www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۷:۴۳ 1401/08/26

رضا کلهر به مدال برنز تکواندوی جهان رسید/ غزل سلطانی چهارمین حذف شده ایران

نماینده وزن ۶۸- کیلدگرم تکواندوی ایران با شکست برابر قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک به مدال برنز جهان رسید.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، در جریان رقابت های روز سوم تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در مکزیک، رضا کلهر نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم ایران در دور نخست به علت سر وزن نرسیدن اسماعیل یاکوبا از نیجر صاحب برتری شد. کلهر در دور دوم ایکر گارسیا نفر چهارم رنکینگ از مکزیک را ۲ بر صفر و با نتایج ۱۰ بر ۷ و ۱۷ بر ۴ شکست داد و راهی یک هشتم نهایی شد. وی در این مرحله نیز برابر خلفانی هریس از آمریکا در یک رقابت نزدیک ۲ بر صفر و با نتایج ۵ بر ۴ و ۱۵ بر ۱۳ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.

کلهر در این مرحله مقابل برناردو پای از دومنیکن ۲ بر صفر و با نتایج ۱۴ بر ۷ و ۱۷ بر ۸ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل بردلی سیندن دارنده مدال طلا و نقره جهان و نقره المپیک و نفر نخست رنکینگ از بریتانیا ۲ بر یک شکست خورد و به مدال برنز جهان رسید. کلهر در راند نخست به برتری ۱۷ بر ۶ رسید اما در راندهای دوم و سوم به ترتیب با نتایج ۱۵ بر ۸ و ۱۶ بر ۱۱ شکست خورد.

اما در بخش بانوان نیز غزل سلطانی نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم ایران در دیدار نخست مقابل الکساندرا دیاز از پاراگوئه ۲ بر صفر و با نتایج ۸ بر صفر و ۱۲ بر صفر به برتری رسید اما در دومین مبارزه و در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل ژائو از چین با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. راند اول این مبارزه ۹ بر ۵ به سود سلطانی به پایان رسید اما حریف چینی در ۲ راند دیگر به ترتیب با نتایج ۱۱ بر ۳ و ۱۲ بر ۹ صاحب برتری شد.

پیش از این در روز نخست این مسابقات، مهران برخورداری صاحب مدال برنز شد اما ابوالفضل عباسی، نرگس میرنوراللهی و زینب اسماعیلی، نمایندگان ایران در روز دوم بودند که با شکست مقابل رقبایشان از دور مسابقات کنار رفتند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید