول شانس مجدد، مقابل «یولداشائف» از ازبکستان بعد از ۴ دقیقه مبارزه، پیروز شد تا امید ایران برای گرفتن مدال برنز زنده شود.

بریمانلو، در دیدار رده‌بندی بعد از سه دقیقه و ۴۲ ثانیه نتیجه را به “داگا‌ کینگ” از چین با ضربه فنی، واگذار کرد و از رسیدن به مدال ناکام ماند.

امین کامیابی در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم، دیگر نماینده جودو ایران در رقابت های امروز بود، وی که برای اولین بار ، در رقابت های قهرمانی آسیا بزرگسالان به میدان می رفت، در نخستین مبارزه رقیب اردنی را بعد از چهار دقیقه و ۲۶ ثانیه ضربه فنی کرد اما مقابل «سعید ملایی» ملی پوش سابق ایران که زیر پرچم مغولستان به میدان آمده بود بعد از ۶۵ ثانیه ایپون شد و از دور مسابقات کنار رفت.

سعید ملایی که در اولین مبارزه ، استراحت کرده بود بعد از پیروز مقابل کامیابی، مقابل نماینده تاجیکستان پیروز شد اما در مبارزه بعدی خود بعد از ۴ دقیقه در برابر نماینده میزبان، باخت را پذیرفت ، سپس جودوکار قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در پایان مبارزات روز دوم و در وزن ۷۳- کیلوگرم مردان، چانگریم از کره جنوبی، قهرمان شد، محمدبکف از تاجیکستان به مدال نقره رسید و داکا کینگ از چین و ویکتور اسکورتف از امارات صاحب نشان برنز شدند.

در وزن ۸۱- کیلوگرم مردان نیز زولوف قرقیزستانی روی سکوی نخست ایستاد ، لی مون جین از کره جنوبی نایب قهرمان آسیا شد و سعید ملایی و شرف الدین بولتابایف (ازبکستان) به مدال برنز دست یافتند.

فردا 19 فروردین ، قاسم باغچقی، در وزن ۹۰ – کیلوگرم، علی پرهیزگار در ۱۰۰- کیلوگرم و سعید کرجی در ۱۰۰+ کیلوگرم به عنوان نمایندگان ایران به روی تاتامی می روند.

آخرین اخبار