www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۷:۳۸ 1398/10/16

روزبهانی: به بوکس توجه نمی‌شود/ برای سهمیه المپیک می‌جنگم

بوکسور المپیکی تیم ملی ایران با انتقاد از کم توجهی‌های مسئولان ارگان‌های مختلف ورزش کشور به این رشته، اظهار کرد: باید با وجود سختی‌ها تلاش کنیم و شخصا نیز برای کسب سهمیه می‌جنگم.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، احسان روزبهانی در گفت وگو با ایسنا، درباره شرایط تیم ملی بوکس ایران برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک بهمن ماه چین، توضیح داد: کادرفنی با دور کردن حواشی از تیم ملی به بهترین شکل و در حد توان این رشته، برای موفقیت ملی‌پوشان تلاش می‌کنند. توان بوکس ما در همین حد است وقتی برای هیچ یک از ارکان اجرایی ورزش کشور اعم از وزارت ورزش مهم نیست.

او ادامه داد: متاسفانه با توجه به اینکه وزارت ورزش و سایر ارگان‌ها توجهی به بوکس نمی‌کنند، بیش از این نمی‌توان برای آن کاری کرد و کادرفنی هم در حد امکان و توان برای ملی‌پوشان تلاش می‌کنند. تنها یک فدراسیون است که باید بدون حمایت تلاش کند که در این مدت هم واقعا برای ما زحمت کشیده است.

بوکسور المپیکی تیم ملی ایران درباره شرایط فنی تیم نیز گفت: برنامه‌ها به صورت تمام و کمال پیش می‌رود، رئیس فدراسیون و نایب رئیسی که داریم به کمک کادرفنی تیم را آماده می‌کنند. با این حال همانطور که گفتم دارایی بوکس در این حد است و باید با همه این مشکلات آماده شویم.

او در مورد تورنمنت جام احمد کمرت در ترکیه نیز گفت: قطعا این مسابقات می‌تواند تاثیر مثبتی روی آماده سازی بوکسورهای تیم ملی داشته باشد. ما تا کنون هیچ تورنمنت سطح بالایی را نداشته‌ایم و با توجه به سطح خوب مسابقات احمد کمرت،‌ می‌تواند فرصت مناسبی برای آماده سازی باشد.

مدال بوکس ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون، در پاسخ به این سوال که آیا با تمریناتش زیر نظر کادرفنی تیم ملی موافقتر است یا با تمرینات انفرادی مانند سال‌های گذشته؟ اظهار کرد: من همیشه یک جور تمرین می‌کنم و الآن هم صبح و بعد از ظهر زیر نظر کادرفنی و به صورت انفرادی تمریناتم را پیش می‌برم. با این حال تنها مسابقات درون اردویی داریم که کافی نیست، کاش می‌شد تیم ملی بوکس را به تورنمنت‌های تدارکاتی متعدد بفرستیم تا ملی‌پوشان به آمادگی کامل برسند.

او در پاسخ به این سوال که آیا بار دیگر می‌تواند سهمیه المپیک را برای ایران کسب کند؟ توضیح داد: توکل من به خدا است و تنها باید تلاش کنم. با توجه به سیدبندی کار ما کمی سخت‌تر شده است، اما ما برای کسب سهمیه می‌جنگیم. ان‌شاءالله همانطور که آقای استکی گفت، در همه اوزان کسب سهمیه کنیم.

روزبهانی در پایان گفت: وضعیت تیم ملی نسبت به قبل بهتر شده است اما همانگونه که می‌دانید بوکس مورد توجه مسئولان ورزش و وزارت ورزش نیست. چندین سال است که ما لیگ نداریم! همه می‌گویند کشتی، تکواندو، کاراته و در آخر هم حالا یک بوکسی وجود دارد! وقتی به بوکس توجه نمی‌شود باید با سختی‌ها کار کنیم که سخصا برای کسب سهمیه می‌جنگم.

آخرین اخبار